Vies sponsje, kan dit kwaad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door justme1974, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Oh.. ik baal zo ontzettend!! Ik ben altijd erg alert en dus ben ik daarom een soort van erg boos op mezelf.

Esmae helpt met koken. Op en stoel, naast me aan het aanrecht. Dingetjes snijden en doen (op haar manier). Niets aan de hand. We zijn klaar, nog even een mini afwasje. Ze pakt een bakje, doe daar water in en gaat met dat gore sponsje aan de gang. Niets aan de hand. Ik draai me om, kijk tien seconden niet. Staat ze dat bakje water leeg te drinken waar dus die spons in is uitgeknepen.

Nu haal ik me allerlei rampscenarios in mijn hoofd, tot vergiftiging aan toe. Gatverdarrie, zon spons zit vol met bacterie dingen enzo.. begrijp ook ineens niet waarom we zo nodig een spons gebruiken, zo fris is dat dus niet eigenlijk...

Maar ehm.. zou het kwaad kunnen?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    wat denk je dat ze b.v. buiten, kinderdagverblijf/psz, in de winkel, van de vloer enz. oplopen. Ja je wilt dit niet maar sommige dingen gebeuren gewoon.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zal idd echt geen kwaad kunnen hoor.

4. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ooooow ik snap je zo goed, zou ook niks voor mij zijn. denk als het kwaad had gekunt ze nual wel gespuugd had hoor . msischien een beetje diaree straks. zou het ff in de gaten houden , maar denk dat het wel mee zal vallen.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Maagzuur dood de meeste bacteriën wel die erin zitten. Geen zorgen dus!
    Zat er zeepsop in het water? Want daar kan ze wel misselijk van worden. Om schuimen in de maag tegen te gaan moet je wat vets geven zoals een dikke lepel mayoniase of boter.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee joh ben je gek. ze eten wel ranzigigere dingen buiten later

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Krijgen ze weerstand van...

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heel goed zou het niet zijn , maar denk dat ze er niks aan over hou ;)

inderdaad geef haar maar mooie en lekker veel drinken ;)

9. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn eerste reactie is; goed voor de weerstand! Zal wel loslopen denk ik hoor...
    Snap wel dat je je vervelend voelt als zoiets is voorgekomen maar goed je kunt niet alles voor zijn...:)

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zoals ik als dreumes, een hondendrol :p

Maar goed, ben echt amper ziek dus wie weet was het wel goed voor me ;)

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha bah!:p mijn vader at zijn eigen drol:cool: en ik at strooizout van de weg:D

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Zat er geen schoonmaakmiddel oid op dat sponsje? Want dan zou ik het wel even goed in de gaten houden.

Mijn zoon die was afgelopen week aan het helpen in de keuken en zat wat in de gootsteen te rommelen. Ik had niet gezien dat er nog een stukje brood inlag. Normaal gaat dat de prullenbak in, maar ineens zag ik hem dat stuk brood in zn mond stoppen en hoppa weg. Dat stukje brood was ook helemaal nat en soppig en zo ranzig...bah.
    Als kind heb ik ook 'iets' van de straat gegeten en uiteindelijk ben ik daar wel heel erg ziek van geworden en heb ik ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen.

13. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    kleine kindjes eten ook het zand in zandbak op (het is toch een taartje??) je wilt niet weten wat daar allemaal in zit! Gelukkig krijgen de meeste kinderen een tetanus prik (dkTp) dus het zal allemaal wel meevallen. Mijn zusje likte vroeger aan slakken, echt heel goor maar ze heeft er niks van gekregen ofzo.

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Die van ons drinkt badwater

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Kan me voorstellen dat je het ranzig vind maar ik denk niet dat je kleine er iets aan overhoudt.

Hier zat papa lekker te computeren en zag vanuit een ooghoek dat onze jongste (2 jaar) met de hand in haar luier zat.
    Er kwam een bruine hand weer te voorschijn en die ging ze vrolijk schoon zitten likken :$

16. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam had gisteren ook al bijna haar poepvinger in haar mond gestopt, ik was er net op tijd bij :D

@TS: Het zal allemaal wel loslopen, 't is goed voor de weerstand :)

17. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ja die van ons ook :)
    Maar ik geef ze vortaan een flesje met schoon water en dat mag ze dan drinken in bad.
    Gelukkig doet ze dat goed, want ik vindt het zo vies.

Over dat sponsje ik denk niet dat het erg is, krijgen ze weerstand van.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geen zorgen maken hoor, zal ongetwijfelt meevallen.

Ben me laatst ook rot geschrokken, mijn zoontjes hadden laatst een milkshake gehad maar niet helemaal opgedronken. Ik had de bekers in de wandelwagen gedaan maar er nooit meer uitgehaald omdat we de wagen bijna niet meer gebruiken. 2 weken daarna zie ik mijn zoon die beker pakken en er een slok van nemen. Schrok me kapot. Eerst alles goed laten uitspugen en toen flink water gedronken. Ik rook er nog aan en moest direct kokhalzen. Arme pop, hij dacht lekker een milkshake...

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Slakkenslijm is wel goed voor de huid, ze heeft vast een hele gave tong :p

Ts, smakelijk is anders.... maar het zal wel los lopen.

Gadverdamme, drollen, bedorven melk. Blleeeeeeh *kriebels* Hier valt het tot nu toe wel mee. Badwater, dat wordt hier ook wel eens gedronken. En de jongste plast ook wel eens in bad. Uhu :)

20. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    tot nu toe niets aan de hand, het zal wel meevallen ook. Maar getsie zeg. Er zat trouwens geen sop bij gelukkig. We gebruiken neutral, maar is vast ook niet gezond... Ik ben wel weer gerust gesteld, maar ik vond het echt een vies idee, terwijl ze heus wel eens iets van de grond plukt en inderdaad: badwater heeft geslurpt. Kinderen....hahahaha

Deel Deze Pagina