Om gek van te worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samen2005, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Hallo meiden,

Hele drukke dag gehad vandaag.
    De echo was goed! Kloppend hartje gezien zo verliefd!

De termijn is wel korter dan ik zelf dacht... een hele week korter zelfs!

Mag gelukkig over twee weken weer, ik ben blij maar toch nog niet helemaal gerust omdat ik nog voor de termijn zit dat het de vorige keer mis ging.

Heb nog geen buik dus kan niet met jullie meepraten over kleding misschien komt dat nog haha.

MicroRNA vindt dit leuk.
  2. Samen2005

Samen2005 Actief lid

20 sep 2015
    223
    118
    43
    Wauw!!! Gefeliciteerd hee YESSSS... je heb ons wel in spanning gelaten zeg hihi! Wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad zeg.. een beetje minder stress heb je nu toch wel hoop ik??

Libra89 vindt dit leuk.
  3. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Jaaaaaaaaaaa gelukkig!! Ik was gewoon zenuwachtig omdat we maar niks hoorden!! Wat moet dan fijn zijn om een kloppend hartje te zien!
    Kei fijn meid!!!!! :D:D

Libra89 vindt dit leuk.
  4. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ja sorry, wat lief van jullie dat jullie aan me gedacht hebben!

@Samen2005 wel een beetje minder stress weer helemaal in de fantasie van onze eerste kleine baby.

@MicroRNA echt super fijn, hoop dat jij volgende week hetzelfde te zien krijgt zodat je zelf ook kan ervaren hoe bijzonder het is.

Hoe voelen jullie je over het algemeen? Ik betrap mezelf er op dat ik echt vreemd eetgedrag vertoon :roflmao:. Kan de hele dag door yogurt eten maar vettigheid zoals vis moet ik niks van hebben. Ook de koffie smaakt anders, bij jullie ook mede koffieliefhebbers? Verder heb ik super veel haaruitval en vettig haar terwijl ik normaal juist droog haar heb. En moe moe moe. Met 1 rondje lopen al buiten adem :|. Als het hierbij blijft mag ik niet klagen denk ik. Hopelijk houd die haaruitval wel op anders hou ik geen haar meer over!

MicroRNA vindt dit leuk.
  5. Samen2005

Samen2005 Actief lid

20 sep 2015
    223
    118
    43
    Dat haaruitval heb ik ook hoor pfff loop de hele dag achter me eigen de haren op te vegen, had ook ineens veel roos, maar met een speciaal shampoo gaat dat wel goed!

Met eten is een ramp haha, ik heb totaal geen eetlust, moet mezelf dwingen in de ochtend ontbijtdrank te nemen, alleen avondeten dan heb ik wel trek, heeel af en toe heb ik ineens zin in iets, afgelopen week was dat een lekkerbek :) die smaakte me goed tussen de middag, maar verder eet ik niet zoveel, drink wel elke dag een fles verse fruit sap omdat ik geen fruit eet..

De koffie is per dag verschillend de ene dag smaakt het en de andere word ik er misselijk van, maar zit nog steeds aan de decafe koffie, cola drink ik niet meer maar wel veel melk.

En verder is de vermoeidheid nog behoorlijk aanwezig, na het uitlaten van de hond moet ik ff bijkomen, maar als ik in de ochtend gelijk aan de slag ga dan gaat het wel en in de avond gaat het lampje al gauw uit hoor... mijn borsten zijn nog steeds erg pijnlijk kan er ook niet op liggen...

Ik denk dat we met deze dingen weinig te klagen hebben haha, had ook heel beroerd kunnen zijn als ik andere weleens lees!

