Luier 's nachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poohbeer2, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Onze dochter is nu 4 maanden oud en woog de laatste keer 5 kilo bij het consultatiebureau.
    Nu slaapt ze 's nachts goed door van 11 uur tot 7 uur.
    Alleen wordt ze de laatste paar dagen eerder wakker omdat de luier helemaal vol geplast is. We gebruiken nu maat 3 van pampers, maar eigenlijk is ie te klein. Deze is voor baby's van 4-7 kilo.
    Om haar nu 's nachts wakker te maken alleen om te vershonen is ook niet fijn. Ze slaapt al vanaf het begin 's nachts goed door en dat willen we graag zo houden.
    Heeft iemand een idee hoe ik haar droog houdt tot 's ochtends?
    En zijn er meer moeders met dit probleem?

Groetjes Char

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Een grotere luier of twee luiers. Succes.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ehh 2 luiers?
    Ik heb al gekeken voor grotere, maar die zijn weer voor veel zwaardere kinderen. En deze is op zich groot genoeg voor haar gewicht enzo alleen niet voor haar plasjes.

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik zou toch voor een grotere maat gaan en als je dat echt niet wilt kan je ook kijken naar inlegluiers.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik gebruik sinds 3 weken inlegluiers.. sinds dien geen last meer van nachtelijke verschoonpartijen..

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Inlegluiers. Wel eens van gehoord. Dat is toch een luier in de vorm van een maandverband. Maar die zijn toh meer om de ontlasting op te vangen zodat je niet zo vaak een schone luier hoeft te gebruiken?
    Zijn die er ook al voor haar en lekken die door?
    Ik bedoel, dat als ze plast en de inlegluier raakt verzadigd dat ie dan zo doorlekt dat haar luier ook vol raakt. Snap je?
    Bedankt in elk geval voor de tip. Nu wordt ze wakker en huilt ze omdat haar luier zo vol zit en de plas niet meer op kan nemen en ze dus nat wordt. Zo zielig!

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    O'ja waar zijn die te koop en van welk merk?
    Ik gebruik nu pampers en ze heeft tot nu toe (even afkloppen) nog geen luieruitslag en rode billetjes gehad. Ben daar wel een beetje bang voor.

8. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    messch moet je eens een andere luier gebruiken?
    ik heb weleens gehoord dat de pampers van pampers niet zo goed zijn?
    ik grbuik pampers van de aldi en die doen het prima heb ze ook altijd voor mijn andere 2 dochters gebruikt nog nooit problemen gehad met de luiers

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

je zegt zelf al, luier is eigenlijk te klein. Gewoon een maatje groter proberen, je zegt dat die maat groter niet voor haar gewicht zijn? Dan zit je waarsdhijnlijk bij 4+ te kijken ipv 4

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ideaal, nooit meer lekkende luiers. Wel 2 soepele, zoals Pampers.

11. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Hoi,

De nr 4 van Pampers is niet zo heel veel groter dan de nr 3. Misschien toch maar eens proberen?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Gewoon een maat groter nemen voor de nacht! Kan makkelijk hoor. Niet teveel naar de gewichten op de pakken kijken. Het ene kindje van 5 kilo heeft dikkere billen dan de ander. Het ene kindje plast veel meer dan de ander. Gewicht op de verpakking is maar een indicatie, de 1 is eerder aan een maatje groter toe dan de ander.

Misha plast ook heel veel 's nachts en heeft dan ook een maat groter aan dan overdag...Werkt prima!

13. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch maar een maat groter proberen, wil het niet dan groeit ze er vanzelf in en is het ook geen weggegooid geld. En anders een inlegluier.
    Bedankt in elk geval.

Deel Deze Pagina