Oma geeft kleindochter tik op de vingers

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamio

Tamio Niet meer actief

Het was niet verkeerd bedoeld, haar manier van spelen met haar kleindochter, ik vond het alleen wat onsmakelijk

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoelde niet dat jouw moeder het ook deed, maar haar reactie op jou, zo van, ja maar zij deed het ook! ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kisbaba, ik denk dat het nooit nodig is een kind een tik te geven, hoe oud ze ook zijn. Daarvoor hoef je mijns inziens ook helemaal niet van goede huize te komen. Gewoon niet doen. Haal dan liever een handje ergens weg waar het niet mag komen, maar een tik geven vind ik echt niet nodig.

Is mijn mening he, ik zeg ook niet dat het altijd kwaad kan. Maar hoe doe je het dan als je zelf wel eens een tik geeft en je kind je gaat slaan? Want dat mag dan opeens niet... terwijl jij het wel mag, vind ik een beetje krom.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies hoe ik erover denk...

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik sluit mij bij de meeste reactie's; een *tikje* op de vingers bij een kind van 11 maanden omdat het met het eten speelt?..... Een kind moet nog leren hoe dat soort dingen allemaal werkt, het leven is dan een ontdekkingreis.

En als je moeder dan zegt: ik raakte haar amper, vind ik een hele nare reactie.... ALs ze haar wel goed geraakt had dan wat?.......

Ten derde: neemt ze jouw reactie niet serieus, dan vind ik echt niet kunnen.

6. Secretstar

Secretstar Actief lid

VOLLEDIG mee eens.
    Die taak is voor mijn man en mij weggelegd, niet voor iemand anders. Ik zal er zelf wat van zeggen als ik vind wanneer dat nodig is ;)

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik denk dat ik onmiddelijk mijn moeder een tik op haar vingers had gegeven, dat mag niet oma !

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm anne krijgt zelfs wel eens een net ff hardere tik op dr vingers als ze bijv. probeert weg te rennen met koffiekopjes en ik al paar keer gewaarschuwd heb zegmaar

maar over het algemeen schrikt ze harder van het feit dat ik het doe... dan van hoe het voelt

enige is alleen... ik denk dat ik het ook niet zo leuk zou vinden als iemand anders dat bij anne zou doen als ik er gewoon bij zit
    mijn schoonmoeder past 1 dag in de week op en als bij haar thuis zoiets gebeurd mag ze haar van mij best op dr donder geven.
    MAAR... als ik er ben doe ik dat toch liever gewoon zelf :)

9. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    ha ha ja dat kan ik de volgende keer ook wel doen. En dan net een tikje harder ;)

10. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Als ik er ben, dan ben ik diegene die mijn kind corrigeert, indien noodzakelijk. Oma's zijn voor de leuk. Zij hebben hun kind(eren) al opgevoed en mogen nu genieten.
    Kijk als ik er niet ben, dan zal oma moeten corrigeren. Dit zal ze op haar manier doen, maar een aantal dingen zijn NOT DONE. Zoals slaan (tikken) e.d. Wij hebben een aantal methodes die goed werken voor onze kleine en die hij snapt (hij is nog zo jong). Gelukkig nemen mijn ouders dit over (als het nodig is) en zo zou het ook moeten zijn. Hoe vaak heb ik wel niet gehoord; Straks als jij kinderen hebt, dan mag je het op jouw manier doen (als ik het niet eens was met hoe ze mij of mijn broertje aanpakte). Nou, dan zal ze het krijgen ook hahahaha.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou heel boos zijn geworden. Ik bepaal wat mijn kindje doet en niet de oma's.. en de omgeving. :rolleyes:

12. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik heb het vandaag gezegd en ze pakte het goed op. Heeft sorry gezegd en dat ze het niet meer zal doen. Nou ja, dan moet ik het ook maar laten rusten. Ze is verder een superlieve oma.

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Babs.. dat is fijn om te horen.. :D

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou dat niet tollereren als mijn moeder dat zou doen.. Nou zou mijn moeder dat gelukkig nooit doen.. lijkt me erg rot zoiets.. vooral als je moeder voor de rest lief is met je dochter.. zou het haar vertellen hoe jij je voelt en misschien begrijpt ze dan dat ze zoiets beter niet weer kan doen..

persoonlijk vindt ik een tik geven ookal is het zachtjes niet goed.. maarja dat moet ieder voor zichzelf weten natuurlijk...

15. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

oh zie net dat je het er al over hebt gehad.. fijn dat ze het goed oppakte.. weer opgelost :)

16. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ha ha ja :D Maar bedankt voor jullie adviezen.

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik vind het erg vroeg om een kind van 11 maanden al een tik op de vingers te geven. kinderen hebben periodes ook periodes dat ze gaan rommelen met eten.

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    lees dit nu pas super dat ze het goed op vatte!

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Sorry hoor... maar tikken uitdelen normaal? Dat dateert volgens mij van in de jaren 50, ik heb pakken slaag gekregen van mijn stiefvader (daarom is mijn moeder ook van hem weggegaan oa) maar als ik navraag bij mijn vriendinnen enz, die kunnen zich niet herinneren dat ze ook maar een tik hebben gekregen, dus zo normaal zal het wel niet geweest zijn...

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Babs, fijn dat je moeder het goed opvatte!

Deel Deze Pagina