Hoe vaak heeft jullie baby de hik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by NoessePoes, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,

Nu ik heel veel op bed lig i.v.m. een te hoge bloeddruk voel ik mijn baby heel vaak de hik hebben.
    Eerst voelde ik het alleen s'avonds als ik naar bed ging maar nu voel ik het veel vaker omdat ik er natuurlijk nu op let..
    Maar mijn vraag is hoe vaak heeft jullie de baby de hik en voelen jullie dat ook zo goed;)??
    Bij mij is het nu wel 4 á 5 keer per dag is dat wel normaal??;)

2. Shyness

Shyness Bekend lid

Aug 17, 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Denk dat dit volledig normaal is hoor meid. Of dat hoop ik dan toch, want hier is het net het zelfde ;).
    Sommige dagen voel ik niets en andere dagen soms tot 5x. Ik lig ook plat door de BI dus misschien daarom dat we het zoveel voelen.

Liefs

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Als ik denk dat ik de hik voel dan heb ik het ook al zo'n 3 tot 4 keer per dag:)
    Voel dan soort kleine schokjes in een ritme.. soort hartslag..

Is denk ik normaal? Daar ging ik wel vanuit:p

4. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deze kleine heeft ongeveer 3a4 keer per dag de hik, soms houdt het iets langer aan.
    Niets om je zorgen om te maken denk ik, schijnt dat de kleine dmv de hik het middenrif traint hebt ik ooit begrepen.

5. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    Bij mijn eerste heb ik het nooit (bewust) gevoeld en bij deze voel ik het 2x per dag, zo apart!

6. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Ons manneke had in mijn buik ook ontzettend vaak de hik. Dit bleef ook de eerste weken na de geboorte zo. Nu heeft hij hem nog af en toe.

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    ik voel hem niet zo vaak, tenminste niet elke dag...wel regelmatig en toevallig gisteren nog!

8. jenifer

jenifer Actief lid

Oct 9, 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik voel het meestal 2 a 3 keer per dag.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Ongeveer 3 á 4 keer per dag. Ik vind het altijd zo zielig, omdat ik het zelf altijd bloedirritant vind als ik de hik heb. Ik hoop maar dat het in de buik minder onprettig is.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    hier heeft de kleine ook zo'n 2 x per dag de hik. misschien dat ie het wel vaker heeft maar dat ik het dan niet merk.

11. VeraM

VeraM Actief lid

Apr 22, 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Hier heeft de uk soms ook wel 5 x op een dag de hik. En andere dagen niet. Mijn acht weken oude nichtje had ook heel vaak de hik en na de geboorte hield dat niet op. Na de geboorte ook vaak de hik.

12. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,329
    11
    38
    hier
    de kleine had hier ook zo een 3 a 4 keer per dag de hik!! Ik zelf vond dit zo naar ....!! Het deed gewoon zeer :( in het begin had ie regelmatig nog de hik .. maar nu hoor ik m nooit meer! ;) Dus heel normaal!

13. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

Jan 22, 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    met deze voel ik het nog niet, maar mijn dochter had ook heel vaak de hik, wel zo'n 6/7 keer per dag, vooral toen ze helemaal ingedaald was was het ook een raar gevoel hoor, echt met dat koppie voor je gevoel al tussen je benen :D

14. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,
    Toen ik van de week aan de ctg lag had de kleine ook de hik allemaal zwarte puntjes op dat ding van bewegingen zegt die verloskundige nou nou jou kindje beweegd heel wat of het heeft de hik..
    Dus ik ja de hik want dat voel ik wel goed haha nu idd echt tussen m'n benen omdat de kleine ingedaald is..

15. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Toen ik zwanger was had tim ook vaak de hik. Na zijn geboorte ook nog steeds....En over dat rare gevoel toen hij ingedaald was is zeker waar! Je voelt hem dan tussen je benen hikken!! Haha. Niks om je ongerust over te maken hoor!!

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,980
    136
    63
    Even vraagje tussendoor: hoe voelen jullie dat het kindje de hik heeft? Ik voel onze kleine regelmatig, maar een hik heb ik nog niet kunnen ontdekken. Weet iig niet wat ik zou moeten voelen. Nu ligt mijn placenta ook aan de voorkant, misschien dat het daarmee te maken heeft?

17. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb wel soms dat ik mn buik zie kloppen in het ritme van mijn hartslag, maar volgens mij komt dat doordat de hoeveelheid bloed in mn lijf is toegenomen en de huid strakker gespannen staat...Van de hik heb ik tot nu toe niks gemerkt. Maar misschien is het daar ook nog wat vroeg voor, dat zou kunnen. Het lijkt me wel erg grappig om mee te maken! :D

18. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden die hik voel ik als tikjes/plopjes om de 2 sec. ong. in m'n buik ondertussen tussen m'n benen de baby is al ingedaald.
    Ik voelde het denk vanaf een week of 32 dus jullie hebben nog ff te gaan..
    Mijn placenta ligt ook aan de voorzijde dus misschien dat ik het daardoor pas bij zo'n week 32 voelde.
    Maar ik voelde t van de week ineens zo vaak op een dag omdat ik veel rust moet houden op bed. (dan let je in 1x op zulke dingen haha:D)

Share This Page