Om gek van te worden...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door debsel82, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden!

@Debs: wij leggen Kyra op haar buik als ze bijv. net wakker is. Dan is ze namelijk weer lekker energiek. Daarnaast leggen we haar dan bijv. een half uur tot 45 min na haar eten op een kleed op de grond zodat ze ook even haar energie kwijt kan. Lekker rollen, spelen (inderdaad wat Maaik zei lekker een paar speeltjes erbij). Ik moest Kyra ook stimuleren. Dus voor haar gaan zitten en dan een speeltje voor haar neus op net boven haar hoofd houden, zodat ze gestimuleerd werd om haar hoofd te tillen. En begin inderdaad met een paar minuten per keer. Is voor hem best lang hoor! En dat doe je een paar keer per dag.

Mocht hij het echt lastig vinden, hou dan z'n kontje stevig op de grond gedrukt, zodat hij zich niet ook nog eens hoeft te stabiliseren, maar zich alleen op z'n voorkant hoeft te richten ;) Enne...Kyra miept ook nog vaak hoor, maar dat komt omdat het haar gewoon een hoop moeite kost en dat vind ze niet leuk, dus denk dat Nils dat ook zo doet!

2. LadyJoey

LadyJoey Fanatiek lid

18 sep 2008
    2.032
    0
    0
    Indicatiesteller
    Noord Brabant
    Hey meiden,

Even snel een berichtje van mij.

Hier alles goed... Ayronn doet het erg goed en met mij gaat het ook prima.
    We hebben wat aanloopprobleempjes met de borstvoeding... aanleggen, doordrinken... jullie kennen het wel. Ik moet zo nodig bijvoeden en gebruik nu een tepelhoedje (sinds vandaag), wat erg goed verloopt (tot nu toe dan).
    Verder wil Ayronn nog veel bij mij zijn... vooral de nachten haha... maar goed, we hebben het er voor over.
    De kraamzorg is geweldig en ondersteunt me op alle mogelijke manieren... echt fijn.

De bevalling is uiteindelijk goed verlopen. Woensdag was duidelijk dat ik te weinig vruchtwater had en dat ik 2 cm ontsluiting had. Om die reden werd ik gestript en zou ik de volgende dag worden ingeleid.
    Donderdag ben ik om 10 uur ingeleid en werd om 11 uur meteen geconfronteerd met een weeenstorm (3 cm ontsluiting), zonder echte rustpauzes... Na 4 uur had ik nog maar 3 a 4 cm, en ging het niet goed met onze Ayronn. Zn hartslag daalde constant, net als mijn bloeddruk. Meteen stonden er een zestal mensen om me heen met kabels en infuus om mij aan te leggen, zodat we in de gaten werden gehouden. Tevens werd "aangedrongen" tot een ruggenprik, om zo ontsluiting te bevorderen en mij wat rust te geven. Hier heb ik toestemming voor gegeven. Om kwart over drie had ik de ruggenprik die mij verdoofde, op mijn rechterbil na. Dit kon ook niet meer, omdat ik niet op mijn rechterzij mocht liggen, ivm Ayronn's hartslag.
    Om 1800 uur had ik persdrang en 10 cm ontsluiting en na 43 minuten persweeen, was onze kleine man er.
    Wes heeft mee de perweeen mogen begeleiden en heeft mijn rechterbeen en hoofd vastgehouden en via de monitor aangegeven wanneer er een wee kwam. Ben zo trots op mn mannetje dat hij dat heeft gedaan en kunnen doen.
    Meteen een A score van 9 (ivm navelstreng om zn nekje en wat blauw kijken) en daarna een dikke tien.
    Heb maar 3 inwendige hechtingen, dus dat valt reuze mee voor een eerste bevalling met zo'n brok van een ventje, hihi...

Nou... meisjes, bedankt voor jullie medeleven en smsjes naderhand... Deze mama gaat weer voeden.

Kus

3. maaike1309

maaike1309 Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.225
    0
    0
    groepleidster kinderopvang (babygroep)
    Almere
    @LJ, jeetje meis wat een verhaal... Maar super goed gedaan... fijn dat je er zo goed op terugkijkt dat wes je zo heeft kunnen steunen. En super fijn dat je een fijne kraamhulp hebt! Geniet er lekker van meis en we lezen snel weer van je!

@de rest, blegh ik zit ziek thuis.... koortsig en al mijn spieren doen pijn... af en toe misselijk en hoofdpijn... griepje denk ik... Heb Sennah niet naar de opvang gedaan... ze slaapt net als ik lekker veel en ligt bij me in het grote bed!

Ga verder dus ook niet zo uitgebreid reageren!

Knuffel voor jullie!!!

Kussies

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hé LJ!

