Inderdaad, dat is voor iedereen anders. Misschien wordt het ooit nog wel wat eigener. Ik lees hier best veel mama's die hun schoonouders pas een paar jaar kennen, dan zijn ze ook nog best vreemd. Mijn vriend en ik zijn nu ruim 12 jaar bij elkaar, en hoewel ze nooit zo vertrouwd zullen zijn als mijn eigen moeder, ik sta veel dichter bij ze dan een paar jaar geleden. En over een paar jaar zal dat vast nog dichter zijn. Verder ben ik het er mee eens hoor, dat enig overleg wel fijn zou zijn... Mijn schoonmoeder zou dit ook niet doen zonder dat ik ervan af wist. Al kan zij zich ook lekker uitleven als de kinderen bij haar zijn, volgens mij nodigt ze dan ook al haar vriendinnen uit... Nou ja, ik heb daar niet zo'n moeite mee. Maar mijn kinderen zijn ook al weer wat groter, dat maakt ook een groot verschil.
Ik zie hier een verhaal staan, wat mijzelf ook zou kunnen gebeuren maar dan met mn eigen moeder... Het is niet zomaar maar 1 keer een spontaan leuk idee.. maar zulke mensen zijn dominant en doen dit heel vaak... Alles hoe hun het zelf willen, en een ander moet het maar leuk vinden en begrijpen... Mijn moeder wilde zelfs geboorte kaartjes van ons gaan kopen als de baby geboren word... om zo iedereen die ze zelf ook wil een kaartje te kunnen sturen....:S JA HALLO wij bepalen toch even lekker zelf wie we uitnodigen.. en echt niet haar hele vriendinnen en kennissen kring ook nog eens! Wanneer ik zeg dat wij dat niet willen... reageert ze...'ach ik heb er ook geen zin in om het er nu over te hebben, we komen er later nog wel op terug' !@#!! Nee word dus niet gezien als nee.. wat wij willen is niet belangrijk, als ze zelf haar zin maar krijgt..Mn pa kreeg hier gehoor van, en werd er kwaad om! Hij staat gelukkig achter ons. Hij zei haar.. je gaat zelf maar een kaartje sturen hoera ik ben oma geworden... Waar haar reactie op was.. Ja maar dan wil ik ook de baby hier als er visite komt! Pff... Ben bang dat deze dingen nog maar het begin zijn... Ik zou zeggen sta boven jezelf... laat wel duidelijk merken dat dit niet is hoe jullie het zouden willen, en je het niet fijn vind dat dit zonder overleg is gegaan... Want straks komt ze alleen nog maar met meer van die onzin dingen aan... Begrijp ook de mensen wel die het juist leuk vinden als dit gedaan zou worden... maar wanneer je zulke dingen met een persoon al meerdere malen hebt gehad, ben je er snel klaar mee.
Pardon? Ik zou dit echt niet accepteren. Hoe haalt ze het in haar hoofd zeg. Onze ouders mogen foto's laten zien aan de mensen die wij niet kennen, maar verder hebben ze gewoon pech hoor Hooguit dat ze de kinderen een keer per toeval tegen komen, maar dat is hier nog nooit voorgekomen. Al zie ik mijn schoonmoeder er wel voor aan om met onze kinderen te gaan leuren als ze bij haar logeren, maar dat gebeurt voorlopig toch nog niet
Hihi Yukl.... Hier wordt trouwens ook niet bij de schoonouders gelogeerd. Zolang ze nog echt afhankelijk zijn van verzorging gaat dat ook niet snel gebeuren. Hier is mijn man het overigens helemaal mee eens hoor!
