Hallo allemaal, Ik probeer sinds januari zwanger te worden. In juni en september is dit gelukt alleen helaas in 2 vroege miskramen geëindigd. Nu merk ik dat ik eigenlijk niet meer zo goed durf... Bang om weer zo ontzettend teleurgesteld te worden. Ik hoop dat er hier mensen zijn die na 1 of meerdere miskramen een gezond kindje op de wereld hebben gezet en dit willen delen. Peptalks zijn welkom
Graag peptalks!! Ik heb gisteren een miskraam gehad (1e zwangerschap) en die angst die jij hebt, heb ik nu al...
Wat rot voor je sterkte!:x Is het bij jou ook een spontane miskraam? En heb je er veel pijn van? Ik bloed momenteel nog maar de ergste pijn is gelukkig weg. Hoe ver was je?
Sterkte dames!!! Ook ik heb graag een peptalk!! Wij willen er heel graag meteen weer voor gaan.. Maar ik ben bang dat het dan misschien wel weer mis gaat... Zo ellendig als je qua gevoel 180 graden moet draaien..
Na een vmk, raakte ik 3 maanden later weer zwanger en heb nu dan ook mijn zoontje van bijna 2 hier rond lopen. Dus hier een positief verhaal.
@rikki sterkte! Wanneer heb jij je miskraam gehad? Ik heb nu ook heel erg de angst om weer zwanger te worden en dan misschien 3 miskramen in 3 maanden te krijgen... En wen en lw bedankt voor de positieve verhalen Ik weet nu dat het ook goed kan gaan... Ik vraag me af of het misschien niet beter is om even te wachten.. Zal het niet slecht zijn voor mijn lichaam zo vlak op elkaar. Mijn huisarts zegt dat het wel kan en dat het op zich vrij vaak voor komt?
hier 8 rondes bezig geweest voor de 1e en zwanger zonder miskramen, nu 8e ronde voor onze 2e en heb er al 3 miskramen opzitten, geen peil op te trekken dus, wij hebben nu voor ons zelf wel een pauze ingelast maar je hoeft geen pauze in te lassen
Na meerdere miskramen en hierdoor een ontregelde cyclus ben ik met clomid zwanger geworden van onze dochter. Buiten de complicaties van de zwangerschap hebben wij gelukkig een gezonde dochter mogen krijgen. Nu durfde we toch weer voor een broertje of zusje en helaas al weer een miskraam gekregen terwijl ik er zo'n positief gevoel over had. Artsen adviseerde nu toch even een ronde te wachten om m'n lichaam te laten herstellen en weer een eigen cyclus op te pakken (anders weten zij ook niet als m'n lijf weer raar gaat doen hoe m'n cyclus verloopt). Het is dus denk per persoon verschillend of het direct weer kan of niet. Heel veel sterke voor iedereen die dit (meerdere malen) mee maakt. Hoe moeilijk het ook is ik probeer toch weer vertrouwen te krijgen dat we nog een keer een kindje mogen krijgen. Ik hoop dat jullie dit ook lukt!
tussen elke mk een ronde, we nemen nu 1 ronde pauze, makkelijk gezegd want mijn man is een maand weg dus gelukstreffers in de weekenden mocht het zo zijn
@Denise25 ik heb mijn miskraam gehad op 2 september. Ik heb gehoord dat je na een miskraam vruchtbaarder kunt zijn door de hormonen die nog in je lichaam zitten.. Als alles na de miskraam mooi schoon is, is er dus geen reden voor bezorgdheid.. Dat heeft de VK mij verteld.
Bij mij ook spontaan inderdaad. Vrijdag was ik 6 weken en 3 dagen, maar ik begon met 5 weken en 4 dagen al te bloeden. Steeds bruinverlies gehouden. Vrijdag, na de inwendige echo, leek het alsof ik, door de bevestiging, los kon laten want een paar uur erna kwam het vruchtzakje eruit. Ik heb alleen vorige week vrijdag de hele dag buikpijn gehad, daarna niet meer. Ik bloed nu nog wel, nog steeds. Ik ben heel bang dat dat aanhoudt, volgens de arts kon dat weken duren!! En wij kunnen niet meteen weer doorgaan, wij zijn afhankelijk van het ziekenhuis omdat ik niet natuurlijk zwanger kan worden en zij gaan niet eerder verder totdat ik een normale menstruatie heb gehad...Zo vreselijk frustrerend Hoe is het verder met jou?