Ik heb ook nog niks gekocht, durf ik nog niet, pas als de volgende echo nog goed is durf ik misschien iets leuks vast te kopen, blijft toch slopend hoor leven van echo naar echo, na de goed echo ben je superblij en een paar dagen later denk ik alweer als het nu nog maar goed gaat, wel frustrerend dat je niet lekker kan genieten en kan uitgaan dat het goed is.. ik probeer me zoveel mogelijk bezig te houden met het nieuwe huis, over twee weken overhuizen en er moet nog wel het een en ander gedaan worden waardoor ik de dagen wel doorkom, mijn kids komen vandaag weer terug van hun vader en dat is weer heel fijn altijd en dan gaat de tijd wel rap hoor tot volgende week dinsdag.. mn vriend gaat donderdag weer op de rit naar Italië ivm feestdag daar dus het weekend lekker met mn jongens samen, we gaan lekker uiteten met zn drieën en maken er een heel leuk weekend van!! Kijk er al enorm naar uit haha...

MicroRNA en Libra89 vinden dit leuk.
  6. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Dames!

Hier geen haartuitval, wel snel vet haar.. :(
    Betreft eten is het elke dag anders, ik ben gek op frambozen en die lust ik ineens niet meer (tot boven de wc hangen aan toe) en sinaasappelsap vind ik ook ineens niet meer te drinken. Eind van de middag begin ik echt misselijk te worden, gisteren had ik er echt last van, dus heb ik alleen een bouillon gedronken en wat van die simpele koekjes.
    Overdag eet ik wel fruit en brood.

Sinds vannacht ook ineens meer pijn aan m'n borsten, dat had ik al maar nu nog erger :o:
    En kei kei kei kei moe :eek: en veul plassen :D

@Samen2005 Jij hebt nog een drukke periode voor de boeg! Met de verhuizing! Hopelijk is het snel gebeurd zodat jullie kunnen gaan genieten! Ik kan ook niet wachten tot aankomend weekend, gewoon omdat ik dan weer lekker lang kan slapen hahaha :D Ik neem het er nu nog lekker van, nu kan het nog..

@Libra89 Ik ben zo blij dat je echo goed was, ik heb gisteren echt tig keer de pagina vernieuwd om te kijken of je al had gereageerd hahaha maar echt kei fijn meid! Hopelijk ben je nu wat gerust gesteld ;)

Libra89 vindt dit leuk.
  7. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Gek he wat hormonen met je doen! Die bevestiging is super die heb jij volgende week ook! Eigenlijk heb je ze nu al met alle kwaaltjes je lichaam zegt duidelijk dat je zwanger bent. Je hebt groot gelijk lekker je rust pakken en genoeg slapen zo lang het kan ;).

Ben wel iets meer gerustgesteld maar echt gerustgesteld ben ik denk ik pas na het eerste trimester.

MicroRNA vindt dit leuk.
  8. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ben wel trots op je hoor dat je ondanks dat je geen eetlust hebt toch goed voor jezelf zorgt met fruitdankjes, goed van je! En ook goed dat je wel even wat frisse lucht krijgt met uitlaten van de hond.

Ja dat heb ik ook wel hoor kijk nu alweer uit naar de volgende echo, gelukkig is dat al bijna weer! Wel fijn dat je voorlopig wat afleiding hebt en je kids er weer bijna zijn!

Ik heb ook nog niks gekocht hoor wil niet te hard van stapel lopen en eerst die zekerheid. heb er trouwens ook heel weinig verstand van wat ik allemaal moet gaan kopen straks, is de eerste keer voor ons dus we kunnen wel wat tips gebruiken haha.

Geniet van het uiteten met je jongens alvast hoor, je verdient het na al die stress van de afgelopen tijd!

9. Samen2005

Samen2005 Actief lid

20 sep 2015
    223
    118
    43
    Dankjewel Libra89! Eten gaat vaak echt met tegenzin maar vitamines zijn zo belangrijk nu...

Vandaag echt moe joh, pfff moet nog zoveel doen in het huis, vanavond weer de vloer afkrabben krabben en kozijnen schoonmaken zodat vrijdag de vloeren erin kunnen boven en zolder, gelukkig veel hulp van mn ouders anders had ik het niet gered zo in mn eentje...