Ja dat klopt helemaal daar ben ik ook echt blij mee dat ze niet 3 hele dagen op het kdv zit ( di=kdv, woe=thuis, do=kdv). Dat is het voordeel. En het is ook gewoon mooi dat ze een band kan opbouwen met haar oma, maar ik hoop dat ze ook zón band zal krijgen met mijn moeder! Dat is toch meer eigen, ook al ken ik mijn sm al 11 jaar. Maar dit alles heeft echt gewoon met mijzelf te maken en echt niets met mijn sm. Is een schat van een mens en staat echt voor iedereen altijd klaar! Weet je wat het is, het voelt gewoon alsof ik mijn 'klauwen' om mijn dochtertje heen wil slaan en mijn vriend en ik alleen een speciale band met haar mogen hebben. Daar komt het in feite wel op neer. Te stom voor woorden, maar dat is het denk ik wel. Terwijl als ik er van een afstandje naar kijk dan is het gewoon fijn dat het allemaal kan en mogelijk is. Een vriendin van mij is zwanger en is een jaar geleden haar moeder verloren en kan het niet echt vinden met haar sm. Dus wat is mijn gevoel dan onrechtvaardig! Maar ja dat gevoel is er gewoon en kan ik nog niet echt een plekje geven. Zal met de tijd wel veranderen hoop ik.
Wianhalu: zo is het ids precies! Verder heb ik goed nieuws (voor mij dan). Manlief heeft plots ballen gekregen en heeft afgebeld! We hoeven dus niet te gaan Hij had ook echt geen zin, heb ik ff geluk
@ ratatosk; Goed van je man!!!! Fijn voor je dat het nu niet hoeft. Ik snap het helemaal hoor. En het hek is ook gewoon van de dam als je dit toestaat. Volgend jaar organiseert ze een verjaardagsfeestje.
ratatosk! wat fijn! een super man! hier nog een hoor, ik zou ook niet gaan.. ruzie of niet.. mijn kind, mijn gezin, onze keuzes.. ik laat me niet emotioneel chanteren, als de ander dat niet begrijpt en ik erin mee ga, gaat ze over mijn grenzen dus laat ik dat niet toe.. dan zou ze het de volgende keer weer doen.. en de keer erna en erna.. stop tot hier en niet verder.. gelukkig is mijn man ook zo en zou hij ook afgebeld hebben.. mijn souders zijn ook nog steeds niet terug op aarde sinds de geboorte van onze zoon 10 maanden geleden.. vooral smoeder.. ze zijn zo bezig met hun eigen ding dat ze niet in het belang van mijn kind denken.. Als mijn mannetje moe is zouden ze hem niet in bedje leggen, maar blijven knuffelen.. en als hij in bedje ligt en een kik geeft, dit doet hij ook door het slapen heen, rennen ze al naar boven of roepen heel hard op de gang dat hij wakker is.. zodat hij het hoort en echt wakker wordt.. terwijl ze weten, dat hij zo verder slaapt.. totdat ze dit niet inzien, zal ons mannetje niet bij hun slapen en bepalen mijn man en ik alles als we daar zijn.. niet echt hetzelfde, maar ook wij weten dat zodra ons mannetje daar ook maar een middag of nachtje zou blijven, zouden ze iedereen bellen of bij anderen langsgaan(ook al zou ons mannetje eerst moeten wennen aan alleen opa of oma, of moe zijn.. dat zouden ze niet inzien.. smoeder zegt ook letterlijk dat ze bij haar vriendinnen opschept over hoe goed ons mannetje is.. en dat gaat er bij mij niet in.. zou dus ook zomaar een streek kunnen zijn van mijn smoeder om een kraamfeest georganiseert te hebben als wij in het begin niet de teugels zo strak gehouden hadden..
@ TS: fijn!! Ben wel beetje benieuwd hoe ze reageerde eigenlijk of is dat gemeen van mij . Herkenbaar ook dat laatste, maken alle opa's en oma's hier zich wel aan schuldig als ze de kans krijgen. Maar die krijgen ze niet . Ik denk dan dat je blijkbaar als ouder echt vanuit je kindje probeert te denken en dan snapt dat knuffelen echt niet altijd dat is wat je kindje nodig heeft! Gelukkig heb ik mijn eigen moeder, die oppast, wel echt overtuigd dat ze rust en regelmaat nodig heeft, en dat gaat meestal super.
