Alyssa: doodvermoeiend inderdaad! Ik leef met je mee Moffel: Ik denk dat ik eerst inderdaad maar bij hem op de grond ga liggen, om in ieder geval de borst als slaapassociatie af te wennen. En daarna over in eigen bed, zelf dan steeds een stukje verderweg gaat zitten. Roomsoesje: hij gaat heel af en toe een nachtje naar mijn schoonmoeder. Die is de enige die hem buiten mij en mijn man in slaap krijgt. Maar snachts loopt ze de hele nacht met hem rond, want anders is het hetzelfde als thuis, brullen.
Ik denk dat er op zich niets mis is met de borst als slaap associatie. Ergo, hier kregen ze de borst voor het slapen gaan. Maar, dat was een rust momentje, om daarna de rust voort te zetten in bed. Ik denk dus dat je wel de borst kan geven, maar dat het proces daarna wel duidelijk moet zijn. Borst, knuffel, slapen. Naast hem gaan liggen als dit riedeltje afgewerkt is, dat is wellicht een goed idee. Of wat je ook kan doen, is toch papa dit stukje laten doen. Dan je zoontje weet: borst is geweest, nu slapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zo moe bent...Laten huilen heb ik ook niets mee, maar er is denk ik wel een verschil in hem alleen laten of er wel bij blijven. Mijn oudste heeft ook een fase gehad van huilen in de nacht. Ik bleef er dan wel bij zitten, maar haalde haar niet uit bed. Heel vermoeiend, maar uiteindelijk werkte het wel. Hopelijk boek je snel wat winst!
Doorbreek de cirkel of het patroon is wat ik veelal lees, maar ik wil je toch het advies geven eerst je kindje medische te laten controleren ! Onze dochter van nu 5 jaar heeft veel moeite gehad met in en door slapen, vaak wakker in de avond en de nacht, bij haar bleken dit haar keel neus en oren te wezen ! Ze kon pas inslapen en doorslapen toen ze klaar was met drie jaar en alles eruit was Onze dochter van 21 maanden heeft sinds juni 2014 tot juni 2015 NIET geslapen ! Ze lag om 18.30 in bed, 20.30 sliep ze een keer tot die tijd alleen maar krijsen en gillen, om 22.00 uur was ze weer wakker en gillen en krijsen tot 00.00/00.30 ! Dan sliep ze weer tot 03.00 en vanaf 03.00 schreeuwde en krijste ze tot 06.00 !! Het was echt heel heftig, we hebben alles geprobeerd, weer een fles voor het slapen of in de nacht schone luier nog wat eten of drinken draagdoek en draagzak en bij ons in bed, maar echt helemaal niets hielp ! En dan ben je het zat, je hebt nog twee kindjes om voor te zorgen, zelf kun je pas naar bed om 12 uur omdat ze om 10 nog wakker is, en ze slaapt pas om half 9. Dat uurtje naar bed gaan doe je niet, hooguit op de bank even de ogen dicht, dan heb je van 12 tot 3 even een paar uurtjes en om 6 uur ben je weer wakker, hoewel zij slaapt.... Moet ik wakker blijven omdat ik om 7 uur de andere kinderen heb die moeten eten en kleren aan en naar school, Dus wat doe je dan.... Dan denk je ik doorbreek het patroon, ik laat haar huilen ik laat haar krijsen en ze moet maar leren dat ze gewoon moet slapen ! Bijna ruim 8 weken gedaan, oh zo sneu ! Elke 5 A 10 minuten erheen, maar het ging echt door merg en been, en dan denk je ach laat ook maar dit kan ik niet ! en dit begint verdacht veel te lijken op onze andere dochter ! Dus huppa naar de kno arts, ja hoor keel neus en oorontstekingen ! Ze is 4 dagen later geopereerd aan haar neus amandelen en heeft buisjes gekregen Helaas was het er niet mee opgelost oorontsteking had ze elke 2 A 3 weken, afgelopen april tot 5 juni aan 1 toer door alleen maar ontsteking en bloed klonters uit haar oor, continu keel ontsteking maar daar doen ze niets aan tot ze twee is, Na 4 kuurtjes gehad te hebben vanaf april tot begin juni.... Slaapt ze nu wat beter ! Nog wel wakker in de avond en de nacht maar ze slaapt nu wel weer verder als ze bij ons is, Mijn advies is voor je je kindje laat huilen.... Eerst kijken of hij niet ergens last van heeft !
