Om mijn sodemieter gekregen van het cb!

Discussie in 'Voeding' gestart door yake, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    En hier is geen tand te zien! ;)

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Doorgaan hoe jullie gewend zijn!
    Ik had/heb ook zo'n k*t cb!
    Maar mijn dochter kwam echt niet aan op bv maar ook niet op fv en zo hebben ze wel mijn volledige bv verkl**t...kan me er nog zo boos om maken!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Wheeeheeee wat is er dan mis met mij :(: :evil:
    Want ik wordt s'morgens ook wel eens wakker van de honger hoor, als het niet van het gevoel is dan wel van het geknor van mijn maag ;)

Groetjes Anita

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Pffff CB's...

Gisteren waren we er weer, heb een interessant gesprek gehad met een verpleegkundige die niet van het bestaan van babyjoghurt(bijv.Danoontje maar hier heb je ook ongezoete) afwist.

'Mag ik Alyna als toetje een beetje baby yoghurt geven?'
    'Yoghurt is niet voor baby's hoor!'
    'Nee, maar dit is BABY yoghurt, zonder toegevoegde suikers en gemaakt van opvolgmelk'
    'We hebben liever dat je gewoon melk geeft, die dingen zijn nogal zoet enzo'
    'Ja , maar het is ZONDER SUIKER, en ik bedoel dus niet als maaltijd maar als toetje!'
    'Ow...'(kop als een biet) 'we hebben toch liever melk, voor de vitamines enzo'
    'Oke,...maar het is ook wel GEMAAKT VAN OPVOLGMELK hoor.'
    'Owww...maak je het zelf dan?'
    'ZUCHT...nee die hebben ze hier gewoon om de hoek in de supermarkt'
    'Oh...nou ja ik ken ze niet....MAAR WE HEBBEN TOCH LIEVER DAT JE MELK GEEFT'

Grrrrrrr die dokters zijn idd wel oké, maar de verpleegkundigen..... :evil:

5. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Onzin..

Ons meisje is vandaag 8 maanden en krijgt ongeveer hetzelfde, en misschien nog wel meer:

06.30 papfles, 180/6 en 3 scheppen Biobim Junior
    10.00 uur fruithap
    11.00 uur fles 150/5
    tussendoor 1/2 rijstwafel en diksap
    14.30 fles 150/5
    tussendoor 1/2 rijstwafel
    18.00 uur warme maaltijd
    19.00 uur fles 180/6
    22.30 uur fles 90/2

Broodmaaltijd zijn we nog niet aan toe ivm allergieen, dat geven we pas vanaf 9 mnd en nu tussendoor wel soms een korstje brood.

Kortom, voedingmomenten meer dan genoeg....
    Ze krijgt dus de hoeveelheid van 4 flessen in nog steeds 5 voedingen. Ik moest van het CB ook allang terug naar 4 en eigenlijk 3 flessen.. maar vertel me maar wanneer... Ze wordt nog steeds om 11 uur 's avonds wakker; ik ga haar geen honger laten lijden en tussen de middag krijgt ze nog geen brood dus die fles kan toch ook nog niet vervallen.

Gewoon lekker laten gaan, is mijn mening, het wijst zich vanzelf wel.

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het is niet leuk te lezen dat er meerderen zijn met van die slechte ervaringen met het consultatiebureau, maar inderdaad, moeders weten negen van de tien keer wel wat ze moeten doen, en zo niet, dan hebben we dit forum nog!

Wat een verhaal, zeg, over die yoghurt... Toen ik de een na laatste keer de consultatiebureau-arts vertelde dat ik een Babycook gebruikte keek ze me ook aan alsof ze water zag branden. Daar had ze nog nooit van gehoord. Ook niet van het kenniscentrum voor borstvoeding en borstvoedingscurves....

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou Yake, laat ik dan eens positief zijn, mijn cb is echt super (dus het kan wel ;) )

Vandaag weer geweest en de arts is erg aardig/lief/geinteresseerd en geeft in mijn ogen goede adviezen.

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    HIer ook hoor, de verpleegkundige gaat wel maar de arts is echt een leuk wijf, die echt na je luistert en na je kindje kijkt (dus niet na de curves ;) )

Vooral goede voedingsadviesen en niet van dat gemier dat iets nog niet hoort volgens de geschriften, gewoon lekker op je gevoel doen en dan heeft zei vaak nog wel wat goede tips.

Groetjes Anita

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Fijn om te horen dat er toch ook goede bureaus zijn! ;)

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    niks van aantrekken, gewoon ja, nee en amen zeggen en doen wat jij denkt dat goed is. zolang je kindje tevreden is en goed groeit, lijkt het me goed. ik geef fv, maar ik heb altijd naar alyssa gekeken. ik voed niet op verzoek, maar als alyssa een keer minder drinkt of een half uurtje eerder de fles wil, prima. het belangrijkste is dat je kindje het goed doet. en ergens zit er wel iets van logica in, idd voor de tandjes is het beter om minder voedingsmomenten te hebben. jou kindje kan dat niet en heeft meer voedingsmomenten nodig. ook vind ik dat ze naar je moeten luisteren als je hun uitlegt dat je niet wil dat je bv terugloopt.
    ik zou ook zeker een klacht indienen, want ze hebben blijkbaar geen verstand van bv.

liefs doris

11. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Het gaat hun niet om de tandjes... Dat heeft ze niet genoemd. Alleen dat het 'volgens de Nederlandse standaard' zo zou moeten.... Leuk, zit je daar met een cubaans kind! Hahaha

En over tandbederf en borstvoeding zijn de (professionele) meningen verdeeld.

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tandjes en bv gaat helemaal niet op, omdat de melk niet in aanraking komt met de tanden ivm de drinktechniek, het gaat ze puur om de tijden denk ik.

Ze gaan maar lekker zelf op vaste tijden eten iedere dag, zalmij benieuwen hoeveel medewerkers dat doen.

13. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jouw baby is drie weken ouder dan mijn Jesse.
    Ze heeft inderdaad veel eet- en drinkmomenten, maar als ze lekker groeit (volgens mij zit ze prima op schema met lengte en gewicht) en jullie voelen je er allebei prettig bij, dan zou ik me er maar niets van aantrekken.
    Kijk, het CB is er voor ADVIES, maar dat betekent nog niet dat je dat advies moet opvolgen, want het is jouw kindje, en niet het hunne, toch? Je volgt je eigen hoofd, en als jij dit een fijn schema vindt, dan doe je dat gewoon. Het CB is fijn als je problemen hebt, maar jij hebt geen problemen, dus laat maar lekker je ene oor in, het andere weer uit.

Succes ermee en geniet van je kleine meid. Voor je het weet is ze groot!

Deel Deze Pagina