Willen jullie ook helpen en alert zijn op het verwijderen en dode van mussen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lisanne123, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Stichting Witte Mus >> de Huismus >> veel gestelde vragen over de huismus

Even kort samen gevat . Tijdends dakwerkzaamheden rond om de mussen van maart tot september . Worden baby musjes door de werklui aan de eksters en meeuwen gevoerd . De eieren op de grond gegooid de nesten vernield en de baby musjes zelfs gewoon voor oud vuil op de grond gegooid !

Dit is illegaal !!!! Zie je mensen dakwerkzaamheden verichten in een buurt met veel musjes , maak dan veel foto's en film het . Ook nestmateriaal op de grond en veel kraaien en eksters die je op de plek ineens ziet verschijnen , dan is de kans groot dat de vogeltjes gevoerd worden aan de andere vogels .

Zeg helemaal niks , dus spreek ze niet aan . Ze zijn hier bekend mee dus weten dan alles uit de weg te vegen .
    Als er genoeg bewijs is verzameld worden ze zeker vervolgd !

Helpen jullie ook het uitsterven van de musjes te verminderen ?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Echt????
    Doen mensen dit? Waarom :(

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heb hier echt nog nooit van gehoord..

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Is dit serieus? Nog nooit van gehoord...
    Wel ziek anders.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vind het ook heel bizar en triest als mensen dat doen....:(

Wij hebben trouwens onze voortuin 's ochtens helemaal vol met musjes, die een zandbadje nemen. Ziet er zo grappig uit!

In de zomer is het helemaal leuk....
    oke, als ik dan kan uitslapen en ze hoor kwetteren dan gaat er ook iets met een luchtbuks door mijn hoofd :p

6. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik had er ook nooit van gehoord . Tot dat er goot schoonmakers bij me ouders aan de deur stonden die wouden gewoon de goot doen terwijl de mussen er zaten met hun nestje . Me moeder is echt een dierenvriend . De mussen worden dan ook erg goed verzorgd met speciale bakken in de toen met speciale tralies waar de eksters en kraaien niet doorheen kunnen (we hebben namelijk vaker musjes meegenomen zien worden door kraaien) .

Nou in iedergeval me moeder de witte mussen stichting gebeld , dit schijnt erg vaak te gebeuren . Ze willen geld verdienen en er mag niet gewerkt worden als er een nestje zit , of alleen met een begeleider van de dierenbescherming / natuur bescherming die allerlei hints geeft enzo zodat de mussen er niet door weggejaagd (dan hou je een nestje met musjes zonder mama over die verhongeren) en zodat de netjes niet worden aangetast .

Wist niet eens dat dit bestond ... Tot dat we belde.

Deel Deze Pagina