Hoi meiden! Hoe gaat het met jullie? Goed weekend gehad? Ik zit nu lekker op de bank uit te hijgen van een super druk weekend overhuizen en 4 kids bezig houden en in toom houden pff, voorlopig nog wel even druk in het nieuwe huis met van alles nog uitpakken en ophangen en aankomende week in het ouwe huis nog een hele hoop te doen voor de sleutel ingeleverd moet worden de 20ste.. Merkte vandaag heel erg dat ik al een hele tijd teveel heb gedaan, veel buikpijn gehad vandaag en afgelopen nacht slecht geslapen, heeeeel erg moe!! Echt blij als het de 20ste is en de sleutel word ingeleverd dan is alles afgerond en alles klaar, dan kan ik de 23ste naar het ziekenhuis voor de echo en de controles en me op mn zwangerschap gaan concentreren... Kan op het moment nergens mn doptone vinden dus beetje paniek dat ik niks kan controleren, morgen alles af gaan zoeken anders duurt het nog lang anderhalve week wachten haha..
Hey @Samen2005 had net voor je een post geplaatst . Mijn weekend bestond vooral uit werk dus niet echt wat bijzonders. Hoe was het bij jullie? Wat fijn dat je eindelijk op de bank hebt kunnen ploffen. Nog even en dan is het achter de rug en dan kun je inderdaad op je zwangerschap gaan concentreren. Begrijpelijk dat je de afgelopen tijd veel gedaan hebt en veel van je lichaam hebt gevraagd. Volgende week gaat een spannende week worden voor ons met de echo's! Nog even deze week zien door te komen. Vind je dat fijn zo'n doptone? Ik denk dat ik er geen wil omdat het me dan nog meer stress geeft als ik geen hartje kan vinden. Zit er echt even doorheen. Heb in een ander topic mijn hart al gelucht. Voel me nog steeds zo onzeker. Meteen na de echo was ik blij en nu neemt de onzekerheid weer toe. Wil zo graag kunnen genieten van het zwanger zijn maar ik twijfel gewoon heel vaak van is het wel goed als ik niks voel en wanneer ik wel iets voel denk ik hoort dat wel konden we maar elke dag een echo krijgen he! Of in je buik kijken! Ik tel de dagen af tot de volgende echo! Ben ook nog eens boos op mijn man dus dat helpt ook niet mee. Hij ging kennismaken met een meid en interesse tonen in hoe het met haar ging en ik ben nogal jaloers aangelegd. Hij is niet te ver gegaan maar gewoon het feit dat hij aandacht zoekt bij andere vrouwen in combinatie met mijn onzekerheid daar komt niets goeds uit voel me er zo door gekwetst! Had zoiets van moet je niet vragen hoe het met mij gaat in plaats van met haar? Heb er niet van kunnen slapen . Zijn jullie nog vaak misselijk en moe? Ik kan wel weer veel eten, wanneer ik niet eet voel ik me misselijk. Vind nog steeds vooral zoete dingen lekker, weinig zin in zout/hartig eten. De vermoeidheid heb ik met vlagen. Heb momenteel buikpijn en dan raak ik weer meteen in paniek wanneer houd dit rotgevoel op? Sorry voor het geklaag misschien zijn het de hormonen die volgens mijn app in week 10 aan hun piek zitten.