Qua spullen is wat je zelf wilt eigenlijk, je hebt je bedje, commode en kast nodig en je badje enz en qua kleren zou ik niet zo heel veel doen want ze groeien zoooo snel haha en speelgoed, verder als je voor zelf bepaald hebt borst of fles voeding dan heb je het een en ander nodig en speelgoed, je op tijd aanmelden bij je verzekering en de kraamzorg aanmelden en nadenken wat je wil... als je vragen hebt mag je ze allemaal stellen na drie kids weet ik het meeste wel haha

Libra89 en MicroRNA vinden dit leuk.
  10. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Ik vind vooral die spullen idd heel lastig. Er zijn zoveel mensen met meningen.. :eek: Ik heb al wel stiekem babykamers zitten kijken :D:D Het is een kleine kamer dus dat vergt wel wat inspiratie vooraf, maar er zijn zulke leuke ideeën voor kleine kamers :roflmao: Ik krijg het er helemaal warm van hahaha

Wanneer ga je ongeveer beginnen met een babykamer? Zijn daar standaarden voor? Of gewoon wanneer het goed voelt?
    Vanavond komt m'n schoonzus een zak met positiekleding afgooien, ben benieuwd, ik pas nog maar 2 broeken.... Ik had vannacht zelfs gedroomd dat ik 2 mini's in mijn buik heb zitten :eek:.

Hoe gaat het verder met jullie dames?
    Liefs X

Libra89 vindt dit leuk.
  11. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Ooh @Samen2005 kom asjeblieft in mijn huis kijken! Het lijkt wel of er een aanslag is geweest, wat een vuilnisbelt! Ik kom nergens aan toe word al moe als ik er naar kijk dus ga niet eens beginnen met opruimen. Ik heb nog zoveeeeel plannen om aan het huis te doen voor de baby komt, wil eigenlijk gewoon alles vernieuwen. Echt ALLES, de vloer, schilderen, gordijnen, meubels. Dus eigenlijk ook een soort verhuizing :p Wel fijn dat je hulp hebt en niet alles alleen hoeft te doen! Ik ga een plan van aanpak maken voor ons huis want tja... voor die kleine er is moet het wel naar mijn zin zijn hoor!

Lief dat je het aanbied voor tips, als ik ga kijken voor spullen raak ik in paniek dus denk dat het nu nog een beetje te vroeg is. Zit nog voor de termijn dat het vorige keer fout ging dus leef weer rustig naar de volgende echo toe. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik er weer vertrouwen in heb.

@MicroRNA ja mensen en meningen inderdaad, haha. En iedereen vind wat anders. Zo min mogelijk mensen ermee laten bemoeien en vooral doen wat goed voelt voor jou :). Nog maar twee broeken? :eek: Wauw! Dat gaat snel! Dadelijk zijn het er twee! Zou je dat leuk vinden? Ik had vandaag voor het eerst dat ik mijn broek (hoog model) niet meer lekker vond zitten.
    Heb trouwens ook geen idee wanneer je het beste kunt beginnen met de kamer. De vorige keer was mijn man al begonnen met online shoppen omdat hij dacht van kan maar vast geregeld zijn. Dit keer houd hij zich toch wel wat rustiger, denk dat hij ook nog even afwacht na vorige keer het hele plaatje al voor je zien en dan die teleurstelling.

MicroRNA vindt dit leuk.
  12. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Hahaha we zijn denk ik alle 3 wel bezige bijtjes.. We hebben afgelopen maart een badkamer op ons huis erbij laten bouwen, nu moet er boven nog overal dubbelglas in, de kozijnen moeten vernieuwd, er moet geschilderd worden en sommige muren opnieuw gestuct (Hoe typ je dat? :p). Dan moet de badkamer beneden nog weg, daar komen de wasmachine en droger te staan, en op de plek waar ze nu staan wil ik nog een kast maken.. :D Wellicht is een planning maken idd wel handig.

