Dochter ziek, wat nu doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinesara, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter is flink ziek. Gisterenavond was ze al opvallend stil en rustig en vanmorgen werd ze huilend wakker, heeft ze vervolgens flink overgegeven en had ze 40,3 koorts. Daarna nog 2 keer flink overgegeven en nu al de hele dag heel slapjes en ze is amper wakker. Ze zit inmiddels ook onder de rode vlekjes, we hebben er een arts naar laten kijken en die zei roodvonk inclusief bijbehorende keelontsteking. Door de pijn in haar keel drinkt ze heel weinig, wat soep ging er net wel in en bleef ook binnen maar melk drinkt ze bijna niet en komt er net zo hard weer uit.

Morgenochtend hebben we een afspraak bij de homeopaat om de roodvonk te behandelen. Maar tot die tijd, zou ze bijvoorbeeld meer soep of bouillon mogen? Ik weet dat bouillon eigenlijk veel te zout is voor een baby maar nu met dat al dat overgeven is extra zout niet juist heel goed nu? En dat houd ze tenminste binnen, zo krijgt ze toch haar vocht binnen en houd ze door het zout dat vocht beter vast. Of zit ik er dan naast? En iemand nog een tip wat een baby van 10 maanden mag tegen keelpijn? Ik heb dropwater in huis voor keelpijn bij mezelf maar dat mag zij nog niet. Is er iets soortgelijks voor baby's wat de keel verzacht waardoor ze wat beter zou kunnen drinken?

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Er is iets van vsm tegen keelpijn. Dat gebruiken wij. Het zijn druppels. Als je bij het kruidvat er naar vraagt moeten ze het weten.

Verder heb je ook soep voor kinderen van acht maand dacht ik. Mijn eerste soep het dat van olvarit. Dat lijkt mij beter dan boiljon

Heb je al diksap geprobeerd te geven? Dat word hier bij ziek zijn graag gedronken

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou niet veel meer soep/bouillon geven als ze er verder niks bij drinkt..
    Misschien wat lauwe thee?

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ors geven! dan krijgt ze al het nodige iig binnen!
    je hebt hoestdrank ouzo ook van kruidvat eigen merk maar of het echt iets helpt...

5. kleinesara

Het probleem is dat mijn vrouw aan het werk is en ik ga zo niet met Sara naar buiten. Dus het liefst heb ik iets wat we al in huis hebben. Thee heb ik aan gedacht maar dat helpt het best met honing erin en ze mag nog geen honing. Ik heb haar nu 2 slokjes koud water gegeven maar na 2 slokjes wil ze echt niet meer en houd ze haar mond stijf dicht. Als mijn vrouw straks aan het eind van de middag thuis is kan ik haar er nog wel even op uit sturen voor vsm en ors.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ors halen, mijn dochter is ook al 4 dagen niet lekker, overgeven, en hangerig. Krijgt ook nog twee tandjes erbij door. Hap gebeld en die zei zolang ze drinkt is het goed. Mijn man heeft het nu ook, een virus heerst :(

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ors proberen ( hier ging het echt niet naar binnen) en waterijs maken van haar eigen roosvice, vocht en verdoofd de keel.

8. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb thijmsiroop in huis. Van Daro vanaf 0 maanden.

Even een vraagje wat is ors? Mijn dochter is ook niet lekker en ik ken dit niet.

9. kleinesara

Ze drinkt nooit iets anders dan bv, dus we kunnen hoogstens proberen een ijsje te maken van afgekolfde bv. Aangezien dat nu toch nutteloos staat te zijn want ze drinkt het niet. Ik heb inmiddels iemand erop uitgestuurd voor iets van vsm tegen keelpijn en ors.

10. kleinesara

Ors is een oplossing van zouten en suikers in water.

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Is speciaal oplosmiddel voor uitdrogen te verkomen. Zit zout en suikers in die meteen in het lichaam worden opgenomen. Maar ondanks de vruchtensmaak is het echt niet lekker..

12. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Tijmsiroop en ocm zetpillen zou ik geven.
    Steeds kleine beetjes drinken en bij de supermarkt die staafjes halen die hard worden in de diepvries, daar zit niets in qua kleurstoffen etc.
    Beterschap voor je meisje!

13. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ors mag niet met melk gemengd worden, alleen water of afgekoelde thee. Roosvicee mag ook. Maar geen warm of melk melkproducten.

14. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Heeft ze ook diarree? Of verder nog gespuugd?
    zo niet? Dan zou ik nog niet gaan ors-en. Theelepeltjes water geven, of rijstewater. Aan natte washandjes laten sabbelen. fruit geven. Smoothies maken. Maar vooral niks forceren.
    Pmol geven.

inspecteer de tong. Die kan goed zeer gaan doen bij roodvonk. Evt zere plekken aanstippen met huppeldepup wat je bij doorkomende tanden geeft. Waar lidocaine in zit.

en vooral niet stressen. Kinderen worden nou eenmaal ziek. Komt goed. Houd de luiers in de gaten.
    kinderen drogen ècht niet zomaar uit. (Je moet natuurlijk ook niet laks zijn. )

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Dit gebruiken wij ook. Helpt best goed.
    Ors is een fysiologische oplossing om de vochthuishouding te reguleren. Smaakt niet zo lekker, maar met een beetje siroop is het wel weg te krijgen (al is dan de verhouding met de suiker niet goed meer)

16. kleinesara

Ze drinkt echt helemaal niets, ze heeft vanmorgen een paar kleine slokken afgekolfde melk op en dat kwam er meteen weer uit. Sinds dien heeft alles geweigerd, zelfs de borst weigert ze. Vanmiddag kreeg ik er twee theelepeltjes water in maar dat was het. We zijn nu wel aan de ors omdat ze ook nog maar 2 plasluiers heeft gehad vandaag. We geven het gewoon met een lepeltje en dat gaat wel ook al vind ze het niet leuk. Verder is ze nog steeds heel slap en slaperig en is ze steeds maar een kwartiertje wakker voor ze weer terug in slaap valt.

We houden de tong in de gaten in ieder geval.

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

En paracetamol tegen de koorts!

18. kleinesara

Nee paracetamol geven we bewust niet, koorts heeft een functie dus dat kunnen we maar beter gewoon zijn werk laten doen.

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Door pcm kan ze zich wel nét even wat beter voelen, zodat ze wél gaat drinken, dat lijkt me toch wel belangrijk.

Misschien wil ze iets van sap oid?

Van melk/zuivel wordt iemand die zich misselijk voelt nog misselijker.

20. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Vooral niet te warm aankleden, in een niet te warm bad of douche zodat de koorts niet onnodig oploopt.
    VSM druppels zijn tegen het hoesten dacht ik, hielp hier wel.
    Af en toe een lepeltje water is ook goed, en elke keer aanbieden, alle beetjes helpen. Anders yoghurt of gepureerd fruit.

Deel Deze Pagina