En zo is dat. En daarbij, je hebt nu eenmaal mensen die goed overweg kunnen met hun schoonouders en mensen die dat minder goed kunnen an schoonouders die goed overweg kunnen met hun kinderen en die dat niet kunnen. Mag iedereen toch even zelf weten of ze een dergelijke situatie vervelend vindt en hoe ze het oplossen ook al zou iemand anders het weer anders doen? Bizar hoor...
ik wil ook nog wel even reageren, kraamfeest is geweest, maar het is toch een interessante discussie. Mijn schoonmoeder is een leuk mens, die ik inmiddels al 11 jaar ken. Tuurlijk heeft ze dingetjes, maar die heb ik zelf ook en mijn eigen moeder ook. Ik ben ook heel blij met de band die mijn dochter heeft met beide opa's en oma's, ze zijn allemaal dol op haar en daar ben ik heel dankbaar voor. Soms irriteer ik mij wel eens, maar dan zeg ik tegen mijzelf: mens zeur niet, wees blij dat ze het geluk van opa's en oma's mag beleven. Maar...... als dit als bij ts bij ons geweest was, dan was hier geen relletje geweest zoals bij Sisa, maar een MEGAREL die ze 3 dorpen verder hadden kunnen horen. Ik vind dit TE belachelijk voor woorden.
Ik hoop vooral dat ik mijn kinderen en schoonkinderen tegen die tijd iets beter, respectvoller en minder egocentrisch behandel. En ik denk dat ik dan zelf ook gewaardeerd word. Misschien geven ze dan zelf wel een feestje voor me omdat ik oma ben geworden
Natuurlijk is oma trots op haar kleinkind. Maar dat is geen reden om zulke onzin uit te halen. Zoiets overleg je gewoon, heel simpel. Al ben je de koningin.
Ja natuurlijk, anders zet ik het er toch niet neer Maar dat je zegt dat je niet hoopt dat je net zo behandeld wordt door je schoondochter later. Ik hoop dat ik niet zo respectloos met mijn schoondochter om ga later. Het is idd maar net hoe je het bekijkt
Volgens mij wordt hier gewoon een discussie uitgelokt, een tijd nadat het kraamfeest geweest is. Ik denk dat zulke reacties alleen maar reacties uitlokken en je weer een welles/nietes topic krijgt die nergens meer toeleidt aangezien het kraamfeest al geweest is en TS er al op gereageerd heeft. En jajaja, iedereen mag zijn mening geven, maar mischien handig om je af te vragen welke meerwaarde het dan heeft en of dat het alleen een discussie zou gaan oproepen..
Inderdaad, feest is allang geweest, kwestie is opgelost, nieuwe meningen zijn niet echt meer relevant dan.
nou wat een onzin, wat maakt het uit dat het kraamfeest al geweest is. Misschien is deze discussie ook wel handig voor anderen die nog in zo'n situatie komen. Ik vind het nl wel interessant om te lezen hoe bosi erover denkt, ook al ben ik het totaal niet met haar eens. En ik begrijp niet waarom mensen naast ts denken te kunnen gaan roepen dat een topic maar dicht moet, daar ga je niet over punt.
Tulip, we zeggen nergens dat ie dicht moet, alleen maar dat erover door praten weinig zin heeft. Het is nu gewoon een mening posten om gehoord te worden, niet om TS ermee te helpen. Maar goed, als jij het interessant vindt hoe Bosi erover denkt, ga dan vooral zo door
nee, idd niet om haar te helpen. Maar ik vind het wel boeiend hoe anderen erover denken. Ik bedoelde het dichtgooien ook niet over dit topic, daarom ook een 2e alinea, maar dat gebeurt zo vaak hier en moest er nu ook even aan denken.
Tulip, met je eens. Je hoeft toch niet altijd iemand te helpen in een topic. Moet eerlijk zeggen dat ik jou bijdrage nu ook niet echt een toevoeging vindt aan dit topic. Je zit te zeuren of de bijdrage van iemand wel nuttig is.
Dit zou mijn schoonmoeder ook gedaan kunnen hebben . Heel vreemd inderdaad. Een week denk ik na de bevalling vroeg ze ons of het een idee was om bij haar thuis een kraamfeest te geven voor IEDEREEN. Nu zat ik al niet te wachten op een kraamfeest, maar zeker niet bij haar thuis. Dus mijn vriend vertelt dat we dat geen goed idee vinden, reageert ze: Daar krijgen jullie nog spijt van! Hoezo manipulatief?? Ze dacht dus dat wij al die visite een voor een ontvangen te veel zouden vinden, duhhhh? Vervolgens was ze drie maanden later jarig en was daar zowiezo een heel vol huis visite van al haar vriendinnen en broers/zussen. Ik schrok me te pletter, normaal heeft ze een klein groepje. Maar goed, toen kwam dus iedereen er boven hangen. Ik heb hem heel snel naar bed gedaan, waar hij maar niet in slaap kwam vanwege al het geroezemoes. En toen ik na zo'n 2,5 uur naar huis wilde, omdat het voor ons kindje bijna bedtijd was, kon ze haar oren niet geloven en vond ze dat heel erg! Nu vraag ik je. Echt vreselijk als een schoonmoeder zich zo ontpopt!