@Libra89 Ik herken het hoor, bij ons thuis is het ook een grote chaos. Ik heb gewoon geen energie :oops: Mijn vriend doet wel z'n best, maar het is toch een verschil wanneer ik bijv. ga stofzuigen of hij.. :roflmao:
    Hmm een tweeling... Ik zou het leuk vinden, maar ik zou het ook doodeng vinden :eek::eek: Ik ben best smal, met 1 denk ik al "Hoe dan? Hoe gaat dit ooit passen?" laat staan wanneer het er 2 zijn hahaha

Met kamer en de rest shoppen wacht ik denk ik na de 20 weken echo. Dan durf ik denk ik wel wat meer actie te ondernemen.
    We hebben al wel een super schattig pakje gehad van mijn schoonouders, die konden het niet laten.

Doen jullie trouwens mee met moeders voor moeders?

13. Samen2005

Samen2005 Actief lid

20 sep 2015
    223
    118
    43
    De kamer is aan jezelf hoor, maar het moet voor je eigen rust zeker 2 maanden voor de baby komt klaar zijn, stel je bevalt in week 37 ipv week 40 of later en dan is het niet klaar, pff ik zou van de gedachten alleen al spontaan bevallen haha!!

Ik zat zelf te denken aan een leuke muurschildering op de baby kamer en de meubels als ik een maand of zes zwanger ben, de kinderwagen/maxicosi ook rond die tijd en kleertjes als ik weet wat het word, mocht ik in de tussentijd iets in de aanbieding tegenkomen neem ik het mee scheelt toch en dat hou ik nu wel in de gaten al...

Qua kleding en hydrofile luiers en dat soort dingen heb je voor elke dag toch wel een schone nodig en extra voor knoeiwerk haha, 10 van elke is voldoende is mijn ervaring , dekentjes, lakentjes enz als je er standaard 3 van hebt dan zit je de eerste weken goed en mocht je toch van iets te kort komen dan heb je het zo bijgehaald.

Het is ook maar wat je zelf wilt he wil je al die snufjes die ze tegenwoordig hebben dan ben je nog wel ff druk haha

MicroRNA en Libra89 vinden dit leuk.
  14. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Goedemorgen!

Hoe gaat het met jullie?
    Hebben jullie een leuk weekend in het vooruitzicht?
    @Samen2005 jij sowieso met de kids :roflmao:

Ik heb alleen een verjaardag.. Hopelijk is het weekend snel voorbij want dan is het weer maandag en maandag is echodag wooeeehoeee :D

Libra89 vindt dit leuk.
  15. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Goedemorgen!

Hier gaat het goed, wel veel moe. Inmiddels gaat de knoop van mijn broek ook niet meer dicht en heb ik besloten grote truien te gaan dragen zodat mijn dikke buik nog niet gaat opvallen voorlopig. Gelukkig is het nu bijna winter en kan dat gewoon.

Heb dit weekend ook een verjaardag toevallig en verder alleen maar werken.

Zo spannend voor je! :D Hoe laat mag je maandag?

MicroRNA vindt dit leuk.
  16. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Eindelijk heb jij er ook last van hihi. Ik heb zo'n haar elastiekje die ik door het knoopsgat haal.. Geen gezicht maar ook ik draag nu wat langere en dikkere bovenkleding dus niemand die het ziet :p

Maandag mag ik om 13.30 uur. M'n liefje gaat ook mee. De zenuwen beginnen al te komen hoor.
    Op het werk vragen ze allemaal of ik niet iets moet vertellen.. Ik werk met alleen maar mannen, op de een of andere manier valt het op dat ik vaker naar het toilet moet, meer eet en wat meer opvliegend ben.. :eek: En dat zijn dan mannen die het zien :eek::eek::eek::eek:

Libra89 vindt dit leuk.
  17. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Haha misschien straalt het van je af maar dat is alleen maar een goed teken toch ;).

Fijn dat je liefje meegaat het is echt mooi om het samen mee te maken vond ik. Mijn man was ook zo blij toen hij het hartje zag kloppen was echt bijzonder om mee te maken en zijn gezicht toen... ik ben opnieuw verliefd, op hem en op onze kleine. Ik mag nog een weekje langer wachten tot de volgende echo hoop zo dat het goed blijft gaan!

