Mijn arme,arme mannetje

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik word wakker omdat Damien huilt. Hij huilt de laatste paar nachten wel vaker tussen het slapen door omdat ie zo'n last heeft van het hoesten wat zo'n pijn doet in z'n keeltje. 'Ga toch slapen', denk ik nog, maar hij begint alleen maar steeds harder en zieliger te huilen, paniekerig. Ik draai me naar 'm toe (hij ligt al bij mij) en pak z'n handjes vast. Hij houdt mijn hand ook wel vast, maar wordt er niet rustiger van. Ik leg m'n hand om z'n hoofd heen, dat helpt meestal wel, maar ik voel dat er 'iets niet klopt', het voelt vreemd. Ik doe snel het licht aan, en schrik me echt hélemaal kapot. Z'n hoofdje is aan de ene kant bijna 2 keer zo dik als normaal gesproken! Een enorme bult van onder z'n oog tot onder z'n kin, die ook naar z'n nek toeloopt.

'Hij stikt, hij stikt!', flitst door m'n hoofd 'Rustig blijven, rustig blijven', denk ik dan. Ik pak snel m'n mobiel onder m'n kussen vandaan.Fuck, hoe kom ik in godsnaam bij m'n contactenlijst? Waarom weet ik dat niet meer? Moet ik 112 of de huisartsenpost bellen? Is het levendbedreigend? DAT WEET IK NIET! RUSTIG BLIJVEN NOU!

Ik kies toch maar voor de huisartsenpost omdat Damien nog 'gewoon' huilt en dus niet stikt, kan gelukkig toch m'n contactenlijst vinden. Wonder boven wonder adviseren ze me niet eerst om 'paracetamol' te geven, ik mag meteen komen. Eigenlijk zorgt dat er alleen maar voor dat ik nog meer in paniek raak, want normaal doen ze daar altijd zo vreselijk moeilijk over, nu is het blijkbaar echt 'erg'. 'Ik moet wel even eerst mn moeder bellen want ik heb zelf geen auto maar ze woont heel dichtbij dus dat is zo geregeld en dan komen we zo snel mogelijk naar jullie toe, dus ehm, TOT ZO!'. Waarom ik dat allemaal zeg weet ik ook niet, eigenlijk.

Ik bel m'n moeder, die zegt natuurlijk dat ze er meteen aan komt. Ik kleed mezelf en daarna Damien aan, geef 'm nog wat te drinken, zoek z'n Bumba-knuffel op want die moet mee, maar dan is m'n moeder er nog steeds niet. Ik kijk in m'n telefoon hoe laat ik gebeld had, om 47.. Het is nu 02, dus dat zijn 13 minuutjes.. Okay, kan, zij moest zich ook nog aankleden natuurlijk en de tijd lijkt nu gewoon tergend langzaam te gaan. Om 12 is ze er nog steeds niet en ik begin echt boos te worden. Me realiseren dat het buiten vriest doe ik natuurlijk niet.

Als ze om 14 dan éíndelijk de straat in komt rijden vraag ik dan ook eerst boos 'waarom het zo lang duurde'. Omdat ze moest krabben dus. Ohja.

We rijden snel naar de huisartsenpost, ik ben naast Damien gaan zitten en oh wat ben ik bang. Ik kan er niets aan doen maar ik kan alleen maar denken aan 'wat als dit de laatste keer is dat we zo zitten'. Ik heb iets als dit echt nog nóóit gezien, het ziet er zo vreselijk uit. Mijn arme mooie mannetje..

Bij de HAP zit gelukkig niemand te wachten dus we mogen meteen bij de dokter komen, die, zodra we in zijn kamer zijn, zegt 'Ik zie dat hij een hele dikke wang heeft'. OH REALLY? Hij voelt eventjes, en constateert dan dat het de Bof is. Daar had ik zelf ook wel aan gedacht, maar gezien ie daar gewoon tegen geent is dacht ik niet dat dat het zou zijn. De dokter legt nog uit dat er niets tegen gedaan kan worden, dat Damien alleen paracetamol kan nemen en dat de zwelling volgende week wel minder zal worden. Ik moet wel z'n balletjes goed in de gaten houden, want die zouden eventueel kunnen gaan ontsteken.

Dan kunnen we weer terug naar huis. Damien valt in de auto al bijna in slaap. Thuis gaan we meteen naar bed, die zetpil geef ik 'm liever als ie straks wakker is. Hij heeft er blijkbaar niet zoveel last van dat ie er niet van kan slapen, dus hij heeft misschien meer aan z'n paracetamol als ie weer wakker is. De koorts lijkt ook wel weer wat gezakt.

Als we wakker worden lig ik echter naast een kacheltje, lijkt het wel, hij is zo gloeiend heet.. Snel naar beneden om die zetpil maar te geven dan, wat Damien eigenlijk helemaal niet wil.

'Auuu mama auuu', hartverscheurend. Hij wil niet drinken, 'Bumba' mag niet bij 'm liggen, zelfs de dvdspeler mag niet aan. Hij wil alleen maar bij me liggen. Met z'n 'verkeerde' wang op m'n buik natuurlijk, waardoor ik bijna geen adem durf te halen omdat ik bang ben 'm pijn te doen..

Na een half uurtje begint de zetpil gelukkig te werken, de dvdspeler mag nu wel aan. Baby TV, hoera!