Mag ik ook meedoen? Ik schrijf al op wat andere topics, maar deze is helaas wel heel erg in mijn straatje (zie onderschrift...). Wij zijn sinds juli weer aan het proberen en het wil nog niet erg lukken, omdat ik mijn eisprong niet goed kan vinden. Hopelijk in oktober een positieve test, en dan maar weer hopen en bidden dat het nu wel goedgaat..
Jullie konden het vruchtje wel echt herkennen? Beide keren veel stolsels verloren maar niks gezien waarvan ik dacht dat dat het vruchtje was. Ik heb vorige week dinsdag de krampen enzo gehad en denk dat toen ook de miskraam was. Vorige mk heb ik een inwendige echo gehad of alles 'schoon' was maar dat vond de huisarts nu niet nodig. Jeetje dphoek wat ontzettend rot mag ik vragen waarom je niet natuurlijk zwanger kan worden? Ik realiseer me daardoor dat het voor mij nog een soort van makkelijk is dat ik zelf de keuze heb wanneer ik weer wil gaan proberen... Met mij gaat het alweer war beter niet meer zo ontroostbaar als vorige week @rikki heb jij wel een echo gehad? Over dat vruchtbaarder zijn klopt denk ik wel, na de vorige mk 1 maand later weer zwanger... terwijl mijn cyclus heel lang en onregelmatig was. Zijn jullie weer direct aan het werk gegaan?
Natuurlijk roan hoe meer zielen... Al was het natuurlijk mooi geweest als we hier niet over mk hoefde te praten Al helpt het mij wel enigzins om te weten dat ik niet de enige ben... Je gaat toch doem denken dat het misschien helemaal nooit gaat lukken. Hoe oud zijn jullie?
Ik ben de eerste keer gecuretteerd dus toen heb ik geen vruchtje gezien natuurlijk. De tweede keer kwam het onverwachts 1 dag voor curettage toch uit zichzelf los en ik voelde het uit me glijden in de wc, maar ik kon het niet aan om te kijken en omdat de gyn had gezegd dat ik het niet perse hoefde te bewaren, heb ik doorgespoeld zonder te kijken. Ik zou toch nog wel even verzoeken om een inwendige controle-echo, je bent echt ver van huis als er toch nog een restje weefsel achter is gebleven. Loop je niet bij de gynaecoloog? Mijn man en ik zijn 30, dit wordt ons eerste kindje. Het zwanger raken is tot op heden gelukkig geen probleem, we zijn vorig jaar september begonnen en in die tijd dus al 2 keer zwanger geweest. Maarja, zoveel heb je daar ook niet aan als je het niet goed blijft... Waar ik zelf erg mee worstel is de vraag of we de medische molen in zouden moeten gaan. Her en der op dit forum hoor ik iedereen zeggen dat ik de doktoren niet zomaar moet geloven wanneer ze zeggen dat het 'gewoon pech' is, omdat ze in Nederland gewoon niet veel weten over miskramen. Maar ik heb een goed gevoel bij mijn gyn en ik vertrouw haar toch als ze zegt dat ze op dit moment geen meerwaarde ziet in onderzoeken. Hoe zien jullie dat? Na de 1e keer heb ik hier niet over nagedacht, maar nu het twee keer is gebeurd...
Mijn vorige inwendige echo was bij de verloskundige praktijk waar ik al een afspraak had staan voor als alles wel goed gegaan was. De man die daar de echo's doet is wel gynaecoloog maar ik zit dus niet speciaal bij een gynaecoloog. Jij dus wel? Was dit via een doorverwijzing van je huisarts? Volgens mijn huisarts is het eigenlijk heel 'normaal' om twee keer een miskraam achter elkaar te krijgen Toen het net gebeurde vorige week dacht ik wel nu wil ik onderzoeken maar de ha raadde dit nog af.. Hij zei na 3 of 4 mk gaan we pas verder onderzoeken. Mocht het een derde keer mis gaan wil ik toch wel de medische molen in en hoop ik dat daar niks uit komt en het inderdaad domme pech was
De meeste meiden die ik ken hebben bijna allemaal een miskraam gehad voor een gezonde baby op de wereld te zetten vooral de combinatie eerste zwangerschap + tweeling = miskraam heb ik helaas al vaker gehoord. Ik kan heel goed begrijpen dat het schrikken is, het is ook een van mijn angsten uiteraard! Maar door te weten en in m'n achterhoofd te houden dat het veel vaker voorkomt dan dat we eigenlijk openlijk bespreken geeft me wel wat rust. En als je eigen lichaam niet vertrouwd ben niet bang om een keer met de arts of gyne te gaan babbelen die zien vanalles en nog wat elke dag weer! Sterkte xx