oma & 2e hands kleding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 30 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    *diepe zucht* ben ik heel ondankbaar als ik zeg dat ik een beetje gek word van alle 2e hands kleding waar een van de oma's mee aan komt zetten? ik heb in principe niks tegen 2e hands kleding, maar ik heb wel wat tegen kleding met vlekjes enzo, en ik vind het niet leuk als onze kids heel veel 2e hands kleding hebben. oma komt veel vaker met iets 2e hands uit een of andere 2e hands kinderkledingwinkel langs dan met iets nieuws... :( zo vorige week een winterjasje (nog veel te groot ook), waar nog allerleu gebruiksvlekjes in zitten (gelukkig aan beide kanten draagbaar, de andere kant is donker dus daar zie je het niet), en zaten zelfs nog dingetjes in van de vorige eigenaar! (2 tubetjes tandpasta! waar ik natuurlijk achter kwam toen ik hem uit de wasmachine haalde...)
    ik wil niet ondankbaar zijn maar word een beetje zat van alle 2e hands dingen, des te meer omdat het vaak niet onze smaak is. de kleren nooit aandoen vind ik ook zo ondankbaar, maar vind het ook erg moeilijk om te zeggen dat ik niet zit te wachten op allerlei 2e hands kleding... want tsja, hoe zeg je dat?!?! (tis iemand die nogal snel beledigd reageert)
    ik krijg liever 1 simpel tshirtje dat nieuws is, dan 8 2e hands shirtjes...
    ik vind het nog weer anders als het van een neefje is geweest ofzo, maar dit komt uit een 2e hands kinderkledingwinkel dus je weet nooit van wie het geweest is. 't eerste wat ik doe is direct in de wasmachine :oops:

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik zou er ook niet blij van worden en eerlijk gezegd zou ik het niet eens aantrekken als ik niet wist van wie het geweest was.
    Ik zou gewoon eens voorzichtig aangeven dat je zoveel kleren hebt voor je kleine dat je niet meer weet wanneer je het moet aantrekken en dat je dus liever niks meer wilt krijgen. Beter niks krijgen dan iets wat je niks vindt. Dat is ook zonde van het geld.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Een tip!
    Wat ik altijd doe als ik kleding (al dan niet nieuw) krijg voor Jesse, die ik niet zo leuk vind: ik trek het hem aan, maak er een foto van, en stuur de foto naar de gever/geefster per mail.
    En dan zet ik erbij: kijk es, het past al! Daar lieg je toch niet mee? Het past al, en ze zien dat hij het aan heeft. :D
    Zij hoeven per slot ook niet te weten dat ik het daarna nooit meer gebruik! ;) :p

4. augustus

augustus Niet meer actief

Ik pleur het altijd gewoon weg als ik het niks vind :oops: erg ondankbaar, ik weet het. Maar ja ik vraag er niet om en het is niet zo dat we geen kleding kunnen betalen.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Pfff ben ik blij dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders daarbij op één lijn zitten. Hier dus geen tweedehands kleding tenzij van familie.

Ik zou het gewoon een keer voorzichtig aankaarten in de trant van dat je het niet zo fris vind misschien.

Groetjes

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Lijkt me ook niet echt fijn. Misschien moet je gewoon een paar keer als je daar bent nadrukkelijk een verhaaltje over tweedehands kleding ophangen.

Zo van: ik heb van een collega een hele tas gekregen, maar ik vind het toch niet zo fris dat ik niet weet van wie het is geweest, dus ik heb het weer aan iemand anders/een goed doel gegeven. Misschien valt de euro dan?

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien kun je gewoon zeggen dat je al zoveel kleren hebt, dat nog meer gewoon echt te veel wordt? En dat als ze iets leuks willen kopen voor je kindje dat je een boekje oid ook leuk vindt.

Ik heb zelf op zich niets tegen tweedehands (alhoewel ik het niet in een winkel zou kopen, maar wel via hier bijvoorbeeld), maar het moet wel schoon en heel zijn en liefst niet verwassen. Kan me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op iets waar nog vlekken inzitten ed. Misschien kun je haar anders richting zeeman oid sturen, daar hebben ze vaak leuke dingen voor weinig en het is tenminste nieuw :)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Mijn schoonmoeder nam ook steeds van die kleertjes mee van een kind dat ze kent en het niet meer draagt. De laatste keer heb ik gewoon gezegd dat ze het max. 1 keer draagt en heeft ze het weer mee terug genomen. Ik heb al genoeg kleren, dat zeg ik ook steeds.
    Helaas is de helft van wat ze nieuw koopt ook niet mijn smaak (op een uitzondering na). Vaak zijn het van die dingen van de markt, die niet voor niets in zo'n grabbelbak liggen. Ik heb liever 1 kwalitatief goed kledingstuk, dan 5 van die flutdingen.
    En dat van een foto maken en mailen, doe ik ook bij lelijke kleertjes die ik krijg, nog een tip van mijn moeder, die deed dat vroeger ook en trok het vervolgens nooit meer aan. En 1 lelijk setje kun je altijd kwijt als reservepakje bij het kdv.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb helemaal niks tegen tweedehands kleding, ik heb zelf een webshop voor tweedehands kleding ;)

maargoed dat je moeder tweedehands koopt en jij wilt dat niet moet je gewoon tegen haar zeggen. Het is ook zonde als je alles toch maar weg gooit.

even over de kleding waar vlekken enzo inzitten, dat begrijp ik niet en er zaten ook spullen in.

Wij wassen en strijken alle kledingstukken en checken ze grondig op vlekken en schade. iets wat er verwassen uitziet gaat niet op de site.

tweedehands kleding kan heel mooi zijn, als het goed behandeld is.

maar het keldingstuk wat jij noemt zou ik ook niet willen.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien toch eens tussen neus en lippen door proberen duidelijk te maken dat je het erg lief vind maar niet nodig is? Vaak moeilijk om eerlijk te zijn, maar misschien in jouw geval wel nu het beste!

En wat Kidbaba zei, heb ik ook al een paar keer gedaan :oops:

11. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik heb ook zo'n schoonmoeder,maar die heeft het na de eerste x meteen afgeleerd. Ik heb namelijk de zak met kleren gelijk teruggegeven. Misschien wel lullig,maar blijkbaar ook heel duidelijk.

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik zou het zo weg pleuren echt waar moet dat niet hebben sorry is erg ondankbaar maar rot op ik heb er niet om gevraag

en wat kost een stelletje kleren nou bij de wibra of zeeman

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Kimos en mvjason, wat vreselijk onaardig, zeg, om zo te reageren. Het is toch lief? Je kan toch doen alsof je blij bent en de kleertjes niet gebruiken? Weten zij veel. Zo worden ze niet gekwetst.

14. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik kan helaas niet zeggen dat we al zóveel kleertjes hebben want dat is niet zo haha en dat weet ze. niet omdat we het niet kunnen betalen ofzo, maar mijn kids hebben meestal de hoeveelheid kleren die ook daadwerkelijk nodig is. ik was vaak en doe ze automatisch toch altijd de kleren aan die ik het allerleukste vind, en dan blijf je vaak toch steken bij een stapeltje shirts en een paar broeken, des te meer omdat het lastig is om goed passende kleding te vinden voor mijn kids.
    het meest vervelende vind ik nog dat ze de kleding koopt, ik bedoel als zij het ook maar krijgt dan voel ik me niet zo lullig als ik het niet aan doe bij ze. maar het kost haar ook geld, en dan doe ik er (vrijwel) niks mee.... bovendien vind ik die 2e hands winkel niet eens zo hele goedkoop, een merkjasje voor 12 euro kan ik op MP ook wel kopen en dan wel vlekvrij! (zij heeft zelf vrijwel geen oog meer hiervoor valt me op, toen ik zei 'ik zal hem direct even wassen want er zitten vlekjes in' keek ze me heel erg verbaasd aan, zo van vlekjes, wat zeg je nou dan?!')
    ik durf niet zo goed te zeggen dat ik liever heb dat ze wat nieuws koopt, dat vind ik een beetje genant.... ik koop ook wel eens iets 2e hands, bijv. een winterjasje, maar buiten dat koop ik vrijwel alles nieuw. heel af en toe krijg ik wel eens een bodywarmer oid van een neefje, maar dat vind ik ook niet erg.
    whaaa waarom is dit toch altijd zo lastig met familie...... (het verbaast me eigenlijk ook wel dat ze 2e hands kleding koopt, want wij kregen vroeger alles nieuw, en ze nam echt zélden iets 2e hands aan!)

15. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Is het niet handiger om met je schoonmoeder mee te gaan naar de 2e handszaak om iets uit te zoeken wat je wel mooi vindt? Of eerlijk te zeggen dat je liever 1 duurder ding hebt dan 10 goedkope dingen.

Mijn moeder heeft bijv. een totaal andere smaak in kleding dan ik en wij hebben afgesproken dat als ze kleertjes wil kopen voor ons dochtertje, dat ik dan meega om het met haar uit te zoeken.

Mijn ouders hebben het niet zo breed en ik vind het zo zonde als ze iets koopt wat ik niet mooi vindt. Mijn moeder vindt dat helemaal niet erg, want ze heeft liever dat ze iets geeft wat ik echt graag wil dan dat het in de kast blijft liggen.

Het is natuurlijk best moeilijk om het tegen je (schoon?)moeder te zeggen, maar misschien stelt ze het wel heel erg op prijs.

16. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    ik ben 100% tegen 2e hands dus kan je wel begrijpen

17. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Hier hebben we het niet zo breeed, dus ik ben wel blij enzo ermee.

En natuurlijk snap ik helemaal dat als je het geld er wel voor hebt dat je er niet over nadenkt om ze uberhaupt 2e hands kleren aan te doen, maar iemand die wat minder heeft dus wel. En dan komt het iets minder aardig (en wat denegerend) over, tenminste zo voel ik het. Niet dat jullie rekening ermee moeten houden dat ik (en anderen) wat minder geld hebben hoor :oops:

En als ik iets krijg zeg ik gewoon ohhhhh wat leuk dank je enzo en doe ik het in de luiertas voor eventuele ongelukjes, en als je dan bij diegene bent en je trekt die tas open dent diegene ook zooo die draagt mijn spullen veel hahaha

18. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    lieverd ik denk dat iedereen met een kleine portemonnee hetzelfde zou doen, inclusief ik, ik ben er gigantisch tegen maar als mijn man morgen failliet raakt en we hebben geen cent meer nou dan wordt het hier waarschijnlijk ook 2e hands hoor, er schuilt geen schande in armoede hoor!

ik geef zelf trouwens wel altijd alle nette kleertjes van mijn zoon door aan anderen die het niet zo breed hebben en het is super om te zien dat iemand anders er zo blij mee kan zijn, kleding met vlekjes geven of beschdigde kleding vindt ik echter gebrek aan respect.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    okeej dan snap ik het elemaal en waardeer ik het dat je zo een begripvol bericht terug post...

vlekjes ed neeeej vind ik ook niet kunnen.
    Een kennis van ons gaf de gebruikte flesjes van een familielid van hem aan ons, dat gaat mij ook te ver jassesss

ps ik koop ook genoeg nieuw hoor maar heb idd ook gebruikte kleertjes en box en ledikant ed, scheelt zoooooveel :oops:

20. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik ben ook niet anti 2e hands hoor :) maar ik vind als ik zie hoe intensief de kleding hier gedragen word (misschien juist wel omdat hij geen kleding kast vol heeft ;)), is het voor ons wel de moeite om het nieuw te kopen. ik koop vanalles 2e hands voor in huis e.d., een ledikantje etc. maar dan maakt het wel enorm verschil of je het zelf uitzoekt (je bent zelf kritisch op je eigen manier he, een ander kijkt naar andere details) of dat een ander het uitzoekt.
    ik vind het ook wel vreemd dat die 2e hands winkel de kleding niet beter bekijkt. ze zeggen dat ze kritisch zijn in wat ze aannemen, maar dat vind ik moeilijk te geloven als ik de tubes tandpasta in een jaszak ontdek :(

Deel Deze Pagina