Oma 'belonen' voor oppassen? Hoe doen jullie dat.

Discussie in 'De lounge' gestart door Nosam, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

Ik zou inderdaad ook een gesprek met je moeder aangaan.
    Wie weet is er iets veel groters van gemaakt dan eigenlijk bedoeld was, succes!

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    als mn moeder oppast, krijgt ze dingen die ze zelf niet koopt.. DE koffie, pak pure xxl hagel van Vens, bonbons.. enz. vind ze zelf te duur, ik vind het leuk om dan te geven. dure cadeaus wil ze niet, uitstapjes heeft ze een hekel aan. betaal wel vaak de benzine voor de motor als ze hierheen komt.. en dan ook wat luxer eten. varkenshaasjes, biefstuk. . vind ze ook erg leuk!
    de grootste 'beloning' is voor haar mn dochter. ze past niet structureel op, en ze zien elkaar maar 1 a 2 x per maand

3. aora

aora Actief lid

6 sep 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Een mand vol verwenspullen (bv bonbons en lekker wijntje) en een kadobon van een flink bedrag die ze op meerdere plekken kan besteden is idd een superidee.

Of een mooi sieraad kan ook

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn schoonmoeder vind het juist heerlijk om op te passen. Ze verwacht ook helemaal geen cadeautje. Sterker nog.... als ik dat zou doen zou ze roepen: "doe is niet zo gek! Oppassen op mijn kleinkinderen is al een cadeau!"

Wij doen het anders..... als zij ons voor iets nodig heeft staan we klaar. Bijvoorbeeld als ze even weggebracht wilt worden of als ze een taart wilt voor haar verjaardag die wij dan voor haar bakken.

Ik vind het prima zo :)

5. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Mijn moeder hoeft er niks voor zegt ze. Ze past 1x in de week op 2 kinderen. Soms geef ik iets kleins tussendoor, maar meestal doe ik gewoon zelf een kerstpakket. Maak ik zelf met de kinderen en dan doe ik er nog een bon bij van 50 euro (Primark laatste keer gedaan). Ze was er erg blij mee :)

6. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt schoonmoeder geld. Om de maand 100 of 150 EUR. We doen regelmatig boodschappen enz. Ze krijgt veel extra (vliegtickets enz) en we doen veel voor haar. En toch heb ik de indruk dat ze dat nog niet genoeg vindt. :(

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    mijn ouders en schoonouders passen met alle liefde op maar toch geef ik ze soms iets niet omdat het moet maar omdat ik het leuk vind om ze iets te geven
    ik neem wel eens iets lekkers mee voor bij de koffie
    of iets van rituals of ik trakteer haar als we in de stad dat soort kleine dingentjes

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus.
    Het gaat om haar eigen kleindochter.
    Mijn ouders riepen al jaren dat ze het niet tof zouden vinden als hun kleinkind naar de creche zou gaan.
    Om dan te gaan klagen dat ze niet genoeg krijgt zou ik heel raar vinden.
    Ze passen allebei met liefde op en verwachten er echt niks voor terug.

9. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik weet niet of het al genoemd is hoor, maar een tijdschriftabonnement cadeaubon? Of een "abonnement" bij de bloemist, dat ze wekelijks bloemen kan halen?

10. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Mijn ouders en schoonouders willen er niks voor! Ze willen graag tijd met de kleinkinderen en dit is voor hun de manier om dat te hebben. Nu nemen we ze weleens mee uit eten, organiseren een bbq, geven een bos bloemen en hun favo drankje.

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Dit topic is een eye opener voor mij :) Moet ook vaker wat geven aan mijn ouders. Ze werken momenteel beide niet dus passen vaak op als ik werk en ook regelmatig in het weekend. Nu even iets heel leuks verzinnen :D Vind ik altijd zo lastig, vooral voor mijn vader. Ik wil dan iets geven wat ze écht leuk vinden..

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb een keer een abbo op OOK gegeven.
    Een keer een setje lekkere Dove producten.
    Een keer een lieve kaart gestuurd namens Melle.
    Een keer een bloemetje.