Hoi meiden, Ik heb een rustig weekend gehad.. Heb het zaterdag gewoon volgehouden tot 23.00 uur in de avond Helaas moest ik dat zondag compenseren want tot lag ik al om 19.30 uur in bed. Vermoeidheid slaat echt toe nu De misselijkheid neemt wel een beetje af heb ik het idee. Ben gisteren naar het concert geweest van Queen en Adam Lambert. Ik had echt zoveel twijfels of ik wel moest gaan enzo. Maar ik heb het volgehouden, ben wel echt totalloss nou maar worth it! Afgelopen zaterdag heb ik dus een positiebroek gekocht.. Zelfs maat 40 begon al strak te zitten om m'n buik en bij m'n benen zat het veel te los Toevallig was er een sale bij prenatal en heb ik nog 30% korting gevangen. Maar echt wat een verademing. Ik durfde eigenlijk nog niet te kopen, voor het geval dat het mis gaat.. Maar goed, vriendlief vond dat ik 'm gewoon moest kopen omdat ie zo lekker zit @Samen2005 Ik ben blij dat het einde in zicht is voor je! Nog even doorzetten meid! Je krijgt er zo heel veel moois voor terug! @Libra89 Ik vind het zo erg dat je je zo voelt, ik begrijp het echt helemaal hoor. Ik merk ook aan mezelf dat het na de echo goed ging, en hoe langer het duurt ik weer meer onzeker word. Bij jouw miskraam was het hartje gestopt met 10 weken, toch? Zou het kunnen dat je nu ongeveer in dezelfde tijd zit, je je extra slecht voelt? Als ik geen miskraam zou hebben gehad zou ik nu echt anders in deze zwangerschap staan, meer op een roze wolk. Dat heb ik nu helemaal niet, ik blijf gewoon nuchter en met beide benen op de grond, met altijd in m'n achterhoofd "Wat als..". Heb je in je omgeving wel wat mensen waar je mee kan praten? En die proberen je te begrijpen? Betreft je man.. Ik herken je gevoelens wel, ik was vroeger ook echt heel jaloers, had er ook redenen voor hoor, het heeft echt lang geduurd dat ik me daarover heen kon zetten. In mijn huidige relatie heb ik ook van die momenten gehad, dan had ik ergens een bepaald gevoel bij en dan ging ik door net zolang tot mijn gevoel bevestigd werd.. Heel stom, maar meestal een dag voor mijn menstruatie kreeg ik weer zo'n "good old jaloerse bui". Nu ik zwanger ben merk ik dat ik dat helemaal niet meer heb. Wel ben ik een stukje eh... agressiever naar vreemde mensen.. Ik ben eerder een goedzak, doe geen vlieg kwaad, maar als ik in de auto zit en iemand snijdt me af (bijvoorbeeld) ben ik in staat m'n auto aan de kant te zetten.. Stomme hormonen! Hopelijk heeft ie een verklaring waarbij zodat jij je weer wat beter voelt en vooral; gewaardeerd. Jij hebt gewoon recht op alle aandacht, jij hebt zijn baby in je buik! Ook voor jou een dikke knuffel!! X
Wat goed dat je zo lang hebt kunnen opblijven en dat het concert de moeite waard was ! Goed dat je gegaan bent, je leven hoeft niet op te houden natuurlijk nu er een baby onderweg is! Groot gelijk dat je de broek gewoon gekocht hebt! Als die lekker zit en het een verademing is dan is het in ieder geval een goede keuze geweest. Ook nog eens in de sale! Super toch? Dankjewel voor je lieve reactie. Bij mijn MA was het hartje al eerder gestopt maar kwam ik er inderdaad met 10 weken pas achter, dus kan wel wat je zegt dat ik daarom nu weer zo in de stress zit. Denk er hetzelfde over als jij, als ik dat niet had meegemaakt zou ik nu meer op een roze wolk zitten. Ja over mijn man ik moet eerlijk zeggen dat ik lang geen last heb gehad van mijn jaloersheid aanvallen (precies wat je zegt zijn kind zit in mijn buik!). Alleen dit viel gewoon helemaal verkeerd bij mij in combinatie met de hormonen en me niet geweldig voelen/niet lekker in mijn vel zitten. Heb er al geprobeerd over te praten maar een excuus heb ik nog niet gekregen dus hopelijk komt dat nog. Dat in de auto heb ik ook! Hahaha ik kan zo boos worden als mensen roekeloos rijden of voorrang nemen terwijl ze dat niet hebben! Zouden dat die moedergevoelens al zijn? Wel grappig dat je dat zegt dacht echt dat ik de enige was die dat had. Heb sowieso een veel korter lontje dan normaal en ook minder sociaal. Digitale knuffel terug! Elkaar even deze week doorpraten en hopelijk volgende week allemaal mooie echo's!
