Heerst er iets ofzo?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nyn, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi hoi,

Vanavond had mijn zoontje van ruim 2,5 opeens 39,4 graden koorts:(

Ik stond echt een beetje verbaasd naar die thermometer te kijken, haha. Maar heerst er iets op het moment? Zoon is heel veel verkouden en ziek geweest als baby, maar laatste jaar amper. Vandaar dat ik er ook niet echt op bedacht was, zo in de (hoog)zomer.

Heeft verder (nog) nergens last van, geen vlekjes of snotneus en klaagt ook niet over pijn. Hij was wel wat vermoeider en hangeriger uiteraard.

Maak me niet ongerust ofzo, vraag me alleen af waar dit opeens vandaan komt, heb ook van niemand gehoord dattie ziek is.

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Onze dochter van 21 mnd had afgelopen week ook 39,5 en enorm opgezette klieren. Waarschijnlijk van het doorkomen van de hoektanden.....

3. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zoon heeft al lange tijd zijn volledige gebit, dus dat kan het niet zijn. Morgen maar even kijken hoe hij eraan toe is..

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ja vaag hè en enorm moe ...

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Gaat hij naar kdv? Misschien iets van vijfde/zesde zieke? Oorontsteking is er ook in alle seizoenen, maar bij ons op het werk heerste begin juli ook gewoon buikgriep!?!
    Als mijn dochter naar zwembad of binnen-speeltuin is geweest heeft ze daarna altijd iets; diarree, koorts, oorontsteking...

6. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja zat me nog te bedenken, hij is afgelopen maandag wezen oefenen op de volgende groep; nieuwe kindjes, nieuwe virussen?

Het kacheltje zit nu lekker cars te kijken, zo erg vindt hij het niet volgens mij;)

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

5e/6e ziekte heerst op t moment. Mn zusje had op t kdv al zo veel gevallen dat het oficieel gemeld moest worden en hoor het rond me heen ook en mijn dochter heeft t ook gehad. Is verder niks ernstigs maar kan wel veel kwaad voor zwangere vorouwen!

8. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Hier maandag opeens een ziek mannetje. Koorts en braken, hield zelfs geen water binnen. Vriendin had het zondag en neefje ook dus k
    Denk dat er weer een virusje rondspookt.....

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Volgens mij zitten virrusjes altijd in de lucht, Chloe had het ook een paar keer achter elkaar zo uit het niets ziek, koorts, verkouden, hangerig en noem maar op;)

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    hier 2 kids ineens koorts, dl vannacht heel erg maar gaat nu beter, zl gistren rond 38,5 nu 40. gastouder heeft vakantie..raarrrrrr

11. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    2 weken terug, hoge koorts, 3 dagen achter elkaar, ws. 6e ziekte, maar heb maar een paar vlekjes gezien. Zoontje is verder nog nooit ziek geweest....

12. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hm, dit is dag 2, maar in loop der dag zakte de koorts tot nu net voor slapen gaan tot 37,7... lijkt niet echt op 6e ziekte dan toch? Het lijkt dusl beter te gaan, hij had in ieder geval genoeg energie om te klooien met naar bed gaan;)
    Helaas had zn jongere broertje net ook opeens 37,7, denk dat we morgen hem met koorts uit bed halen;)

13. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Hier een zieke dame sinds zondag. Met 39, 9. Is nu voor het eerst weer even koorts vrij

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bij mijn meisje was de koort ook heel afwisselend. Ze at heel slecht en was wat zeurderiger dan normaal. Maar verder gewoon spelen enzo. Pas toen ze ineens (aan het einde) vlekjes kreeg wisten we t zeker.

15. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Waterpokken gaan de ronde en de hand voet mond ziekte

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Mijn mannetje heeft vorige week 5de ziekte gehad, heeft ook 1 avond koorts gehad en verder veel uitslag.

Ook in de zomer waaien er allerlei virussen rond.

Liefs doris

17. Julez

Julez Actief lid

20 jul 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kindje alweer beter? Mijn zoontje had overdag een prima temp, totdat hij steeds naar bed ging, hoge koorts, en dat dus drie avonden achter elkaar. De vierde avond was het weg, anders moesten we met hem naar de ha, die hadden we om advies gevraagd. En inderdaad maar een paar vlekken, de assistente zei dat het ook in milde vorm kan komen de 6e ziekte, dus daar gaan we maar vanuit. 3 dagen koorts schijnt heel typisch te zijn voor 6e ziekte.

Beterschap in ieder geval!

18. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja weer helemaal beter, koorts kwam niet meer terug, en ook geen vlekjes te bespeuren... wel nog lang verhoging gehad. Zn broertje bleef hangen op verhoging, geen koorts. Dus toch geen 6e ziekte..

Beterschap voor alle andere zieke kindjes!

Deel Deze Pagina