Overigens ken ik van onze oudste het niet in kunnen slapen ook, Maar omdat hij de eerste was kon ik er makkelijk in mee gaan, vanaf 20.00 uur tot 22.00 uur lag ik bij hem IN bed liedjes te zingen, Zodra ik ophield en dacht dat hij sliep begon hij weer te gillen Toen ik 20 weken zwanger was van de tweede lag het voor Mij niet fijn meer en hebben we besloten een groot bed te kopen, Hij was 15 maanden maar omdat ik er bij in zou liggen met Slapen en voor de nacht er een bed hek in zou staan zagen we daar geen probleem in, En toen was het dag dag mama ! Eh sorry ? Dag dag zei Hij ! En ik ben gegaan ... Beetje overrompeld door het feit dat hij mij niet in het grote bed wou.... Sindsdien heeft hij elke nacht doorgeslapen en nooit meer problemen met inslapen
Ja ook daar heb ik inderdaad aan gedacht. Wel de borst geven, maar er niet meer mee in slaap vallen. Ik wil namelijk ook helemaal niet stoppen met bv en vind het voor ons beide een rustmomentje. Zeker voor hem zo vlak voor het slapen gaan. Dus wat jij zegt is zeker een idee, dank je
Oh wat goed zeg! Hier moet inderdaad ook een peuterbed komen als ik er steeds bij moet blijven liggen. We liggen nu op een 2-persoonsmatras op de grond, maar het is verre van ideaal omdat het maar een klein kamertje is, en het dus de hele loopruimte in beslag neemt. 2x per dag opruimen zie ik dan ook niet zo zitten Oortjes ed. is het - op dit moment - niet, daarvoor ben ik al bij de HA geweest. Wel vind het lastig om in te schatten, omdat hij de afgelopen maanden wél meerdere keren een oorontsteking heeft gehad. Op dit moment dan wel niet, maargoed..ik zit niet elke dag bij HA om het te laten checken natuurlijk. Dus dat hij het nu niet heeft, betekent niet dat hij het morgen wel krijgt. Dat maakt het lastig!
Hier ook een aantal weken rampzalig qua inslapen en in slaap vallen. Geef geen BV meer, kan me voorstellen dat als je kindje wil drinken dat t net wat anders is, maar zal even vertellen hoe wij t doen nu. Ik ben niet van t laten huilen, werkt bij mn dochter niet, die gaat meteen in standje over de zeik en dan ben ik rustig een uur langer bezig om de rustig te krijgen. Wel een aantal keer geprobeerd, want tja je moet soms wat proberen, maar geen succes. We hebben een vast bedritueel, eerst omkleden, slaapzak aan en fles bij ons op bed. Even boeren, knuffelen en dan heel kort benoemen dat ik haar in bed ga leggen. Terwijl ik haar in bed leg vertel ik haar favoriete verhaaltje, dit herhaal ik steeds en ondertussen zit ik naast haar bedje of aai over haar hoofd /buik, afhankelijk van de wil om te gaan staan haha.. Dan blijf ik bij haar tot ze slaapt, kan ik rustig naar benedem gaan. Voor t slapen gaan benoem ik dat als ze slaapt dat ik naar beneden ga en dat ik haar goed kan horen en kom als t nodig is. *even afkloppen *, dit werkt nu goed, half uurtje maximaal en dan slaapt ze. Beter dan die uuuuuren die t eerder duurde. Succes ermee! Het hielp mij goed om t los te laten en te doen waarvan ik dacht dat t goed was