hoi, Ik heb een vraagje. IUI is deze keer afgebroken ivm overstimulatie. Ik heb direct provera gekregen. Omdat ik geen temp verhoging kreeg heb ik vraag bij fertiliteit gelegd en die gaf aan dat provere een eisprong kan voorkomen.. mijn vraag is wat gebeuren er nu met follikels ? Heeft iemand ervaring hiermee ? Konden jullie gelijk weer starten met de volgende IUI ?
Het kan zijn dat je tijdens de kuur alsnog een eisprong krijgt. Het houdt de eisprong niet altijd tegen. Soms worden vrouwen alsnog zwanger tijdens een Provera-kuur. Als je geen eisprong krijgt, dan zullen de follikels weer krimpen en door je lichaam opgenomen worden. Je baarmoederslijmvlies zal tijdens de opgewekte menstruatie naar buiten komen. Waarschijnlijk word je pas na het stoppen met de kuur ongesteld, meestal een dag of 3-5 na het stoppen. Als je ongesteld geworden bent, kun je daarna meteen met een nieuwe IUI-ronde beginnen.
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb ondertussen in mijn temp ondekt dat mijn eisprong is geweest dus ik heb goede hoop dat ik de volgende ronde weer mee kan doen
Hou er rekening mee dat temperaturen niet meer betrouwbaar is als je aan de hormoonmedicatie zit. Ik hoop dat je snel weer verder kunt!
Bij de een werkt het wel, bij de ander niet. Hormoonmedicatie kan je temperatuur beinvloeden, vandaar dat het niet 100% betrouwbaar is.