Voor je het weet is het maandag lekker afleiding zoeken het weekend en zondag vroeg gaan slapen zodat het eerder maandag is. :D

MicroRNA vindt dit leuk.
  18. MicroRNA

MicroRNA Actief lid

10 aug 2017
    242
    136
    43
    Vrouw
    Ah wat omschrijf je dat toch mooi, jullie moment van de echo! Ik krijg er gewoon tranen in mijn ogen van.. Ben ook zo erg benieuwd! Wanneer hebben jullie de volgende echo?

Vanavond is de verjaardag van mijn schoonvader, met eten en een feestje. Alleen... ik ben elke avond zooooo ontzettend misselijk na het eten, en kei moe.. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mijn schoonouders weten het al, en schoonzusjes & zwagers ook, maar de rest natuurlijk niet (en dat wil ik wel zo houden :D)

Libra89 vindt dit leuk.
  19. Libra89

Libra89 Bekend lid

10 aug 2017
    798
    472
    63
    Vrouw
    Volgende echo 6 november kan niet wachten! Best snel al gelukkig bood de verloskundige aan door de onzekerheid na vorige keer.

Super spannend! Ik herken het wel hoor heb eigenlijk precies hetzelfde probleem. Alleen ben ik vaak voor het eten misselijk juist omdat ik moet eten en daarna compleet uitgeteld zo moe. Een aantal van onze kennisen/familieleden hebben al een vermoeden. Vorige week waren we op een babyshower en deed de nicht van mijn man bij mij het mommy to be lint om met de uitspraak: "ik wil meer babyshowers". En !drie! mensen vroegen aan mijn man jullie nog geen kinderen? Moeilijk hoor om dan niks te zeggen :|.

Als je misselijk word kun je misschien zeggen dat je iets verkeerds hebt gegeten, voeselvergiftinging :confused: zoiets maar dat is ook weer niet echt eerlijk. Hopelijk merken ze het niet!

20. Samen2005

Samen2005 Actief lid

20 sep 2015
    223
    118
    43
    Hoi dames,

Morgen is het dan zover voor jou MicroRna, spannend hoor... ik zal aan je denken en voor je duimen!! Heel benieuwd naar je bericht na je echo...

Hier is de koek behoorlijk op.. de afgelopen dagen keidruk geweest met het huis en de kids tegelijk dus ik merk zeker wel dat ik snel buiten adem ben, moe en weinig puf meer, maar ja mannetje is sinds donderdag vertrokken voor zn werk en komt pas morgenavond weer terug dus ik moest wel anders konden de werklui niet verder pff.. woensdagavond voor die wegging nog behoorlijk op mn ziel getrapt, hij is de afgelopen anderhalve week thuis geweest ivm het klanten bellen en bestelling opnemen ( drukste week van het jaar ivm feestdag Italië) dus ik snap de stress wel omdat hij een target moet halen dan, maar ik ben al vanaf het begin met mn ouders bezig in het huis en woensdag kwam ik er om een uur zeven s avonds in en hij was tien uur klaar met zn werk, kreeg ik ff te horen dat er nog afwas stond en vuilniszakken die weggebracht moesten worden en of in het nieuwe huis het ook zon zooitje zou worden, PARDON zei ik.. jeetje ik was me toch pissig, heb me de pokke gewerkt al dagen en voor mn kids gezorgd en ben zwanger en hij is thuis de hele dag en heb niks gedaan, terwijl de afwas en vuilniszakken binnen een half uur gedaan is, ik was er ff klaar mee hoor!! Jeetje zeg voelde me zo klein en gekwets hierdoor.. kreeg wel een excuses de volgende dag en dat het van de stress kwam maar toch ik ben er nu nog pissig van hoor.. ben kapot en morgen word de keuken geplaatst moet ik er 7 uur in de ochtend al zitten en kwart over 8 de kids naar school brengen en dan weer terug, vanaf dinsdag doe ik tot aan de verhuizing helemaal niks meer hoor, hij is vrij en thuis dus doe je best haha.. ik heb ff eigen tijd, dinsdag naar de vk en daarna uitrusten tot zaterdag hoor..

Libra89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina