Mijn moeder past ook op op mijn zoontje en ik vind dat wij de regels bepalen en niet mijn moeder . Dus vind ik dat als jij dat niet wil dat je dat bespreekbaar kan maken met jou moeder .
Hey dit is niet je vraag maar ik zat te denken misschien is het handig om haar zo'n plasticen schortje van Prenatal aan te doen tijdens het eten. Die hebben elastiek aan de mouwtjes zodat de mouwtjes van de kleertjes eronder blijven zitten.Doen vrienden van mij ook bij bun zoontje van ruim een jaar. Zo kan hij lekker zelf aanmodderen en na afloop haal je een doek over het schort en klaar is kees.
Bedankt voor je tip maar dat is ook geen optie. Ze trekt namelijk alle slabben af. Ik heb nu bij de action hele grote slabben gekocht met een gat in het midden dus die kan ze niet aftrekken. Is ideaal. En over het kliederen heb ik me maar bij neergelegd. Doekje erover en het is weer schoon. Hopelijk is het een fase en is het snel weer over
Je moet ze op de rug dichtmaken dus het zou knap zijn als ze die af krijgt. Het is echt helemaal een plastcen jasje zeg maar die je aan de achterkant sluit.
Ik vind zoiets niet helemaal gepast als zo'n kleine mup gewoon "netjes" zit te eten. Kindertjes knoeien nu eenmaal. Kom op zeg... Het is al heel knap dat ze het zelf doen.
Ik vind het echt superberoerd voor je dat pakken slaag gekregen hebt in je jeugd. Dat is absoluut niet wat ik bedoelde, dat wou ik toch nog even kwijt voordat je denkt dat wij onze eerste twee kinderen misschien iets aandeden. Dat is natuurlijk niet waar. Ze zijn inmiddels al echte mannen, en ik ben supertrots op ze! Ze hebben niets maar dan ook niets overgehouden van het feit dat ze vroeger wel eens een tik over de vingers kregen of een schop(je) onder de kont. Maar ik denk dat wij ouders van tegenwoordig ook moeten uitkijken dat onze kinderen niet over ons heenlopen! Gewoon omdat een kind ook moet leren dat sommige dingen gewoon echt niet kunnen. Natuurlijk is het dan ideaal als je ze met woorden kunt uitleggen dat iets niet kan/mag, maar stel: als je kindje van drie jaar je heel uitdagend aankijkt en twintig keer achter elkaar iets kapot wil maken waarvan jij vindt dat hij daar niet aan mag zitten, dan lijkt het mij niets verkeerd als je es even over z'n vingers heen tikt. Ik ben ouderwets... ik weet het. Maar goed: we dwalen af. Je moeder hoort inderdaad je kind niet over de vingers te tikken als jij dat niet wilt. En echt super dat de moeder van TS dat zo goed heeft opgepakt. Voor 't zelfde geld was ze boos geworden, maar als ik het zo lees is het probleem nu uit de wereld. Fijn!
Ik zou mijn schoonmoeder ook even een corrigerend tikje geven Ze hoort te vragen aan jou of je kindje het mag! Lena heeft nu al het verschil door tussen bij mij of bij oma (bij mij = zelf fles vasthouden, \zelf eten. Bij oma is ze echt het babietje, haha) In elk geval moet ze doen wat jij wil als jij er bij bent. Ik spreek Lena ook nu al streng toe als ze bijv. mijn wangen fijn knijpt en dat doet ze nu al bijna niet meer. Zou wel balen als oma haar opeens zou corrigeren, waar ik bij ben, voor iets dat ze thuis wel mag. @Kisbaba, zo zijn wij ook opgevoed en heb geen trauma hoor. Mijn broertje ook niet. De keren dat we een klap(je) kregen maakte zo veel indruk dat echt wel wisten dat we dat NOOIT meer moeten doen. Ook in de jaren 90
Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als mijn dochtertje een tik over de vingers zou krijgen van mijn moeder MITS de reden daarvan terecht is en zij op een leeftijd is dat ze begrijpt waarom ze die krijgt. Verder heeft wie dan ook van mijn dochtertje af te blijven.
Kisbaba, ik heb nooit gedacht dat jij pakken slaag uitdeelde hoor! Ik weet dat het om corrigerende tikjes ging bij jou.. en niet over echt slaag. Maar zelfs mijn vriendinnen kunnen hen niet herinneren dat ze tikjes kregen en zij zijn ook allemaal rond de 25 Maar goed, vind je trouwens ook niet ouderwets, je hebt gewoon een andere mening dan ik, ik ben ervan overtuigd dat tikken niks uithaalt, jij wel Hier wordt er iig niet getikt en als iemand tikt op mijn dochter dan krijgt ie een tik van mij terug...
Ik vind zeker niet dat je je aansteld. Als jij erbij bent dan ben jij degene die je kind mag corrigeren en niet iemand anders.
Dus als ik jou bericht goed begrijp ben jìj tegen slaan, maar accepteer je het wel van je zus, omdat je kleine op dat moment in haar huis? Dat vind ik raar Haar huis of niet, wanneer zij op wil passen, moet ze ook accoord gaan met jullie opvoedmethode. Wanneer jij absoluut niet wilt slaan, dan moet je zus zich daar toch ook aan houden? Er zijn genoeg manieren om een kindje duidelijk te maken dat iets niet mag.... Overigens ben ik niet tegen een tikje op de vingers. Zou ik dat wel zijn, dan zou ik het dus ABSOLUUT niet willen hebben dat mijn zus, mìjn kind straft met een tik, ook niet wanneer dat in haar huis is....
Trouwens, ik wil helemaal niet dat mijn zus mijn kind een tik geeft. Ookal geef ik zelf af en toe weleens een corrigerend tikje op het handje, van mijn zus zou ik dat absoluut ontoelaatbaar vinden...
Hier word ook geen tikjes gegevens om dezelfde reden als lovewinnie dat ik niet wil dat mn meiden denken dat slaan normaal is net zoals schreeuwen dat doen we hier ook niet en al zeker niet iemand anders dat zou ik echt onacceptabel vinden. Wat wij niet doen dat doen anderen al helemaal niet. Ik vind dat er anderen manieren zijn om je kind duidelijk te maken dat iets niet mag zoals als ze naar 3 waarschuwingen niet luistert dan zet ik haar even appart (mn oudste dan he haha)op een stoeltje en dan weet ze dat ze dat niet mag en doet ze het ook niet meer, om dat even als voorbeeld te geven.Maar zo heeft ieder zijn manier van opvoeden.