Bij een bepaald stukje, met zo'n zielig muziekje, breek ik. Ik ben écht even heel erg bang geweest dat ik mijn kleine ventje kwijt zou zijn. Het zag er zo eng uit en hij was zo vreselijk heet.. Ik ben zo blij dat hij nog gewoon bij me ligt, me nog steeds knipogen en kusjes geeft..

Lief klein mannetje, word alsjeblieft snel beter, want ik vind het zo verschrikkelijk om je zo ziek te zien.. Kon ik het allemaal maar van je overnemen.. Je bent nog steeds mijn mooie zoon, de mooiste van de hele wereld, ookal is je hoofdje nu zo groot dat het er bijna 2 lijken.. Ik hou zo vreselijk veel van je, en ik sta nu nog veel meer achter mijn 'Een moeder kan minder zonder haar kind dan andersom'-quote.

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Jeetje wat schrikken zeg...
    Kan me voorstellen dat er even van alles door je heen schoot!
    Ik weet van mijn moeder dat mijn zus, broer en ik tegelijk de bof hadden, ik was toen 9 weken oud. Die heeft zich toen ook ontzettende zorgen gemaakt, maar we hebben er alledrie niets aan over gehouden!
    Misschien stelt dat je een beetje gerust, maar zorgen maak je je toch wel.
    Lijkt me heel moeilijk om je kleintje zo hulpeloos te zien!
    Beterschap voor je kleine man en sterkte voor jou!

3. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    oh wat een verhaal zeg, ik kan me goed voorstellen dat je je in de eerste instantie kapot schrok met zon wang, zou precies hetzelfde hebben!
    wist niet datdat een verschijnsel van de BOF is , weer wat geleerd...
    Hopelikj knapt je manneke snel op !! beterschap!

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hey. wat een verhaal. Ik kan me helemaal inleven hoor! Vreselijk. Heel, heel veel beterschap voor je zoon en voor jezelf heel veel sterkte.

5. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ooh wat zielig,
    ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen!
    laat je mannetje maar snel beter worden ;)

6. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wat zielig! En wat heb je dat mooi geschreven.. Heel veel beterschap en ik hoop dat ie snel beter is!

7. Tese

Tese Niet meer actief

Word maar snel beter ventje!

8. Rayna

Rayna Actief lid

21 dec 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Jeetje heel veel beterschap!! Erg he als ze ziek zijn je voelt je dan zo machteloos.. Hoop dat hij snel weer opknapt!

9. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ow wat zou je geschokken zijn.
    Gelukkig heb je goed en rustig gehandeldt.
    Hoop dat je mannetje snel weer beter is.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik dacht eerlijk gezegd wel meteen aan de bof toen je schreef over de dikke wang, maar dat komt omdat ik dat zelf heb gehad ooit lang lang geleden, maar ik was wel al "bewust".

Maar dan nog is het flink schrikken!! En hopelijk is je mannetje snel weer opgeknapt!!!

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ach meid,ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen toen ik je verhaal las...
    Arm ventje,ik hoop dat ie snel beter wordt,knuffel maar lekker met hem.
    Wat zul je geschrokken zijn zeg,heel veels sterkte,
    liefs Petra

12. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Wat vreselijk voor je kleine vent... Ik kan alleen maar hopen dat hij snel hersteld, ik duim voor je!

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ach,wat sneu voor het kleine mannetje en wat ontzettend schrikken voor jou! Heel veel beterschap voor Damien,hopelijk is hij heel snel weer opgeknapt!:)

14. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Wat sneu voor je mannetje, wat zal je geschrokken zijn. Hoop dat hij snel weer wat opknapt!

15. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ik zou ook schrikken. Wat moet dat pijn doen! Vertroetel hem maar lekker!
    Sterkte met je mannetje, dat hij maar snel weer beter mag worden.

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    O meid, beterschap voor je kleine ventje! En voor jou ook sterkte....valt soms niet mee mama zijn he!? Als die arme kleintjes wat mankeren stijgt ons stress-level tot het maximum.

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Wauw wat eng zeg!!!
    ik heb je vrhaal met tranen gelezen!!!
    ik hoop dat hij snel weer opknapt en weer zijn eigen ik is...
    dikke knuffel voor je zoontje en een knuffel voor jou omdat je dat nu wel kan gebruiken

18. fafje

fafje Niet meer actief

jeetje, ik heb er echt tranen van in mn ogen...wat een gevoel heh...pff...ik heb soms die stomme irritante gedachtes terwijl er helemaal niets is...en ik gewoon al naar em kijk...

ik hoop dat ie snel beter is!! beterschap!! lekker veel knuffelen

19. Bedankt voor jullie lieve reacties meiden!

Het gaat alleen maar slechter met Damien.. De bult/zwelling is helemaal rood en heet geworden.. Drinken wil ie amper, eten helemaal niet, en hij hangt de hele dag maar een beetje.. Net de HAP weer gebeld, de assistent zou overleggen met de arts en die heeft net teruggebeld om te zeggen dat hij Damien toch weer even wil zien omdat hij het niet vertrouwt.. Om 18u moeten we er weer zijn :(

Ik vind het zó eng. Het is zeldzaam, maar het kan ook overslaan naar hersenvliesontsteking en dat is natuurlijk het laatste wat ik wil.. :(

20. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    och meisje toch... wat kan ik me je schrik goed voorstellen... het is je meest kostbare bezit he?

laat je niet wegsturen vandaag hoor! als je het niet vertrouwd kunnen jullie beter een nachtje in het ziekenhuis zijn!

heel, heel veel sterkte en ik hoop dat je kleine mannetje snel weer de oude mag zijn!

liefs

Deel Deze Pagina