Wat een mooi en ook heftig verhaal!
    Fijn dat je zoveel steun hebt gehad aan Wesley en wat heerlijk dat je zo'n fijne kraamhulp hebt! Al dat soort factoren hebben een positieve uitwerking op jou en Ayronn.
    Doe lekker rustig aan, geniet van elkaar en we horen snel weer iets van je!

XxX

Maaike: beterschap meis! Lekker niks doen vandaag en genieten van je meisje! Word maar snel weer beter!

XxX

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    lj wat een mooi verhaal meis echt super gedaan hoor meis ook voor wes!!nu lekker genieten meis

maaik beterschap meis lekekr kroelen met je meisje in bed!!!

ikheid hoest met jou meis bijna trouwen!!!!!!!!!!spannend!!xxx

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Het gaat.. slapen gaat echt moeizaam! Ik ben echt hartstikke moe! Veel last van maagzuur en mijn benen en rug doen zo zeer! Pffffff!
    Je merkt nu wel dat het zwaarder wordt hoor!

Jep volgende week dinsdag.. spannend hoor! Ik heb er wel heeeeeeel veel zin in! :D

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    owwwww maagzuur heb ik ook zo'n last van gehad....ik heb toen veel vla gegeten en melk was ook lekekr maargoed kan bij jou weer anders zijn....oja toen ik op t eind liep zeiden ze tonic drinken dan wekt op NIET doen als je maagzuur hebt kheb de hele nacht wakkeer gelegen haha!!
    verder lekker rustig aan doen meis!!en dan kom je die laatste loodjes echt wel door hoor!!

hier alles goed!!jade wil niet slapen en ligt te kraaien in bed haha!!maar tis nu toch stil dus denk dat ze zich overgegeven heeft!!!

dikke knuf xxxsie

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden! Ff snel hoor, want moet zo naar m'n sollicitatie! Gaan jullie meeduimen voor me??

@LJ: wauw meis wat een mooi verhaal, maar wel zwaar geweest he? Je hebt het super gedaan! Geniet lekker van je mannetje en hopelijk zien we snel een fotootje, want we zijn wel nieuwsgierig hoor ;) Kus..

Nou, Kyra is weer bij de oma's, dus ik ga me klaarmaken en dan ben ik weg! Fijne dag nog! xxx

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    LJ: top gedaan hoor meis! Heel knap. Nu lekker aan het genieten van jullie wondertje!

Cath; heb je nog gekrabbeld maar lees hier dat je solli's hebt. Zet 'm op, ik zal duimen. Duim jij vrij en ma voor mij ;)!

Sjaan; ja daar ben ik weer. Hoe gaat het met jade?

Maaike; beterschap meis, alles goed met sennah?

Debsel; zuster! hoe is het met neefje Nils. Niet veel op z'n buikje liggen? Maakt niet uit, laat je m lekker op z'n rugje. Komt goed! Hoe is het met ome Hans?

Debbedebs; hey meis, alles goed in huize den O?

Een update van foto's vroeger er een paar..... nou vooruit dan.
    Zal es wat op hyves gaan zetten :)

xxx

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    zo hier ff lekker aan de senseo heerlijk warm :)

vraagje hebben jullie allemaal een zwangerschapscursus gedaan?

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden! Solli is goed gegaan. Er zijn nog een hoop kandidaten, dus het is ff afwachten. Als het goed is krijg ik in de loop van volgende week bericht.

@Ink: heb je gekrabbeld meis!

@Ikheid: ja meis, die laatste weken zijn het zwaarst, maar ook zo mooi! Geniet lekker van je buik en veeeeeel rusten! Gewoon een paar keer per dag lekker ff languit op de bank ploffen en je bekken tot rust laten komen!

@Mel: ik heb aan zwangerschapsyoga gedaan en ik moet zeggen dat ik daar echt VEEL aan gehad heb tijdens de bevalling! Vooral aan de ademhalingsoefeningen, dus zeker een aanrader.

@Anderen: hoe is het met jullie meissies??

Morgen moet ik met Kyra naar het CB. Ben benieuwd!

Oh ja, vanavond komt de nationale IQ test geloof ik op tv. Ik ga in ieder geval thuis meedoen, wie doet er nog meer mee ;)? Gewoon voor de lol!

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ink wat een mooooooooie foto echt een moppie hier alles super goed!!

mel ik heb geen cursus gedaan en volgens de vk was dat niet te zien.....ze zei of dat je er al 10 gehad hebt!!ik heb gwoon mn gevoelgevolgt tijdens de bevalling maargoed ik ben vrij kalm van mezelf zoals cath al zei die heeft er wel veel aangehad!!dus gewoon doen wat jij fijn vindt!!

cath oeeeeeeee spannend hoor ik blijf duimen voor je!!

hoest met de rest we hebben net filmpje gekeken khaal jade zo uit bed voor dr laatste fles ze zit nu ook op 4 flessen en dat gaat prima!!alvast weltrusten liefs jeanne!

13. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Hey ladies!!!

@ LJ: wat super dat je met zo'n goed gevoel op de bevalling terugkijkt, ook al is het best spannend geweest natuurlijk. Ben erg benieuwd naar jullie kleine man, maar alles op z'n tijd. Eerst lekker aan elkaar wennen en genieten.

@ Maaike: beterschap meissie!!! Goed uitzieken he ;) Als je te snel weer aan de slag gaat, hou je veel langer last.

@ Ikheid: leuk he, zo'n cursus? Ik had geen yoga, maar gewoon zo'n cursus met allemaal die zwangere miepen vond ik toch wel leuk. Hahaha!! Nog een weekiejjjjjjj..... :D

@ Sjaantje: wat heerlijk dat Jade ook aan de 4 flessen zit zeg. Kom je zelf ook helemaal tot rust he?!

@ Cath: spannend.... Maar effe afwachten en het komt vast goed!!! Eerst gebeurt er een hele tijd niks, maar nu heb je ineens binnen korte tijd meerdere gesprekken!! En dat nét nu je lekkerder in je vel gaat zitten. Toeval? ;)

@ Debs: wát een grote knul die Tijn he. Heerlijk manneke!!! Ben je 't werken alweer helemaal gewend??? Ik soms.... :D hahahaha!!

@ Ink: ja joh, Nilsje gaat vanzelf wel meer op z'n buik doen hoor. We leggen 'm nu wel eens wat vaker op z'n buik, maar hij heeft een behoorlijk temperamentje dus als het 'm niet aanstaat..... :$ Hahaha!! En we moeten ook weer niet gaan pushen natuurlijk. Ontzettend leuk die nieuwe foto's van Elin hoor. Super!!

@ Mel: ik heb een zwangerschapscursus gedaan, maar heb er niet zo veel aan gehad. Het enige wat zin had, waren de ontspanningsoefeningen, maar als je dat zelf al goed kan.... Ik vond het wel gezellig met alle andere zwangere dames. Af en toe lekker mopperen ;)

@ Miesje: lukt het nog om op het forum te komen?? Spreek je namelijk vaak zat op hyves, maar hier ben je stukken minder vaak...

@ Marleen: hoe issie meid?? Ik las dat je voorraad BV aan het weggooien was. Waarom is dat? Ben je gestopt met BV of nie??

O jeej... Nu weet ik het echt niet meer. Heb ik iedereen gehad???

Hier gaat het goed. Ben moe, dus wordt weer geen latertje!!! Met Nils gaat het super. Hij is wel af en toe jengelig als hij alleen wordt gelaten (in de box of op het speelkleed ofzo), maar meestal is hij gewoon lekker vrolijk. Ook eten en drinken gaat op het moment weer heel goed. Een verademing dat dit weer even lekker gaat. Morgen hebben de mannen lekker papa-Nils dag en ik weer werken. Maar goed. Het is alweer bijna weekend!!! Hahaha!!! :p

Dikke kussss voor jullie allemaal Xx

14. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Hoi hoi,

Hier even een kort berichtje van mij! Gisteren is hans jarig geweest dus ben nog een beetje brakjes;) en vanavond weer een avondje werken! bleh:S

@debsel
    Ik had wel meer dan 20 liter borstvoeding in de vriezer staan, ook nog van het begin. Je kan het maar 6 maanden bewaren dus er moest veel weg!
    Dat voelt zo raar, vooral de eerste weken was ik zo erg bezig met genoeg melk te kolfen voor Joanneke en nu gaat het de gootsteen in.

Maar Borstvoeding is nu ook aan zijn einde hoor! Ik had nog wel maar nadat Joanneke ziek is geworden wilde ze niet meer aan de borst! Waarschijnelijk te moeilijk ofzo! Ik geef haar nu om en om de fles. (ene keer gekolfde bv en de andere keer hypo allergeen opvolgmelk).

Maar ze drinkt zelfs nu liever de opvolgmelk dus kolf alleen nog maar s ochtend en s avonds en ga het zo nu afbouwen!

Owja Joanneke rolt nu van haar rug naar biuik en weer terug. Ze vind het soms nog wel moeilijk want haar armpje ligt nog vaak in de weg! maar het gaat de goede kant op:D:D

@ Iedereen
    Hoe gaat het met jullie allemaal????

@Cath
    Ik zal ook voor je duimen! Hopelijk wordt het wat!

xxxxx Marleen en Joanneke

Deel Deze Pagina