@Libra89 Al die hormonen...... Grrrr Maar ik denk ook wel moedergevoelens hoor haha Voel je je alweer een beetje beter vandaag? Nog een paar dagen volhouden en dan kunnen we weer kijken in onze buiken! Vandaag komen ze voor het eerst de kratten van Moeders voor Moeders ophalen Doen jullie ook mee?
Haha ja dat zal het wel zijn. Ja ik voel me een stuk beter vandaag, ondanks dat ik voor het eerst heb moeten overgeven vanochtend! Mijn liefde heeft de juiste dingen gezegd die ik wilde horen dus dat probleem is gelukkig ook de wereld uit . Ik kan echt niet wachten tot de echo! Ben er zo zenuwachtig voor! Gelukkig komt het al dichterbij en is de week weer doormidden. Wat goed dat je mee doet met MvM! Ik doe niet mee heb er niet echt een hele goede rede voor, wist voorheen niet zo goed wat het inhield. Manlief had zoiets van doe maar niet mede door die onzekere eerste weken. Misschien dat ik bij mijn volgende zwangerschap wel mee doe (als het ons gegund is en het weer zo snel gaat). Wij zouden wel meerdere kinderen willen . Hoeveel kinderen zou jullie wens zijn? @Samen2005 hopelijk is er niks erg met je!
Oh meid! FIJN! dat je je weer wat beter voelt we kletsen gewoon de dagen vol en dan wordt het vanzelf volgende week haha! En goed dat ie z'n excuses heeft aangeboden En het overgeven is alleen een bevestiging, toch? (Lekker positief blijven ) Ik heb zelf ook lang getwijfeld of ik mee wilde doen met MvM maar alle beetjes helpen, je krijgt ook een leuk cadeautje en tijdschriften. Wij willen eerst even checken hoe het gaan met 1 kleintje, en daarna zien we wel of we nog meer mini's willen haha Mijn misselijkheid begint al wel wat af te nemen, krijg wel wat meer spierpijn in m'n buik en de vermoeidheid verdubbelt gewoon elke dag
Zo lief! Jij bent echt goed in positief zijn en denken! Dat overgeven was voor mij ook een bevestiging, misschien gek maar vond het een hele opluchting. Bij mij wisselt de misselijkheid en vermoeidheid een beetje per dag. Wel fijn dat je nu minder misselijk bent! Pijn in mijn buik heb ik ook veel last van, hoop dat het normaal is maak me er soms wel zorgen over. Ben wel benieuwd wat je over de streep heeft gehaald om toch mee te doen aan MvM? Zeker leuk dat je een cadeautje en tijdschriften krijgt! Het is wel fijn als je andere vrouwen met een kinderwens kan helpen, maar ergens ben ik ook een voorstander van de natuur zn gang laten gaan. Ik wilde vroeger altijd twee kids en mijn man wil er het liefst drie. Als het allemaal goed gaat en we kunnen het zou ik wel toegeven aan hem en voor drie gaan. Eerst maar eens deze zwangerschap kijken hoe dat gaat. We hebben niet alles zelf in de hand natuurlijk.
Wat me echt over de streep heeft geholpen om mee te doen zijn een aantal verhalen van meiden hier op het forum, en meiden die ik ken, of via via heb gehoord, die zoveel moeite hebben gedaan, en zoveel hebben doorstaan, dat ik gewoon iets voor hun wil doen om te helpen. Ik begreep dat er tegenwoordig ook synthetisch HCG gemaakt kan worden, maar dat artsen liever de voorkeur geven aan echt "puur natuur" HCG. Het enige wat ik dus lastig vind, we hebben geen voortuin, en heb dus vanmorgen 2 kratten met urine bij de voordeur gezet.... Hahaha beetje raar nu ik er zo over nadenk, het is net de melkboer maar dan voor urine. Ik kan me voorstellen dat het overgeven als een soort opluchting voelde, ik baal soms wel van m'n honger, misselijkheid en vermoeidheid maar eigenlijk is het gewoon positief! Ik heb ook wel echt last van buikpijn, zeker wanneer ik naar het toilet moet dan zit ik soms te huilen van de pijn, maar heb begrepen dat ook je darmen anders gaan werken wanneer je zwanger bent en het er dus bij hoort, helaas. Pfff het is vandaag best rustig op kantoor en ik zware ogen joh zou zo kunnen slapen!
