Tandarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Ingiemoppie, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Hallo lieve meiden, :D

Ben vanmorgen naar de tandarts geweest. Linksboven moest een kies opnieuw gevuld worden omdat er een gaatje onder mijn vulling was ontstaan. Idem dito bij een kies rechtsonder.

Krijg ik dus linksboven een verdovingsspuit en rechtsonder. Hahaha.... kon bijna niet meer praten met van die bubbelende lippen. :(

Sinds een uurtje is de verdoving bezig met uit te werken. En ik stik van de pijn..... Oh vreselijk, heb er zelfs hoofdpijn bij gekregen. Ik voel precies waar die verdovingsnaald mijn tandvlees is binnengegaan en de kies zelf pocht als een gek.... (van die andere kies heb ik helemaal geen last). :cry:

Heb nu paracetamol ingenomen en hoop dat ik het er met eentje redt. Vroeger hielp het wel eens, als ik mijn mond met alcohol (cognac of zoiets) spoelde. Maar nu zijn we bezig voor een ukkie en ik heb vrijdag pas NOD. Zou het erg kwalijk zijn als ik vanavond met cognac spoel (niet doorslikken), maar er komt dan toch een beetje alcohol in je bloed. :rolleyes:

Of toch maar gewoon nog een paracetamol innemen?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee hoor kan geen kwaad.. Zolang je nog niet zwanger bent, of iig weet dat je zwanger bent kan het geen kwaad.. vooral niet omdat het de cognac toch niet door wil slikken. spoel ze!

3. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    ff lekker spoelen ik doe het meestal met jenever of rum :( :confused: :oops:

4. Ingiemoppie

Many thanks....... ik dacht het zelf ook al, maar ja, je gaat je allerlei gekke dingen in je hoofd halen nu.

Hoe zit het eigenlijk met de tandarts als je al zwanger bent. Ik heb op 30 oktober een vervolgafspraak. Dan gaan ze 3 kiezen linksonder onder handen nemen. Maar dan krijg ik ook weer een verdoving.

Als je zwanger bent, mag je dan wel of niet zo'n verdoving. Mijn tandarts had zoiets van 'ach, in het begin kan het nog geen kwaad'........ :confused:

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Als je zwanger bent mag je gewoon verdoofd worden omdat deze plaatselijk is.

Heb zelf laatst nog een zenuwbehandeling gehad en ben toen ook verdoofd .

Ik had het ook aan de dokter gevraagd en die zij je kan beter verdoofd worden want anders maakt je lichaam te veel stresshormoon aan en dat is niet goed voor het kindje.

6. Noebie

Noebie Actief lid

21 feb 2006
    305
    0
    0
    Adm. Medewerkster
    Bonaire N.A
    Hahahaha, wat een tandarts heb jij zeg!! Ik zou wachten tot na de bevalling als dat mogelijk is.
    Ik heb voor Donderdag een afspraak met de mondhygiëniste en die ga ik afzeggen. Ik denk niet dat het allemaal kwaad kan maar ik heb er geen goed gevoel bij (maar moet dan ook zeggen dat dat mede komt doordat ik op een eiland woon waar de artsen geregeld grote blunders maken!!).

7. Ingiemoppie

Oei Noebie, dan zou ik het inderdaad ook afzeggen!!!

Bedankt voor jullie informatie. Nog is er niets aan de hand, maar ik ben altijd liever voorbereid, als dat ik daar ginds sta met een mond vol tanden (hahahahaha) en niet weet wat ik moet doen.....

8. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Ja, ik heb gewacht op de menstruatie voor een foto, maar de behandeling zelf (moet een kroon), kan volgens de tandarts geen kwaad als je zwanger bent.
    Heb mega kiepijn, dus ga er morgen naartoe...

9. Ingiemoppie

Succes Mummy......
    Dat je er morgen dan maar helemaal van af bent.

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik mag donderdag op controle... de laatste paar jaar heb ik elke keer wel 'een paar' gaatjes en mag ik dus een nieuwe afspraak maken voor behandeling...
    Als dat deze keer ook weer zo is, doe ik dat gewoon.

Voorheen was ik altijd 'bang' voor verdoving en deed ik het wel zonder verdoving (dan maar ff pijn), maar mijn tandarts heeft mij nu een beetje over die angst heen geholpen (ik ben absoluut niet bang voor spuiten en prikken hoor, ben bloeddonor)

En of ik nu zwanger zal zijn of niet, ik vraag gewoon om verdoving (als het een diep gat mocht zijn, bij kleine gaatjes doe ik dat dus ook niet)

Ik denk, dat als er gezegd wordt dat het geen kwaad kan voor je zwangerschap, je jezelf niet nodig moet pijnigen en gewoon verdoving moet nemen hoor!
    (zei de paniekeling.. haha!)

11. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    @Ingiemoppie

Thanks, maar moet alleen een foto nemen zodat hij er op een later moment een kroon kan zetten. Dus voorlopig ben ik er nog niet vanaf. Heb het een beetje uitgesteld. Is mijn derde kroon al. Duur, pijn, wilde eerst zwanger zijn (en blijven), maar na de miskraam en nu ik kiespijn krijg toch maar even doorzetten.

12. Ingiemoppie

Ja realtjuh... dat had ik vroeger ook. Maar gelukkig heb ik alweer 10 jaar een tandarts die mij daaroverheen heeft geholpen. Ik heb nu liever een verdoving dan dat ik me op zit te vreten van de zenuwen.

En er zijn er intussen zoveel die zeggen dat het geen kwaad kan omdat het maar een locale verdoving is. Mocht ik tegen die tijd het geluk hebben zwanger te zijn, ga ik er ook gewoon voor....

Jij succes met je controle trouwens. Nu maar hopen dat er deze keer eens een keer geen gaatje is. Is ook wel eens leuk om te horen toch?!

13. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ja, wordt weer eens tijd voor een 'schone' controle... ik word er een beetje moedeloos van zo...

Deel Deze Pagina