Mijn zoontje zit op een behandelgroep voor esm. Hij heeft een taal/spraak achterstand. Nu kregen we het behandelplan en daarin stond dat hij een tremor heeft in zijn fijne motoriek. De leidster gaf an dat zijn hand trilt als hij iets aan het doen is. Nu is zijn grove motoriek ook niet zo sterk maar na zijn achterstand die hij gehad heeft gaat hij nog steeds vooruit. Wie herkent dit ? En heeft een tremor ook nadelen ?
als hij een tremor heeft dan zou ik een afspraak maken met zn kinderarts. Of ander met een neuroloog. Ik heb er geen ervaring mee maar met mijn zoektocht naar wat mijn kindjes mankeren ben ik wel eens beschrijvingen tegengekomen van tremors. En het is iig nooit een normaal iets. Dus ik zou er zeker naar laten kijken want het kan van alles zijn. Iets met spierspanningen maar ook epilepsie of een of andere afwijkingen in de hersenen. Dus het kan heel divers zijn. Succes!
Bedankt voor je reactie. Hij heeft binnenkort nog een controle bij de kinderarts dan zal ik het daar ter sprake brengen. Bij de neuroloog is hij vorige jaar al geweest en tien heeft hij een mri gehad ivm lagere spierspanning in het gezicht en het vele vallen. Daar kwam niets uit. Wij hebben ook al een heel traject gehad en de klinisch genetica wil hem weer zien als hij 4 is. Hij maakt bijvoorbeeld puzzels van 100 stukjes, maakt zijn rits dicht sinds hij 2 1/2 is en vind strijkkralen erg leuk. Ik vroeg mij af zou je daarom geen tremor zien omdat hij zo priegelig bezig is ?
Als ie puzzelt en strijkkralen maakt....dan heeft ie geen last van een tremor?? En zien jullie de tremor ook? Of alleen zn begeleidster? Heeft ie het alleen maar met een enkel ding dat ie doet?
Nee hij heeft geen medicatie, mij is het nog niet opgevallen. Hij heeft er last van juist als hij puzzelt of inspannend bezig is. (Hij puzzelt het liefst de hele dag)