Beste allen, Graag jullie ideeen... Onze dochter van 9 maanden gaat al een tijdje naar een gastouder. Dochterlief is altijd tevreden en doet daar wat ze thuis doet... Maar ikzelf vind een aantal dingen niet zo lekker lopen en 1 ervan is het contact met de gastouder zelf. Heb het gevoel dat we niet op dezelfde golflengte communiceren als we eens iets aankaarten waardoor ik soms het gevoel heb dat de dingen die ik aankaart niet aankomen. Enerzijds opvoedkundige dingen maar ook zaken tav de planning etc, voor mijn idee legt ze dingen vrij snel in haar voordeel uit zeg maar. Begrijp me niet verkeerd: ik ben zeer wel bereid om goed te betalen want ik vind de opvang erg belangrijk maar het loopt in ieder geval scheef nu. Als we dit bespreken komt de boodschap niet over voor mijn idee en blijft alles bij het oude. Daarnaast heb ik soms wat moeite met de manier waarop ze met haar eigen dochter (die ouder is) om gaat... Het is niet aan mij daarover te oordelen maar het zegt voor mijn gevoel toch ook iets over hoe ze mijn kind benadert en dat gaat mij natuurlijk wel aan... Al met al geen fijn onderbuiksgevoel zeg maar.... Wat zouden jullie doen?
Een andere gastouder zoeken. Toen mijn dochter naar de crèche ging, had ik na een paar keer geen goed gevoel. Ik ging extra vroeg van werk, vrije dagen opnemen, alleen om mijn dochter niet.naar de crèche te laten gaan. Heb toen gelijk een andere crèche gezocht. Puur en alleen omdat ik geen goed gevoel had. In jouw geval zou ik dan ook zeker een andere gastouder zoeken.
Kun je specifieke voorbeelden geven van het opvoedkundige en ook van de planning wat je bedoeld?? Misschien kunnen we even meedenken
Vanwege herkenbaarheid doe ik dat liever niet... Het is ook niet zozeer dat ze echt iets 'fout' doet, het is mijn onderbuiksgevoel... Vind het ook heel moeilijk om dingen met haar te bespreken hierdoor...het gevoel dat ik niet doorkom gecombineerd met het feit dat ik dan toch "kritiek" heb op iemand die lief moet zijn voor mijn dochter?