Oma oppas - roken

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Anne1988, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ja lastig. Mijn pa rookt ook (past verder niet op) maar wil ook absoluut niet stoppen voor zijn kleinkind. Toen ik zwanger was heb ik het al ter sprake gebracht, vooral omdat ik er misselijk van werd. Nou, dat was dus een no go. Hij rookt al 40 jaar en is gezond en hij gelooft gewoon echt niet dat het zo schadelijk is. Ik krijg het er gewoon niet in.
    Ik denk zelf ook dat hij mijn kritiek daarop een beetje opvat als kritiek op zijn opvoeding. Mijn ouders rookte allebei waar we bij waren. In de slaapkamer, in de auto, in huis etc. Dat deed vroeger bijna iedereen. Dus als ik nu begin over de gezondheid van mijn kindje voelt dat voor mijn pa alsof ik vind dat hij mijn gezondheid in gevaar heeft gebracht o.i.d. Ik ben verder helemaal gezond dus hij vind deze discussie echt helemaal onzin. Tot mijn grote irritatie.
    Ik heb het nu opgelost door hem een e-smoker te geven. En die gebruikt hij nu als we er zijn. We gaan niet vaak langs.
    Bij ons mag niet gerookt worden. Wat trouwens ook tot ruzie heeft geleid want hij vind dat hij niet welkom is omdat hij buiten moet roken.
    Maar goed, als jullie echt die oppas nodig hebben zou je een e-smoker kunnen opperen. Mijn discussies met mijn pa hebben er wel toe geleid dat onze band veel slechter is geworden en hij zijn kleinkind weinig ziet. En dat is ook jammer natuurlijk. Ik zou een goed gesprek met je moeder aangaan maar niet echt kritiek leveren over het roken omdat je moeder dat als kritiek op de opvoeding kan opvatten.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oma past hier ook op. Zij rookt altijd buiten sinds dl er is. Ik heb ook heel duidelijk gemaakt dat als dat niet ging gebeuren er ook niet opgepast werd.
    Ja we hebben haar nodig maar ik verkies gezondheid van mn dochter boven geld. Dus als oma het er niet mee eens was geweest; so be it. Dan bezuinigen we wel flink om t kinderdagverblijf te kunnen betalen.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ben je er nog TS?

Ik zou persoonlijk ook niet iemand op mijn kind laten passen die haar eigen vieze verslaving vóór de gezondheid van mijn kind laat gaan. Hoe dom en egoïstisch ben je dan?! :$:(

4. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Mijn moeder rookt ook en ik vind het niet fijn, maar ga haar echt niet vragen om te stoppen. Mijn moeder rookt niet in de woonkamer als mijn dochtertje of andere kleinkinderen er zijn, maar het blijft er wel hangen natuurlijk. Maar zou ik heel vreemd vinden als ik van haar ging eisen dat ze stopte, ze heeft altijd voor haar eigen kinderen gezorgd en alles opzij gezet, mag ze nu haar leven leiden zoals ze wilt.

5. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik ga mijn moeder van 73 echt niet voor de keus zetten roken of kleinkind, krijg zo de kriebels als ik dat lees. Thuis lekker in bad, kleren in de was en we zijn weer fris en fruitig...

Wij kunnen ook niet zeggen wat jullie moeten doen natuurlijk, dat is echt persoonlijk, maar vind het ook wel apart dat jullie het er pas na 1.5 jaar oppassen over gaan hebben?!?

6. sunshineS1976

En ik krijg de kriebels dat de gezondheid van jonge kinderen er kennelijk niet toe doet?
    Ik hoef niet te beginnen over de bewezen schadelijke gevolgen voor kinderen die bloot worden gesteld aan sigaretten? Ja met een badje en een wasje kun je de geur wegkrijgen maar de longen reinig je niet zomaar...

Bij bovenstaande reacties denk ik dan ook aan gevalletjes die ook tijdens de zwangerschap gewoon doorroken en drinken...want ach hoeveel kwaad kan het...

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoe bedoel je kortzichtig ;)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Eens! Ik vind het juist verschrikkelijk kortzichtig als mensen (de oma in dit geval) hun kop in het zand steken en willen ontkennen of bagatelliseren hoe gevaarlijk voor de gezondheid meeroken is. ;) Zowel voor kinderen als volwassenen. Begrijp echt niet dat je dat je eigen kleinkind moedwillig wilt aandoen. :)

9. sunshineS1976

precies...thnx :p

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou niet eens bij mn ouders op bezoek gaan wanneer ze stug door blijven roken naast mn kind terwijl wij er zijn.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ze zich haar sigaretje door niemand laat afnemen in haar eigen huis. Ik heb zelf bronchitis-aanleg en ben snel benauwd/slijmerig in mijn longen (weet niet of dat door meeroken als kind komt) en ik kwam hier door minder bij mijn moeder op bezoek. Zeker omdat mijn thuiswonende zus zeker een pakje per dag wegpaft in huis. Op den duur merkte ik dat m'n moeder en zus toch steeds vaker buiten gingen roken als ik er was. Terwijl ze nog steeds stug volhield dat ze niet aan die" anti rook maffia" meedeed. Ze wilde denk ik gewoon niet toegeven dat ze me toch mijn zin gaf. Nu heeft ze de binnenmuren laten schilderen en is zo onder de indruk van het witte resultaat dat ze zelf ook niet meer binnen roken:p
    Problem Solved By Itself:p

Maar door mijn gevoelige luchtwegen ga ik niet op bezoek bij binnenrokers, en dat hoeft mijn zoon straks ook niet. Zou me schuldig voelen omdat hij zelf geen besef heeft dat het zo slecht voor hem is.

Deel Deze Pagina