hallo allemaal.. mijn vent is vandaag naar het cb geweest omdat ik echt een knallende migraine heb, maar daarom schrijf ik niet.. van maand 1 tot maand 3 kwam Eef telkens zo'n 1100 gram aan, maar deze maand is ze maar 400 gram aangekomen.. op het cb vonden ze het goed, ze zit netjes op de curve en ze is de afgelopen maand ruim 4cm gegroeid.. ze waren erg tevreden. daarnaast is ze uit haar spreidbroekje gekomen en beweegt ze veel meer.. echt veel meer, we noemen haar nu stuiterbal.. ze mocht zelfs i.p.v 5 flessen 4 flessen krijgen en een heel potje! ze krijgt trouwens 3x gekolfde mm en 2 flesjes nutrilon.. ik maak me toch een beetje zorgen over het aankomen, is het niet te weinig, of was ik gewoon verwend omdat ze eerst zoveel aankwam?? x
Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt (hier nog zo'n mama)! Maar als je meisje aan je gekomen dan is het toch goed? Vooral als het cb het zegt!! Is misschien makkelijker gezegt dan gedaan hoor! Maar zoals je zelf al aangeeft is je meisje veel actiever en dat kost energie! Gewoon lekker eten geven zoals het cb zegt en je niet druk maken hoor!! Mijn meisje is een kleine meid. Ze is nu 15 maand en 9,1 kilo. Ze is heel actief en eet weinig. Ik bied haar genoeg aan, maar ze wil het gewoon niet! Het maakt mij ook best regelamtig onzeker hoor. Maar zolang ze blijft groeien en aankomen probeer ik me niet te veel zorgen te maken!
Tjah, je geeft zelf al de redenen waarom ze nou niet zoveel aan zou zijn gekomen. Alhoewel ik 400 gram in 1 maand niet weinig vind. Onze dochter is op 1 maand na geen enkele keer 400 gram per maand aangekomen... En ik dacht ook dat bv-kindjes de eerste maanden heel hard groeien en daarna wat minder. Maar dat weet ik niet zeker. Succes met je migraine
Bij bv zie je inderdaad dat ze rond 4 maanden minder aankomen. Ik vind 400 gram ook niet weinig hoor. Mijn zoontje was met 4 maanden maar 240 gram aangekomen en ik heb me er verder niet zo veel zorgen om gemaakt. Zolang ze genoeg plassen/poepen en tevreden zijn zal het wel goed zijn.
phew.. ik dacht dat ze minstens 500 moesten aankomen, maar ja dan zou ze met 1 jaar 10 kilo wegen, lijkt me ook niet goed.. wordt gek van mijn migraine, 9mnd was ik er van verlost, hoopte dat het weg zou blijven maar helaas..
wow! dus het kan wel haha.. maar Eef weegt nu met 4 mnd 6500... dus het kan ook nog haha.. ach ja, als ze maar gezond is
Ze heeft toch een mooi gewicht?Ik heb het even terug gelezen en Bradley was 5815 gram toen hij 8 weken was .Zow was even vergeten dat hij zo snel op gewicht wasmet 4 maanden 8055.Het Gaat wel minder hard als ik het zo zie En inderdaad ,gezondheid is het belangrijkste.Ben blij dat het zo goed gaat met Eefje !Heb je topics toen gelezen
Nou 10 kg is vrij normaal hoor voor een jaar Sterre is 10 maanden en 75 cm, en weegt 9,7 kg, qua gewicht zit ze op de lijn en qua lengte iets erboven, dus ze is absoluut niet dik.
zou me geen zorgen maken. Als je kindje genoeg poept en plast en tevreden is. Zeker als ze ook nog binnen de curve zit! Ons meisje woog met 6 mnd nog wat minder dan die van jullie (met 4 mnd)en viel ook nog binnen de curve. (qua lengt zelfs iets eronder en ook dat was geen probleem) Als ze maar groeien...
Heel normaal hoor, is juist maar goed als ze niet zo door blijft groeien want dan zou het wel heel hard gaan, hoe ouder ze worden hoe minder ze iedere keer aankomen. Enne 10 kg met een jaar is juist het gemiddelde hoor
haha.. het is mijn eerste sorry hihi komt denk ik een beetje omdat ik een nichtje van 4 heb die "maar" 16 kilo weegt.. dan lijkt 10 voor zo'n 1-jarige zo veel.. maar andere vraag.. hoe komen jullie aan die mooie banners?? wil ik ook!!!