Normaal kreeg mijn zoontje rond 10 uur fruithap en dan begon ik rond half 12 met zijn boterham. Want dat paste in zijn schema kwa slapen/wakker/eten.. Maar nu issie zijn slaapritme aan het aanpassen en slaapt dus nu steeds nog om 10 uur en komt dan om 11 uur uit bed. Als ik dan nog zijn fruit geef, eet hij die helemaal op, maar om 12 uur/half 1 een boterham heeft hij amper zin in en eet maar paar hapjes. Nog later zijn boterham gaat niet, dan loopt gelijk alles in de knoei en komen we niet uit met zijn laatste fles als hij naar bed wil omdat hij moe is. Kan ik zijn fruithap ook rond 09.15/09.30 uur geven VOOR hij zijn ochtendslaap doet? En dan gewoon zijn boterham om 12 uur? Of is zijn fruithap dan te vroeg na zijn 1e fles van 7 uur?
Als er twee uur tussen zit, lijkt me dat geen probleem, Hier krijgt Thirza ook voor haar eerste slaapje haar fruithap, tussen 8.00 en 8.30 al
waarom niet. hier ook hetzelfde "probleem" maar ik moet zeggen dat ik nu van een tijdschema af ben, ik geef dan nog wel rond die tijd maar niet meer zo precies. Als ze het maar binnenkrijgt!!
Ik probeer het bij tess voor haar slaapje te doen, als dat niet lukt doe ik het fruit geprakt op de boterham ( dan word het wel banaan of aardbei) omdat ze anders idd het fruit of de boterham laat staan.
Waarom nog een fruit hap? Wij geven gewoon tussendoor en bij de lunch stukjes fruit en meneertje drinkt vers sap (aangelengd met water). Ik heb nooit apart een fruithap gegeven maar sinds dat hij gewoon drie volledige maaltijden eet, is fruit een tussendoortje geworden (en was al onderdeel van de lunch). Je kunt ook fruit in de pap doen of op de boterham. Een keertje vers sap geven
Hier is het fruit ook als tussendoortje en gewoon vers in stukjes, al noem ik het wel nog steeds fruithap
AH! Het klinkt zo... gepureerd hahahaha. Wij geven fruit wanneer het dus uitkomt en zo krijgt hij op een dag meer dan genoeg binnen (geen vast tijdstip meer)
Haha ja eigenlijk heb je ook wel gelijk.. zal het vanaf nu maar eens gewoon fruit gaan noemen Wij hebben nog wel een vast tijdstip omdat ze dat op het kdv ook heeft en het een erg slechte eter is en gelukkig om 10 uur meestal wel zin heeft aan fruit. ( en zo niet doe ik het dus alsnog op de boterham)
Nou heb t door pap ofzo geprobeerd en op boterham, vind hij niks. Hij eet gewoon liever op een "vast" moment lekker zijn fruit. En het is niet meer gepureerd maar geprakt en anders gewoon stukjes zoals aardbei/appel/meloen/meloen. Maar pruimen en sinaasappel/banaan/liga krijgt hij geprakt.
Dan zou ik het voor zijn ochtendsslaapje doen. Wij geven stukjes fruit ook niet meer op een vast tijdstip. Soms tijdens zijn lunch en soms om een uur of 15:00 uur.
Ja, ga wel proberen of t voor zijn ochtendslaapje kan. Heb t al wel eens gedaan en toen at hij het gewoon op en ging zijn boterham er ook helemaal in.. Maar was toen bang dat t toch te dicht op zijn fles zat voor eventueel buikpijn ofzo.. Dus er maar weer mee gestopt. Hij is nu zo aan t rommelen kwa slaapjes, dat ik dus eigenlijk nergens meer vaste tijden voor heb, beetje zo van rond dat tijdstip kan t wel ertussen haha! 7 uur fles 180/6 + Bambix dan dus 09.15/09.30 uur fruithap 12 uur boterham + 120/4 15 uur sap + koekje of iets.. 17.30 uur warme hap 19.30 uur fles 180/6