Oma geeft tik op de billen.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door merah, 12 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

2. Tove

Tove Niet meer actief

#222 Tove, 14 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2018
    Alleen OP gelezen en niet de discussie verder, dus wellicht spuit 11 sorry dan;).

Ik zou ook niet willen dat oma mijn kind een tik op de billen geeft. Maar, ik zal oma niet veroordelen voor iets wat ik zelf ook wel eens heb gedaan;). Nu is het bij mij allebei niet aan de orde, maar ik begrijp uit de OP dat jullie zelf ook een keer een tik hebben gegeven. Niet dat oma het dan wél mag doen, maar ik zou er geen ding van maken.

Ik zou geen sorry eisen van oma, volgens mij is het wel duidelijk voor oma dat ze fout zat. Dochter zou ook niet perse sorry hoeven zeggen. Ik zou het er gewoon bij laten en geen ding verder van maken, voor zowel dochter als oma niet:).

Syane, Dansprinsesje en Snoopy1979 vinden dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Wat is precies je punt?
    @Oceanna ? Want uit al je quotes haal ik niks relevants om het gedrag van haar te verantwoorden hoor.

Fuddey en Hobbelpaardje vinden dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik wel veel komen denigrerend over.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nou ik zie het anders. Bovendien moet je dan niet vragen hoe anderen dat zouden aanpakken. Ze vroeg letterlijk zelf hoe anderen dat dan aanpakten. En als je dat antwoord niet wil horen, moet je het ook niet vragen.

Nescio, Fuddey en Hobbelpaardje vinden dit leuk.
  6. Hobbelpaardje

Hobbelpaardje Actief lid

23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Denigrerend? Kinderen domineren door middel van machtsmisbruik,dat is pas denigrerend!

Fuddey vindt dit leuk.
  7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Antwoord wilt ze vast horen maar als je begint met, beide gewoon niet doen is ook een optie hé, kom je al heel belerend over. Alsof jouw idee het enige juiste idee is. Dan gaan mensen automatisch met hun hakken in het zand.

Riene, Tuttebella en Marchella vinden dit leuk.
  8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je kunt ook overdrijven he... Het is niet zo dat oma bij ieder bezoek "geweld" gebruikt...

Riene en Oceanna vinden dit leuk.
  9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dat ging meer over mijn post dan over oma die haar kleindochter een tik geeft omdat het een brutale mond had op straat.

10. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Machtsmisbruik?
    Kinderen horen te luisteren naar hun ouders en grootouders en hoeven geen grote mond op te zetten.
    Kinderen moeten mij niet tegenspreken , dat hoort niet. Als ik zeg dat iets gebeurt, dan gebeurt het ook.

Ik laat niet over mij heen lopen.
    En ik verdedig mij.
    Als je geen weerwoord meer wil van mij, dan moet je niet meer reageren op mijn reactie
    We hebben beide ons punt gemaakt, laat het daar dan ook bij
    Ik zal nooit akkoord gaan met wat jullie denken, jullie niet met wat ik denk, dus dan zijn we klaar denk ik, niet?

Oceanna vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Wat een flauwekul. Daarmee geef ik alleen aan dat er meerdere opties zijn.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik vraag me oprecht af hoe jouw kinderen een eigen mening moeten gaan vormen. En of ze dat uberhaupt mogen?
    Hij mag dan wel opgevoed zijn zoals jij het beschrijft maar ik vraag me af of hij zich een eigen IK voelt en voor zichzelf kan en durft op te komen.

Melief, Picaris, Hobbelpaardje en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dan kan je het ook anders formuleren.

Bv. Ik zou beide niet doen maar op een andere manier namelijk.... En dan je stijl geven. Komt veel minder belerend over.

Tuttebella vindt dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

Daar heeft mijn dochter totaal geen probleem mee. Haar mening wordt ook zeker geaccepteerd maar niet als ze staat te drammen of haar zin staat door te drijven of brutaal is. Als zij op een normale manier haar mening geeft prima. En ze is zeker (op haar jonge leeftijd) al een hele eigen ik met eigen gevoelens.

Tuttebella vindt dit leuk.
  15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Mijn post was bedoelt voor dansprinses die aangeeft dat kinderen haar niet horen tegen te spreken

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar mag een driftbui er dan ook zijn? Omdat je het eerder had over een koude kraan of koude douche.

Vlinderbloem vindt dit leuk.
  17. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Bij mij is dat net hetzelfde als Oceanna

Ik ben op die opgevoed door men ouders en ik heb toch ook een eigen ik en een eigen mening?
    Als ik zeg dat nu de tv uit gaat, bed tijd is, dat hij dat gaat aandoen (is 3 jaar), dat we nu naar huis gaan , dat we na daar gaan, dat hij dat niet krijgt, wel krijgt, zijn bord moet leeg eten ... moet hij niet in discussie gaan, dan zal het zo gebeuren

Oceanna vindt dit leuk.
  18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En anders?
    Ik denk dat vrijwel alle ouders grenzen stellen, ik heb het idee dat jij denkt dat veel ouders alles maar prima vinden en opvoeden zonder grenzen; dat is niet zo. Maar je kan ook grenzen stellen zonder fysiek te straffen, dat is het punt.
    Het is niet óf grenzen stellen en af en toe een tik, óf een grenzeloze opvoeding...

19. Dansprinsesje

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Sorry maar nu klinkt dat echt precies of ik mijn kind afsla ofzo
    En dat is dus NIET het geval
    Hij krijgt met 2 VINGERS een tik op zen broek
    Dat is geen fysiek geweld
    Kinderen doen elkaar op school veel meer pijn
    En dit is wel geteld 1 keer gebeurt
    Man echt waar , jullie zeggen iets van mij, maar jullie willen ook echt perse jullie gelijk krijgen maar in deze case heeft niemand gelijk en niemand ongelijk dus hou er nu gewoon over op

Oceanna vindt dit leuk.
  20. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Natuurlijk mag een driftbui ook, maar als ze er in blijft hangen en ik haar helemaal niet meer kan bereiken, ja dan krijgt ze een natte lap door haar gezicht. Zodat ik weer met haar kan praten. Is bij ons zelf nu 2 of 3 keer nodig geweest en ook een keer bij oma. En koude douche/kraan is net even open en hoofd eronder. Niet langer dan een paar seconde hebben we het over.

Deel Deze Pagina