Wat mooi hoe je dat verteld! Wat doen ze dan met dat HCG eigenlijk? Haha ja dat kan ik me wel voorstellen nu weet ook heel de straat meteen dat je zwanger bent . Laten we ervan uit gaan dat het erbij hoort inderdaad die buikpijn. Ik heb het er allemaal voor over hoor! Haha niet in slaap vallen hoor ik kon vanochtend ook amper opstaan kan wel wat extra slaap gebruiken! Gelukkig morgen vrij . Heb je een lange werkdag vandaag? @Samen2005 ben je oke? Maak me zorgen na je berichtje van gister .
Ik weet dat ze het HCG eruit vissen en die verwerken in medicatie voor vrouwen met vruchtbaarheidsbehandelingen (Pregnyl). En inderdaad, nu weet iedereen die door de straat heen komt dat ik zwanger ben.. Enig.. Ik ben elke ochtend echt kei vroeg wakker sinds ik zwanger ben, maar dat komt denk ik ook wel omdat ik elke dag om 21.00 (en soms eerder) al in bed duik Maar het is zo rustig vandaag, ik werk normaal van half 9 tot 17.00 (2 dagen) en 3 dagen van half 9 tot half 1, vandaag een hele dag en morgen weer lekker een half dagje.. @Samen2005 Ik begin me ook wel zorgen te maken, ik hoop dat we snel iets van je horen!
Hoi dames, Ik ben er weer.. heb even wat vervelende dagen gehad zeg! Eergisteren kreeg ik van de 1 op de andere minuut ineens vreselijke pijn aan de linkerkant van mn buik, kon niet eens meer recht staan of lopen en moest direct naar de huisartsenpost. Na onderzoeken en urine testen en bloed onderzoek bleek dat ik een dikke darm ontsteking heb, ben er goed ziek van geweest en nu gaat het wel weer aardig, alleen nog vloeibaar eten de aankomende week om de darmen weer rust te geven pff en ik at al niks dus nu nog minder maar ja.. De vk gesproken en dit heb ik te danken aan teveel stress, te zwaar tillen dagen lang waarschijnlijk.. maar ja dat kon niet anders, gelukkig komt de rust weer wat terug en is het nieuwe huis bijna op orde, heel slecht geslapen en ook vaak heel vroeg wakker! Hoe gaat het met jullie???
Jeetje wat heftig dat is ook niet niks! Gaat met de kleine wel alles goed? Wil je heel veel beterschap wensen doe rustig aan en je mag best wel even jezelf op de eerste plaats zetten nu. Gelukkig is het zwaarste gedeelte van de verhuizing achter de rug ! Krijg je nu medicatie voor de onsteking of moet het vanzelf over gaan? Rust lekker uit meid! Met mij gaat het opsich wel goed ben wel gestresst omdat ik vaak buikpijn heb en onzeker ben of alles goed is met de baby... nog een paar dagen tot de echo .
Jeetje! Dat was even schrikken!! Een blinde darm ontsteking Heb je medicatie gehad? Doe maar lekker rustig aan, denk aan jezelf hoor!! Knuffel X
Sorry, ik was echt zo moe... Maar je hebt een dikke darm ontsteking! Jeetje meid.. Gaan ze nog verder onderzoeken waar dit ineens vandaan komt?
Het gaat wel weer hoor.. ben alleen nu al een paar dagen niet naar de wc geweest dus ik zal daar na het weekend wel wat voor krijgen, heb nu niks gehad alleen dat ik vloeibaar moet eten om de darmen rust te geven.. Met baby gaat alles goed denk ik, daar is op de huisartsenpost niet verder naar gekeken omdat het echt vd darmen kwam.. moet toch donderdag naar het ziekenhuis voor controle dus dan is het hopelijk nog steeds goed met die kleine.. spannend weer dus ook voor jullie natuurlijk we hebben alle drie die week de echo toch??
Balen zeg nogmaals veel beterschap gewenst. Ja volgende week zijn we allemaal weer aan de beurt. Is het voor jullie ook de termijnecho? Hoe gaat het met jou @MicroRNA?