Ik heb mijn eerste setje gekocht: kerstkaarten. Erg leuk! Er zat 1 schudbakje bij en dat lijkt mij erg weinig... om lekker door te kunnen gaan is het toch handig als je er meerdere gebruikt? Hoe doen jullie dat? Anders blijf je 'm toch leegkiepen voor andere kleurtjes?
Dat laatste doe ik. Ik vind meerdere schud bakjes niet fijn. Maar ik heb ook.alleen hele grote jongens waar ik aan werk dus veel van 1 kleur. Dus telkens 1 kleur en dan leeg kiepen
Ze gebruiken daar toch ook wel eens medicijn doosjes voor ? Van die weekdozen. En dan in ieder doosje een kleur.
Ja, als ophangsysteem inderdaad! Maar ik bedoel de schudbakjes waarin je de diamonds klaarlegt als je ermee aan het werk bent. Als er op een klein vlak meerdere kleuren voorkomen, kun je die met meerdere schudbakjes klaarleggen en doorwerken... tenminste, dat lijkt mij...
Ik gebruik wel verschillende schud bakjes met meerdere kleuren. Had ze op ali express besteld en ook bij de goedkope setjes van action zitten ze.
Ik doe alleen de grote maten ,verschillende kleuren klaar hebben staan werkt voor mij verwarrend eerlijk gezegd....heb je misschien dekseltjes van glazen potjes ofzo die je kan gebruiken?
Wij gebruiken deze bakjes (van Ali). Ideaal, zo switch je makkelijk van kleur. Die kleine zakjes is echt irritant. leuke hobby! Ik heb vanavond 1 van 30x40 afgerond (maand mee bezig geweest).
Ik vind als je meerdere schudbakjes klaar zet en niet precies bij houdt welke kleur waar in zit dat je ze soms makkelijk kunt verwisselen. Omdat er soms maar een hele klein kleur verschil in zit.
Ik werk per kleur en gooi niet gelijk het hele zakje in het bakje. Als ik klaar ben doe ik de overige steentjes op een stuk brede plakband en schrijf er de code en letter op voor het geval ik ergens een steentje heb gemist.
Ik heb 2 schudbakjes, omdat ik het samen met mijn zoon doe. Bij de Action heb je voor 1,70 Euro ofzo een setje op de kinderafdeling van Frozen ofzo, heb je meteen een extra pen en schudbakje. Al doe je verder niets met dat setje. De zakjes gooi ik leeg in kleine bakjes.
Vierkant is veel mooier, sluit netjes op elkaar. Rond is veel makkelijker leggen, vind het persoonlijk minder mooi.
Hier ook ik haal een stuk papier weg en dan doe ik kleur voor kleur dan weer een stuk papier weg dan weer kleur voor kleur etc. Ik heb een opbergdoos met 60 doosjes dus daar gaan alle steentjes in.
Hangt ook een beetje van de afbeelding af ,als er veel kleine details inzitten dan is een kleine maat niet mooi.Ik bestel meestal minstens 50x60 /50x70 alleen heb ik er nu 1 van 60x80 vanwege de details...Rond vind ik makkelijker te doen en word net zo mooi als vierkant, van een afstand zie je het verschil niet.