Hoeveel spuugt een baby normaal? Mijn baby spuugt elke keer na het eten. Het is best veel spuug, zowel oude als onverteerde spuug. Vaak komt er ongeveer elke tien minuten spuug en dat neemt dan af en een uur voor de volgende voeding spuugt hij even niet. Volgens de arts op het consultatiebureau kon het een virus zijn, maar het is nu al 2 weken zo. Kan er iets anders aan de hand zijn?
Dit klinkt hetzelfde als wat onze jongste ook doet/deed. Het wordt nu beter. Bij hem was het probleem dat hij teveel en te gulzig dronk. Geef je bv? Dan kan het zijn dat je TSR wat heftig is, waardoor de melk te snel stroomt. Dan kun je bijv. na je TSR even afkoppelen en de druk eraf laten stromen. Dan je kindje weer verder laten drinken. Bij fv kun je kijken of het misschien te snel gaat met de speen die hij heeft? Wellicht een andere speen of andere fles? Regelmatig tussendoor laten boeren zodat de fles niet te snel opgaat. Je kunt ook overstappen op andere voeding, maar dat zou ik niet zomaar doen. Zeker als je kindje er niet overdreven last van heeft en goed groeit, kan het niet zoveel kwaad.
Ons mannetje heeft hier ook al langere tijd last van... Word er soms gek van!! Ook al naar Ha en HAP post geweest omdat ik ook reflux dacht. (hun denken van niet, ik heb nogsteeds mn twijfels) Soms spuugt hij na elke fles heel veel ja. Hij krijgt er zelfs pijn in zn keel van... Door het zuur Echt zielig joh.
onze meid heeft ook giga veel gespuugd. na 2 weken de hele dagen door spugen (borstvoeding en flesvoeding) ben ik over gegaan op nutrilon ar. daar zit johannesbroodpitmeel in en dat word dikker in de maag. zodat het niet meer of minder snel omhoog kan komen/ vanaf dag 1 ging het hier beter
Gebruik je Infacol? Hier tot voor kort ook veel gespuug. Ik gebruikte Infacol tegen darmkrampjes maar ik merkte dat ze hierdoor last kreeg van maagzuur waardoor ze ging spugen. Nu al een aantal dagen gestopt en sindsdien niet meer gespuugd.