Hoi, Ik heb wat objectieve meningen nodig. Mijn man en ik namelijk zijn het niet met elkaar eens over iets Ik heb sinds een tijdje een eigen bedrijfje, naast mijn baan van 24 uur. Op zich loopt dat bedrijfje op een manier dat dat naast mijn baan te managen is. Nu wil het feit dat het zeer waarschijnlijk is dat ik mijn baan kwijt raak vanwege een reorganisatie. Dus ben ik gaan nadenken wat ik wil nu. En wat ik wil is verder gaan met het bedrijfje. Nu is het zo dat er een opleiding van 1 jaar (1 dag in de week) is (niet geaccrediteerd en zonder erkend diploma), die ik graag zou willen doen. Hoewel het geen erkende opleiding is, is het wel een opleiding die door de besten uit de branche wordt gedoceerd. De opleiding is nieuw overigens. In deze opleiding wordt vooral veel aandacht besteed aan technieken. De opleiding is niet zonder kosten natuurlijk. Het is een prive opleiding. En omdat die kosten best aanzienlijk is, overleg ik dat met mijn man uiteraard. Aldus geschiedde. En hier is waar wij het niet eens zijn met elkaar. Manlief is van mening dat ik mijn tijd en geld beter kan gebruiken om mijn klantenkring te vergroten, al dan niet door aankoop van materiaal die het proces kunnen verspoedigen. En een opleiding is een nice to have, maar geen must. Daarnaast is de opleiding nieuw en vind hij dat ik op zijn minst een jaar moet wachten om te kijken wat de ervaringen van anderen zijn. Ik ben van mening dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Ja, de opleiding is nieuw en het is dus een beetje onzeker wat dat betreft, dat ben ik met mijn man eens. Ik vind alleen wel dat de technieken die geleerd worden wel degelijk een grote bijdrage kunnen betekenen voor mijn potentiƫle klantenkring. Daarnaast straalt het ook een stukje professionaliteit uit, vind ik. Mijn kennis en kunde overigens tot nu toe is volledig autodidact, ik heb alles zelf geleerd. Daarnaast denk ik dat een jaar wachten de volgende praktische problemen met zich mee gaan brengen. Stel dat ik in een jaar mijn klantenkring zodanig heb opgebouwd, dan zal een opleiding veel moeilijk in te plannen zijn qua tijd. Ook met het oog op Eva, die nu op een kdv zit, is het makkelijker te plannen. Zodra zij naar school gaat, is dat veel moeilijk. Man denkt dat ik daar veels te moeilijk over doe, er zijn tenslotte bso's e.d. Ik weet het niet. Ik wil dit graag, maar sta nu lijnrecht t.o. mijn man. Wat vinden jullie? En ik zou graag een onderbouwing hebben, dus "ik ben het met je man eens (of niet)" respecteer ik, maar heb ik niets aan Alvast bedankt!!
Ik zou die opleiding doen! Autodidact is leuk en kan heel goed gaan maar een opleiding is zeker wel wat waard. Straalt ook doorzettingsvermogen en aanpak uit als je dat doet/gedaan hebt wat mij betreft. Een opleiding combineren met een kindje is al lastig maar wordt niet makkelijker als ze ouder worden. Ik zou het zo snel mogelijk aanpakken. In mijn vakgebied werken veel mensen zonder diploma, helaas mag dat, t is een vrij beroep, maar ik vind het wel een pre als iemand wel een studie gedaan heeft.
Is er geen vergelijkbare opleiding die al wat langer bestaat? Die wellicht als thuisstudies of mbo of hbo kan? Dan zou ik daar eerder voor kiezen. Als het bedrag aanzienlijk is en de te behalen winst op technieken na niet duidelijk is....
Helaas niet. Ik heb daar al naar gekeken. Vandaar ook dat ik zo blij was dat deze mogelijkheid er kwam.
Argument voor: als hij echt door de besten in het vak wordt gegeven en jij onderscheidt je tijdens de lessen, dan kun je misschien zo wel aan opdrachtgevers komen. Je netwerk wordt zo in elk geval een flink stuk uitgebreid. Altijd doen dus, wat mij betreft.
Ik vind het moeilijk zonder alle informatie. Maar binnen mijn vak moet je steeds voldoende punten halen. Het volgen van alle cursussen e.d. kost aardig wat geld en is tijdrovend. Ik zou zou daarom zeker niet zomaar een niet niet geaccrediteerde opleiding gaan volgen. Bij jou zijn er blijkbaar geen andere cursussen dus ligt het anders (ben dan wel benieuwd wat je doet ), maar ik zou ook wel heel kritisch zijn of dit op dit moment de beste investering van je tijd en geld is.
Snap ik - ik heb het expres in het midden gelaten omdat het an sich niet van belang is Overigens - een opleiding op dit vakgebied specifiek is er niet, er is een BBL/BOL opleiding die een deel behandeld (als in 1 module). Echter de hele BOL/BBL doen heeft geen zin, 95% daarvan is gewoon niet relevant voor mij en enkel de module doen is geen mogelijkheid (anders had ik dat graag gedaan namelijk). Dan nog is die module maar 1 klein onderdeel van de andere opleiding (die ik dus graag wil gaan doen).
kun je, als je die opleiding gedaan hebt, beter en meer klanten aantrekken oftewel gaat het meer geld opleveren dan wanneer je de opleiding achterwege laat? als het geen verschil maakt dan ben ik het eens met je man. ben ook wel heel benieuwd wat je dan doet kan me namelijk niet voorstellen dat er ergens nog geen cursussen o.i.d. voor zijn