moe en duizelig

Discussion in 'De lounge' started by tjoebie, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hi dames,
    ik weet niet waar ik deze vraag kan stellen , dus doe het maar hier, ben super moe en duizelig, het is niet elke dag even erg maar heb het eigenlijk constant ben nu 8 maanden moeder en geef nog steeds borstvoeding..

heft iemand een idee wat er aan de hand is, mijn ijzer is wel in orde.
    Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

2. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Goh, misschien je suikergehalte?

Eet je verder wel goed?BV neemt denk ik redelijk veel energie in...(heb het zelf niet gegeven, dus weet er verder niet zoveel van)

Sta je onder druk/veel stress?

Ik roep maar wat...

3. tjoebie

tjoebie Actief lid

Jan 1, 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    bedankt voor je reactie, ik ga vrijdag mijn bloed laten checken oa op suiker.

Eet wel goed maar heb het wel druk, zit nog 5 dagen per week op school en de kleine is natuurlijk best druk. heb ook wel veel slaapmnodig meestal 9 uur en kom nu niet op meer dan 7 uur...

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,822
    4,198
    113
    Wellicht vermoeidheid? Als ik heel moe ben krijg ik dezelfde sympthonen

5. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou een algemeen bloedonderzoek aanvragen bij je ha.
    Komt er niks uit, is het misschien van spanningen?
    Ik heb het ook wel eens gehad, gaat wel weer over.

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    Ik had dit ook heel erg n tijd na de zwangerschap en bij mij bleek het aan de schildklier te liggen die werkte bijna niet! dus zou het zeker even bij de huisarts voorleggen

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ik wilde ook je schildklier zeggen!! maar dat is al gezegd vraag of ze die ook prikken want bij mij werkt hij dus ook super langzaam 3 keer zelfs nu valt wel een hoop op zen plek.....

Hopelijk knap je snel weer op meid!

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

oow slik jij ook thyrax dan?

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    @ female: jah vandaag ermee begonnen en over 2 maanden opnieuw naar de internist hopelijk gaat het helpen vooral voor me gewicht! al meer dan 3 maanden aan het sonja bakkeren en gewoon niets maar dan ook werkelijk niets afvallen!! ik ben ook ruim 30 kilo aangekomen in 3 jaar tijd! echt niet normaal meer!

@tjoebie al de HA gebeld?

10. missyb

missyb Niet meer actief

Het eerste wat in mij opkwam laag ijzergehalte!

en daarnaast vermoeidheid door je drukke bestaan

en drink/eet je wel genoeg naast de bv is ook belangrijk

11. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ik lees hier ook even mee!
    Heb dezelfde klachten. Ben ook erg moe en sinds zondag al duizelig. Het is geen griep want verdere klachten heb ik niet.
    Ik heb een rustig leven (al zeg ik hetzelf). Ik werk 2 middagen in de week bij mijn man in de zaak, de rest ben ik er voor mijn meisje. Ik geef geen bv.

12. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    mijn eerste ingeving is je ijzer te laag.. ik had precies dezelfde klachten en ze hebben vorige 2wk geleden geprikt en zat veel te laag.. nu tabletten daarvoor gekregen en het is al een stuk minder..

13. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

Pfff vervelend he! welke dosis zit je nu?? ik kan niet echt meepraten over gewichtstoename want ik bleef alleen maar afvallen! ik weeg nu zelfs 15 kilo minder dan voordat ik zwanger werd :S (ook niet leuk hoor voel me soms net amy whinehouse)

14. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier in een korte tijd ook 16 kilo aangekomen. Sterker nog in 3 maanden tijd. Ben erg moe, me ogen idee dat ze slechter zijn geworden en ga maar door. 2 jaar terug heb ik bloed laten prikken ervoor is toen niks uitgekomen.

Nu ben ik dan zoveel aangekomen en heb ik er nog meer last van dus ik had me huisarts gebeld, om voor me schildklier te prikken want heerst bij ons in de familie. Maar hij wilt het niet doen omdat ik het 2 jaar terug al heb gedaan.

Dus vooruit ik moet er maar weer mee leren leven wat ik zelf ondertussen gewend ben. En zo gaat het hier wel met meer.

@TS zal inderdaad even bloed laten prikken want kan van alles zijn. !! sterkte..

15. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Nou Wonder gewoon eisen die HA van mij is ook een oetl*l want volgens de internist is dit al langer dan 3 jaar aan de gang! Maar als je ogen slechter worden kan het ook suiker zijn he...maar mijn ogen zijn ook sterk achteruit gegaan 1,75 in nog geen jaar tijd! Dus kan ook wel weer met je schildklier te maken hebben aangezien bij mij me suiker perfect is.

Ik klik nu 0.025 thyrax..maar dit is nog een proef over 2 maanden weet ik meer....

16. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

cynnie1984 moet zeggen ik ben al ''angstig'' voor de huisarts omdat ik altijd word afgescheept met je moet er maar mee leren leven. Zo heb ik al vanaf me 12e afscheiding zeer extreem en soms met een niet al te fijn luchtje. Door dat heb ik in me pubertijd nooit vriendjes en weet ik veel wat gewild. Maar moest ik ook maar mee leren leven en heb het nu nog :(

En zo met dit dus ook. Dat ik nu zoeits heb van ik leer er wel mee leven dan.

Sorry ga totaal off topic :$

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Slechte huisarts dan , want je waardes kunnen heel snel omslaan , gewoon aandringen en anders een andere huisarts raadplegen .. ik heb ook een langzaamwerkende schildklier en dit heb ik pas gekregen tijdens mijn zwangerschap , ben toen 40 aangekomen en pas 20 kwijt , zit nu aan de thyrax 100 mg en nog steeds is het een gezeik .. ook extreme moeheid en duizeligheid , zou toch maar even laten prikken als ik topicstartster was .. succes

@cynnie1984: de ogen kunnen dus ook slechter worden van de schildklier ik had altijd prima ogen en nu dus niet meer ..

18. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

ik ben nu van 0.075 naar 0.100 gegaan maar merk er nog steeds weinig van! moet over 3 maanden weer bloedprikken dus hoor t wel als die nog steeds niet goed werkt en weer omhoog moet!
    @ wonder idd gewoon eisen! want wat voor 2 jaar niet was kan nu wel zijn he! bij was het voor de bevalling ook nog prima en na de bevalling lag mijn schildklier praktisch stil!

19. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    zullen we een schilklier topic openen ;)

Share This Page