Het hoeft niet over de top te zijn, het gaat om het gebaar :)

13. misa

misa Niet meer actief

Ik heb alleen je openingspost gelezen. Ik vind dat als jullie afgesproken hebben dat ze het voor niets doen, dat het ook voor niets is. Natuurlijk is een bedankje af en toe geen overbodige luxe. Als zij er toch op terug komen (gratis oppassen) dan moeten ze dat gewoon open en eerlijk zeggen. Vind ik........!
    Ik kan me dus voorstellen dat je je er ongemakkelijk door voelt.

Wij hebben wel eens een saunabon gegeven. Verdere ideeen:
    Een dinerbon
    Parfum
    Boodschappenpakket
    Envelopje
    Weekendje weg op vakantieveilingen oid
    Sierraden
    Schilderijtje gemaakt door de kids

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij willen ze een keer mee uit eten nemen op onze kosten. Ze passen hier regelmatig op. Mijn moeder niet meer zoveel als eerst maar mijn so nu wat meer. Ze vinden het heel leuk om te doen en willen er ook niks voor maar vind het ook zo sneu.
    Mijn so willen ons de deur uit hebben om op te passen.. zegt wel genoeg he maar goed.. zo zijn we nou ook weer niet.
    Dus een etentje, of een bon ergens van is wel leuk om te geven.

15. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Wij betalen mijn schoonmoeder gewoon per uur, zij past dan wel 5 dagen per week, per maand krijgt ze toch dikke 500 euro , het is maar tot het einde van het jaar gelukkig:)

16. Smikkel

Smikkel Actief lid

25 mrt 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Interessant!
    Ik moet moeder en schoonmoeder ook vaker een bedankje geven. Ze passen beide een dag in de week op en zo ook wel eens een keer.

Wel eens uitgebreid uit eten geweest en ze nog een bon van de Intratuin gegeven. Dat kost dan in totaal ook best wel wat.
    Maar verder geef ik het niet zo heel vaak wat. Ik geef dan liever in één keer iets groters dan elke keer een pruldingetje. Al wordt dat evengoed gewaardeerd.
    Vind het gewoon wel lastig, ook om steeds maar weer wat te verzinnen, ben ook niet zo attent aangelegd helaas :(

17. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Ik vind eerlijk gezegd helemaal nooit wat geven ook wel weer erg. Al is het een klein gebaar. Ik ga passen over 2 weken weer werken dus dan "begint" het pas maar denk er nu al een tijdje overna ook met Vl.

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat slecht van je vader! (en ook beetje van je moeder)
    Als ze niet tevreden zijn met af en toe wat leuks, maar daadwerkelijk geld willen moeten ze dat zeggen!! en als ze het wel willen maar niet durven te zeggen... tja, jullie hebben ook geen glazen bol toch?!
    HIer willen de oma's er ook niks voor, ben 2 jaar geleden weekendje met beide oma's naar parijs geweest, en volgend jaar herfst staat een nachtje naar Duitsland, shoppingcentre ofzo op de planning, dat betalen wij dan in zijn geheel....

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    weet je, als ze zeggen niks te willen, maar wel van alles verwachten.... dan gaat er volgens mij iets niet goed..............?

lijkt me dat je uit jezelf af en toe iets doet waaruit waardering blijkt (deed TS ook al) en als dat dan in de ogen van oma niet 'genoeg' is.... dan is de reden van het oppassen ofzo niet goed... vind ik een beetje...

Als oma pas je toch ook op omdat je graag de kleinkids ziet? en als het in de weg zit van je boterham verdienen, dan lijkt mij dat je kinderen wel aanbieden te betalen (wat TS ook gedaan heeft) en als ze dat dan ook weigeren maar wel zeuren...ik zou dat echt niet cool vinden... ga je je ook nog schuldig voelen dat je eigen ouders (souders) oppassen zeg... het mag, het moet niet ;)

20. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Restaurant-bon
    Een volle tas vol boodschappen en lekkere hapjes
    Bos bloemen
    Iets leuks voor de slaapkamer
    Enzovoort.

Deel Deze Pagina