Winniethepooh: Dat moet ze eens proberen, dan lach ik haar recht in haar gezicht uit. Maar zijn verjaardag is samen met de kerst/sinterklaas in combinatie met souders genoeg ergenis voor het einde van dit jaar helaas. Ze hebben de laatste twee jaar onze kerst al verpest met hun gezeik en gejammer (sorry hoor, het zit diep). Misschien moet ik de ellende maar voor zijn en heel die periode met man en kind vluchten naar een lekker warm land. Elegance: Wat jouw schoonouders doen doet mijn moeder een beetje. In de trand van "Ahh hij heeft zijn oogjes dicht, maar hij heeft zo'n mooie oogjes, laat je oogjes eens zien" *aai aai* over het wangetje. Het kind slaapt, laat hem >.< Maar dat is mijn eigen moeder, daar kan ik zonder schroom tegen zeggen dat ze op moet houden en dan krijg ik geen drama met tranen en al. Mijn schoonmoeder daarintegen, ze stak haar vinger in de mond van de kleine, dat wil ik absoluut niet hebben, zeker niet van mensen die roken. Dus ik zeg er wat van, hup meteen weer janken. Beide oma's zouden net als bij jouw smoeder iedereen uitnodigen als het manneke er een middagje zou zijn, net zoals dat ze al onze wensen in de wind zouden slaan. Daarom wordt er ook absoluut niet opgepast tot de kleine niet meer zo hulpeloos afhankelijk is van zorg. Dat is wanneer hij naar school gaat ofzo Nee ik weet het niet, maar ik denk het eerste jaar zowieso nog niet hoor. Nergens voor nodig ook. Babel44: Ze reageerde gelaten, precies op de manier waarmee ze vroeger mijn man een enorm schuldgevoel aan kon praten en dat hij dan alsnog voor haar ging rennen. Het enige wat hij zei was dat we binnenkort wel een keer op de koffie zouden komen . Ik ben trots op hem haha. De enige die wij (in mijn beschermende ogen ) kunnen laten oppassen is mijn zus. Zij begrijpt dat een kindje niet alleen geknuffeld moet worden inderdaad maar ook rust en regelmaat nodig heeft. Vooral rust! (geen 30 mensen op visite wanneer de kleine daar is). Dus over een paar maandjes gaat hij als eerste daar heen en dan gaan wij eens kijken of we de weg naar de bioscoop nog kunnen vinden.
Ratatosk: Wat goed om te horen dat je man heeft afgebeld! Heel fijn! Valt er gelijk een last van je schouders he!
Ik vond het anders ook echt belachelijk moet ik zeggen! Goed dat je man afgebeld heeft! Wat zei ze ervan?
ben helemaal in shock, vooral dan ook nog over die cadeau's maar lees dat je man een held is goed zo, ik zou niet gegaan zijn! wat een lef zeg!
Zij organiseert het, jullie weten van niks maar je moet wel je baby komen showen? Begrijp ik dat nou goed?! Hahaha, dat was hier reden voor een rel, zeker weten. Ja sorry hoor maar dat vind ik echt niet normaal. (en dan te bedenken dat mijn schoonmoeder al vaak zulke rare acties heeft, dit slaat echt alles ).
zijn jullie het weekend nog heelhuids doorgekomen? Of stond oma nog met haar vriendinnen voor jullie deur
Dat mag ik niet hopen voor haar, wij waren niet thuis. Maar mijn man had al afgebeld, zie vorige pagina.
en heeft zer er achteraf nog wat van gezegd hoe het was of wat ze ervan vond dat jullie niet kwamen of heeft ze het gewoon zo gelaten..
Ze heeft de fotos laten zien en haar cadeaus.. maar gelukkig niet gezeurd, tenminste niet tegen mij. Deze hobbel hebben we dus weer gehad, op naar de volgende waarschijnlijk :S