Hallo allemaal ! Wie heeft dat nou ook, het gevoel dat je moeder zich overal mee moet bemoeien en over commentaar op moet hebben ? Ik word er helemaal gek van, zo erg zelfs dat ik me heb voorgenomen deze hele week niet meer bij haar langs te gaan ! Zaterdag was ze hier thuis op bezoek. Ze hebben een puppie en die hadden ze meegenomen, dus ik had de vloer nog niet gezogen en gedweild. Tuurlijk niet, want die kleine rakker maakt toch alles weer vies en ik kan mijn energie wel beter gebruiken ... kreeg ik me toch een commentaar ! En dat terwijl onze vloer er nog best netjes uitzag (het zijn grote donkergrijze tegels, hardsteen, daar zie je niet zo veel op want er zitten ook lichtere "puntjes" in). Zag ze een spinnenweb in een hoekje aan het plafond ... weer commentaar ... zag je een zwart vlekje op een witte deur ... weer commentaar. "En je moet dit ... en je moet dat" ... Waarop ik zei "Bevallen, dat moet ik ook nog binnenkort". Toen was ze stil. Vandaag weer. Commentaar op mijn auto. Die moest ik poetsen en eens goed uitzuigen ... zie je het voor je, 37 weken en 2 dagen zwanger, een flinke buik (zie album), 28 graden in de zon 8) en dan een kleine Opel Corsa uitzuigen ... Nee hoor, daar heb ik op het moment geen puf meer voor ! Ook had ze heel veel commentaar op mijn schoonouders. Die gaan namelijk woensdag op vakantie en blijven 10 dagen weg. Zij maakten zich zorgen dat ik misschien zou moeten bevallen terwijl zij op vakantie zijn. Terecht zou je zeggen. Mijn schoonouders zijn al iets ouder en gaan steeds op vakantie met een van de zussen en mannen van mijn man. Fijn voor hun, komen ze ook eens in het buitenland, hebben ze wel verdiend zou je zo zeggen. Een commentaar dat mijn ouders hadden ... Waarom gaan ze niet met een bus ? Waarom moeten ze hun kinderen lastig vallen met vakanties ? Waarom gaan ze eigenlijk als ze zich zorgen maken dat jij moet bevallen ... ga zo maar door ... om gek van te worden. Mijn schoonouders hebben inmiddels gelukkig wel iets geregeld, mocht ik eerder bevallen. Ik ben blij voor ze dat dat gelukt is. Kortom ... overal commentaar op als mensen dingen anders doen in het leven dan hun. Wie kent dit ? Ik denk niet dat ze het ooit nog afleren hoor, maar ik word er helemaal gek van op het moment ! Groetjes, Nikki F[/list]
Niet met mijn ouders, maar met mijn schoonouders. Ze bemoeit er ook altijd met dingen wat haar niks aan gaat. En ze denk dat ze altijd gelijk heeft. Vind het erg verveelend. Wij bepalen zelf wel hoe wij ons leven in delen, daar hebben wij haar hulp niet bij nodig.
Ik heb een schoonmoeder die alleen maar negatief kan praten en denk over de hele zwangerschap. Ook erg leuk als je een uur bij ze bent dan hebben zo wel min 2 x gezegd praat pas maar over een baby als het gezond is geboren want de kans is zo groot dat er iets verkeerd gaat. Dus je kunt al raden hoe vaak we er langs gaan en hoeveel wij ze betrekken bij de zwangerschap
Vreselijk ... in plaats dat die mensen gewoon iedereen lekker in hun waarde laten en iedereen hun gang laten gaan, toch ? Groetjes, Nikki F
Ik heb gelukkig helemaal geen mensen in mijn omgeving die zich met ons bemoeien. Mijn moeder is echt onwijs lief ze bemoeid zich nergens mee. Ik vraag haar wel een hoop en ze helpt met me mee met de babykamer enz maar dat is omdat ik dat wil als ik het niet had gewild had ze het ook niet gedaan,en het geldt ook andersom heeft mijn ma geen zin om wat voor me te doen of langs te komen hoeft ze het ook niet van mij. Ik vind dat je niet iets tegen je zin moet doen zo komen er alleen maar ruzie's en ga je je ergeren aan elkaar. Ook als mijn moeder langs wil komen vraagt ze altijd heb je er wel zin in want het hoeft niet als je niet wilt maar ik vind het altijd heel gezellig met me ma we hebben vaak de grooste lol. Mijn vriend zijn moeder zien we al 2 jaar niet meer dus daar hebben wij gelukkig geen last van daar kregen wij echt alleen maar stres van.
@NikkiF Als ze weer commentaar heeft, dan geef je haar toch gewoon een poetsdoek/stofzuiger/dweil! Als anderen het zo goed weten hoe het moet, dan doen ze het maar even voor!!
Dat zal ik inderdaad zeker doen ! Toen ze vandaag over mijn auto begon heb ik inderdaad gezegd "als het je zo stoort mag je hem wel even poetsen hoor !" Daar had ze niet van terug ... ze zei toen "nee nee, zo erg is het nou ook weer niet hoor ! Ha ha ! Eigenlijk belachelijk ! Mijn man moest ook erg lachen toen ik het vertelde ! Hij zei ook, "je kent je moeder, zo is ze". Dat is ook zo. Veranderen kan niet meer op die leeftijd ! Ze is ook niet alleen maar negatief hoor, maar op momenten dus wel. Ik ben altijd blij met de momenten dat ze "gezellig" is en put daar dan de moed uit dat de band wat beter wordt, maar als ze dan weer op de oude toer gaat is dat soms erg pijnlijk. Ben benieuwd als de kleine er eenmaal is. Ze vertelt aan iedereen die het maar horen wil dat wij een zoontje krijgen ... maar wij weten het zelf nieteens ! Helderziend ? Je zou het haast denken ! Groetjes, Nikki F
Ik heb geen kontakt meer met mijn ouders en mij heeft het een stuk rust gegeven. Wel erg vervelend als je moeder zo met je bezig is en overal mee bemoeit. Ik ken dat hoor erg iritant. doei Teddy.
Gelukkig bemoeien mijn ouders en schoonouders zich helemaal nergens mee, heerlijk rustig is dat! En ik bemoei me ook niet met hen .
Ik heb dat ook enigszins. Niet alleen met mn ouders, ook met mn schoonouders. Mijn ouders heb ik er es voorzichtig op aan gesproken. En nu houden ze er meer rekening mee.Gelukkig. Mijn schoonouders probeer ik al 9 jaar voorzichtig bij te sturen, maar dat kan ik wel vergeten.Dikke betonnen plaat voor hun hoofd. Heb besloten, dat ik dan maar moet slikken en vergeten wat ze doen, want zij veranderen niet meer. En als ik me eraan erger, dan is het nog het meest mijn probleem. Dus het ergeren probeer ik ook niet meer te doen. Maar ik heb nog wel es n terugval . Ow en voor ik t vergeet: dat ik mn (schoon) ouders ergens op probeer te wijzen/probeer te veranderen, zegt al dat ik net zo imperfect ben, hihi.