Moeilijk zeg. Ik vraag me af hoe het nu eigenlijk zit met het krijgen van een uitkering (of WW) na wanneer een tijdelijk dienstverband afloopt? Heb je daar gewoon recht op? Naar mijn weten wel namelijk, maar ik weet het niet 100% zeker. Dat zou dus betekenen, dat je nadat je contract is afgelopen, je een uitkering aan kunt vragen en dan heb je ook recht op doorbetaling tijdens je zwangerschap en periode daarna. Toch? Of zeg ik nu hele gekke dingen? Ik vind het moeilijk om een advies te geven of je de kinderwens uit moet stellen ja of nee. Probeer zoveel mogelijk naar je gevoel te luisteren. Omdat ik een opleiding volgde heb ik onze kinderwens ook uitgesteld. Sommige mensen zeiden tegen me; er is altijd wel een oplossing als je wel snel zwanger raakt, het komt uiteindelijk wel goed. Maar toch hebben we besloten om te wachten. Nu zitten we in ronde 8 en denk ik wel eens; hadden we toch maar eerder begonnen...maar dat mag ik niet denken. Ik ben er inmiddels wel achter dat je een kindje gewoon echt niet kunt plannen... Veel succes bij de beslissing!
He meis, Ik ben je niet vergeten hoor! Hebben jullie het er saampjes nog over gehad? Zijn jullie bijna aan het knopen doorhakken toe? Ben benieuwd! Elmo
Misschien ben ik heel blond, maar als je contract niet verlengd wordt, kom je toch in de WW terecht. Je krijgt een sollicitatieplicht, maar de meeste bedrijven zullen geen zwangere vrouwen aannemen. In de WW heb je recht op zwangerschapsverlof en wordt je gewoon doorbetaald via de Ziektewet. Dan kun je van je zwangerschap genieten en na de bevalling op zoek naar een nieuwe baan. Of denk ik nu te simpel ? Succes in ieder geval. Groetjes, Niekie
Hey Elmo, Ik heb het er nog niet over gehad eigenlijk. Ik kon nog geen goed moment vinden. Ik wil eerst zeker weten of ik een ww uitkering zal krijgen. Zo niet vind ik het toch te riskant. Als we het een paar maanden op 1 inkomen moeten doen, dat zou niet gaan. Ik hoop dat Niekie gelijk heeft! Het gekke is dat ik op de site van het uwv niets kan vinden over de situatie waarbij je contract afloopt! Vandaag zou mijn eitje moeten springen dus hopen dat t deze keer gewoon raak is dan is dit topic voor niks geweest..haha Liefs,,
Ik lees net dit: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70472 Hier staat eigenlijk dat je een ww-uitkering krijgt als je niet verwijtbaar werkloos bent. Dus ook als je een bepaalde tijd contract hebt dat afloopt! Ik lees het toch goed? Dit is een uitspraak van een jurist dus dan zal t toch wel kloppen?
Volgens mij klopt dat hoor! Als jij er niks aan kunt doen dat je contract wordt verlengd, kom je in de ww. En als je zwanger bent ben je volgens mij arbeidsongeschikt (tijdelijk), en heb je ook geen sollicitatieplicht.
Je hebt absoluut recht op een WW-uitkering als je contract afloopt. De enige reden voor het UWV om niet uit te betalen is als jezelf ontslag neemt zonder dat je een andere baan hebt, of dat je verwijtbaar werkeloos bent. Anders zouden alle uitzendkrachten met tijdelijke banen na die periode geen uitkering krijgen. Ik benhietr 99,99999% zeker van. Groetjes, Niekie
Maar als je hoopt deze ronde zwanger te zijn....dan heb je toch hetzelfde probleem mocht je geen uitkering krijgen? Of mis ik nou weer iets. Wat praten betreft bedoelde ik ook met je mannetje. Neem aan dat dit geen zaken zijn om een goed moment af te wachten...hier hebben jullie het toch al eerder over gehad? Weet je inmiddels zeker van de uitkering? Anders er ff een telefoontje tegenaan gooien. Als je de situatie voorlegt weet ik zeker dat ze je een goed antwoord kunnen geven. Groetjes Elmo
Als ik nu zwanger zou raken dan zou de uitgerekende datumbegin oktober zijn. Dan heb ik dus al verlof in september (4 tot 6 wkn ervoor) als je contract dan niet wordt verlengd dan krijg je wel nog je verlof doorbetaald via t UWV. Ik bedoelde met praten ook mijn mannetje. We hebben het er inmiddels over gehad maar ik vind wel dat het moment daar moet zijn. We hebben het allebei druk en op een gehaast moment zo'n gesprek schiet niet op. Anywayz we hebben besloten dat -als het echt zo is dat je recht hebt op ww als je contract niet wordt verlengd- dan blijven we gestopt met de pil. Heel goed nieuws dus en we zijn super blij. We gaan nog even tot op de bodem uitzoeken of het echt zo is maar als ik het artikel hierboven lees ga ik er wel vanuit. Allemaal bedankt! Super veel aan jullie opvattingen gehad! Liefs,,