zpagetti hoooked.

Discussie in 'De lounge' gestart door FmT, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Is iemand van jullie hiermee bekend.

Heb zojuist een magazine besteld.

Ik heb al op internet gekeken maar de starterspakketten zijn net niet wat ik zoek.

Ik zou graag een dekentje willen maken, welke maten haaknaald heb ik nodig ? Of is er nog iets wat ik moet weten en nu vergeet behalve natuurlijk de kleuren wol ? Of is een workshop aan te raden ?
    En heb je eventueel een foto van wat jij "gehoooked" hebt ? Het ziet er allemaal zo makkelijk uit.

Ik ben benieuwd.

Gr Worst.

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb er zelf nog niet iets mee gemaakt. Ik vind het wel supergaaf voor bijvoorbeeld een poef, vloerkleedje of handtas. Ik vraag me af of het niet te dik is voor een dekentje.

Verder is het gewoon haken, alleen met dikker materiaal, dus ook een dikkere haaknaald.

3. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Ik heb er een keer een tas van gemaakt, maar ik gebruik m eigenlijk nooit omdat ie veel te zwaar is!

Ik denk dat een dekentje al helemaal te zwaar gaat zijn, dat kan je beter van gewoon katoen doen.

Het is trouwens wel heel erg zwaar om te haken. Ik krijg na een tijdje echt kramp in mijn handen. Ik heb nog 2 bollen staan maar doe er eigenlijk niets meer mee. Ik haak liever met normale katoen of nog liever met acryl. :)

4. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18
    Ik heb er ook mee gehaakt en ik vind het ook erg zwaar worden. De tas dus maar weer uitgehaald en nu ligt in het de kast....:(.

Voor een kleedje lijkt het me wel weer erg grappig dus wie weet maak ik dat er nog eens van. Ik denk niet dat je er een dekentje van kan maken want dat wordt te zwaar en te stug.

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, ik kan behoorlijk haken (al zeg ik het zelf) maar met zpagetti kan ik absoluut niet overweg. Het is zo zwaar, zo stug. Een dekentje lijkt mij ook niet echt fijn daarvan. Inderdaad een kleedje zou nog wel kunnen.

6. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik heb het voor mijn verjaardag gekregen omdat ik tijdens de zwangerschap volledig brei fanaat was hahaha. Maar goed, ik heb fibromyalgie en deze manier van haken is echt veel te zwaar.

Als je een dekentje wilt maken is denk ik breien een makkelijkere manier. Ik heb met nummer 4 brei naalden een hele leuke gemaakt. Zeeman heeft heel leuk, zacht wol.

Succes!!

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nouja, met haken kan het ook heel goed vind ik, maar alleen niet van zpagetti. Deze heb ik laatst gemaakt van de dat zachte garen van de Zeeman waar Ellenore het over heeft. :):

8. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb ook een tas gemaakt van hoooked. Vond het wel leuk maar inderdaad ook wel zwaar.

Mijn moeder daarin tegen maakt de leukste dingen met hoooked. Ze heeft leuke kaarsenhoudertjes en vazen bekleed met hoooked.

Ook heeft ze voor onze babykamer leuke mandjes gemaakt ! Zoiets
    Google Afbeeldingen resultaat voor http://3.bp.blogspot.com/_AIxZFhPGW3w/TKWKPCBXDiI/AAAAAAAABh0/Jy5SxLIa6K8/s1600/zpaghettimandje01.jpg

Of het mooi spul is voor een dekentje weet ik eigelijk niet denk dat het inderdaad te zwaar is.

9. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Zoals ik het lees is het dus te zwaar voor een dekentje dus ik ga me verdiepen in het breien met wol :)
    Thx voor jullie adviezen, hier kan ik wat mee.

Gr Worstenbrood.

Deel Deze Pagina