Hallo allemaal! Ik ben erg benieuwd of er vrouwen zijn die hun ovulatie voelen, en wat zij voelen. Ik heb afgelopen vrijdag en zaterdag een plotselinge ( werd er wakker van) krampende pijn linksonder in mijn buik gevoeld. Dit hield 1,5 dag aan. Deed zeer bij opstaan, of als ik erop duwde. Herkent iemand dit? Blijf nu af en toe buikpijn houden, alsof ik ongesteld moet worden. Ook doen mijn tepels zeer. Voor de rest voel ik me prima! Ik ben in januari gestopt met de pil. Maandag was dag 28. Ik vind het erg spannend allemaal!! Ben benieuwd wat anderen ervaren hebben!
Ik voel mijn eisprong ook, de ene maand is het erg pijnlijk, de andere maand voel ik wat steekjes. Ik voel het rechts of links naast mijn navel en als ik b.v. hard lach of mijn buik aanspan het ik meer last. Meestal duurt het 1 a 2 dagen.
heb mezelf net even getemperatuurd, en denk inderdaad dat het mijn eisprong was Zit nu op de 37,5, terwijl het vorige week nog 36,4 was! ( temp niet dagelijks) Nu afwachten of het raak is! We hebben 2 dagen voor de eisprong geklust, dus hopelijk is er iets blijven leven
ik herken dat ook, ik voel ook altijd mijn eisprong...wel makkelijk want het kost je geen ovu testen op deze manier. ik heb qua pijn iedere maand weer anders. soms kan ik bijna niet lopen of zitten en de andere maand is het wat zeurderig. het is bij het lopen net of er een tennisbal in mijn buik hangt die je dan op en neer voelt bewegen als je loopt en dat is best pijnlijk.
@ Pekske: Klinkt erg herkenbaar! Ik had ook 2 dagen echt een opgeblazen buik, en met lopen voelde het heel vreemd. Ik had met name last bij het opstaan, als ik erop drukte en als ik bijvoorbeeld sokken of schoenen aandeed.
Weet iemand wanneer je eitje springt bij de pijn? Is dit nadat de pijn over is? Bij mij duurde het 2 dagen voordat de pijn helemaal weg was, betekent het dan dat het eitje toen pas gesprongen is? Wij hadden ruim 2 dagen voor die pijn geklust, en de dag dat het begon ( is op donderdagnacht begonnen, vrijdagavond en zaterdagochtend geklust). Zou dit dan nog vroeg genoeg geweest zijn voor een bevruchting? Ik houd het bijna niet meer uit van nieuwsgierigheid!! haha!
Ook ik voel m'n eisprong op die manier. Als ik op de fiets zit en een drempel overga, hoest, lach etc alles voel ik! 2 dagen lang duurt dit. Ik weet niet precies wanneer het ei dan springt maar volgens mij is ie gesprongen zodra de pijn ove ris.... kan dan nog wel wat beurs aanvoelen..... spannend he!
Dat beurse gevoel herken ik ook. Heb 4-5 dagen daarna last gehad van drukpijn en buikkramp, alsof ik ongesteld wordt. Ja enorm spannend! Nog een week geduld hebben.... PFF!!!
Ik zat ongeveer met dezelfde vraag. Maandag begonnen de krampen, steken heel duidelijk laag. Ben ook pas net gestopt met de pil, maar voelde vorige maand mij eisprong ook heel duidelijk. Heb het voor mijzelf kunnen bevestigen met een test. Die was positief. Maar heb dus nu, vrijdagavond nog steeds behoorlijk last ervan. Kan dat zo lang aanhouden???
@ wen29: Ik heb zelf na die pijn van vrijdag en zaterdag tot en met afgelopen woensdag ( dus bijna een week) last gehad van mijn buik. Niet heel heftig, meer het gevoel alsof je ongesteld gaat worden. Wat ik heb teruggelezen mbv google is dat na je eisprong je baarmoeder en eileiders een soort ritmische samentrekkingen krijgen om het eitje te verplaatsen. Ik had het gevoel wat ik had daaraan gelinkt. Maar weet eigenlijk niet zeker of dat ook klopt. Nu eigenlijk nergens last meer van, behalve van zere tepels.