Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door SyrianBeauty, 10 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    We wonen in een gallerij flat met een woon oppervlakte van 76m2. Onder ons woont een vrouw met haar 19 jarige zoon en een heleboel huisdieren. In de kamer (aan de gallerij) staat een grote kooi met vogels (krijgen ook geen frisse lucht want de ramen zitten altijd dicht). Maar ze heeft ook 5 honden. En die zijn het probleem!

Allereerst komen erconstant nieuwe honden bij terwijl het veelste klein is voor ze. Ze blaften en huilde constant dus vertelde ze me dat ze moesten wennen.

Nou het is echt verschrikkelijk, ze blaffen, huilen, maken lawaai. En dat elke dag weer en ja de hele dag door. Zelfs als ze thuis is!! Soms hoor ik ze in de kamer onder die van mijn dochter met de deur dicht, waardoor hij ook met zijn nagels op de deur krast en dan zit die vrouw gewoon in de woonkamer te gillen van hou op, hou je mond enzovoort.

Je hoort ze altijd lopen alsof ze op het plafond lopen en die herrie is alsof het hele huis verbouwt word :( Ik heb het idee dat ze ze niet goed behandelt! Ze heeft 3 kleine hondjes en 2 hazewindhonden :$ die hebben ruimte nodig! het huis is ook ongelofelijk vies (je kan bij de gallerij bij haar naar binnen kijken en het ziet eruit alsbij het programma: hoe schoon is jouw huis) en het stinkt ongelofelijk als je er langs loopt (mijn schoonfamilie woont op de 2e verdieping :p) maar ook als we in de zomer op de balkon zitten. Ik heb het idee dat ze ze bijna niet uitlaat, ik zie haar heel af en toe met maar 1 hond en altijd dezelfde.

Die buurvrouw zei tegen me dat als we er last van hadden, het moesten zeggen en dan zou ze een nieuwe huis voor ze zoeken maar dat doet ze niet! De gemeente en woningbouwvereniging doen er ook niets aan.

Ze had trouwens vorige zomer ook een konijn op de balkon maar die is in dezelfde zomer nog dood gegaan! Ben bang dat ze die ook heeft verwaarloost :(

Ik zit te twijfelen of ik de dierenbescherming hiervoor moet bellen?

2. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou bellen. Die beestjes verdienen zo te horen een beter huisje.

3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Ik zou ook bellen. Ze kunnen beter een keer voor niets komen dan dat ze te laat zijn!

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

bellen!

al doe je het niet voor de overlast, dan doe je het om die beestjes uit hun lijden te halen!

5. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Zeker bellen. Ook zij heeft ws hulp nodig. Hoe meer meldingen er zijn, hoe eerder de hulpverlening en andere hulpdiensten er wat mee kunnen. Dus niet twijfelen, maar zeker doen.
    Sterkte met deze zeer vervelende situatie

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zeker bellen! En vraag ook andere buren (tussen neus en lippen door) eens hoe hun erover denken. Hoe meer er bellen, groter de kans dat ze eens gaan kijken. Zo zielig voor de beestjes, ik hoop dat ze het serieus nemen!

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja zeker bellen.

8. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ik zou ook bellen, die beestjes verdienen een beter leven!

9. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik zou ook bellen.arme dieren.de vrouw weet waarschijnlijk niet beter.

10. mamavanchayenne

mamavanchayenne Fanatiek lid

24 mrt 2011
    1.275
    0
    0
    horeca
    wijchen
    Ik denkvrij duidelijk bellen dus vind zeer zielig voor beestjes

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Zeker bellen!als ik t zo hoor heb je grote kans dat de dierenbescherming deze week al iemand stuurt om te gaan kijken...

Dit is zeker geen twijfelgeval!

12. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Bedankt meiden, ik zal ze morgen bellen! Vind het ook erg zielig, en het gaat al zo sinds ze hier woont. Ze woont hier nu 2 jaar en in het begin had ze maar 1 klein hondje. Vervolgens kwam er steeds 1 bij ;) ik dacht in het begin dat ze ze verzorgde en er dan een huis voor ging zoeken maar nee. dus nu is het genoeg!

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zeker bellen!
    Dit gaat gruwelijk uit de hand lopen (of doet het al) en dadelijk loopt het helemaal verkeerd af met die arme beestjes!
    Zoals je al zegt: het is veels te klein daar met zoveel dieren, dat is niet gezond. Ook niet uitlaten, die beesten worden knettergek of zijn het al. Echt superzielig!

14. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam

Ja ik moet er niet aan denken dat er wat met ze gebeurd! Dan krijg ik er enorme spijt van dat ik er niet eerder wat aan heb gedaan :(

15. lioness74

Ik vind het heel goed van je dat je opkomt voor die beestjes!

16. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ahh dank je, maar iedereen zou het doen toch ;) het is gewoon zielig! Zorg goed voor ze of neem dan geen dieren! Ze zijn ook belangrijk :)

17. lioness74

Daarom!
    Ben zelf een enorme dierenvriend!

In ons vorige huis hadden we een buurman die de hele dag thuis was, ivm psychische problemen.
    Hij had het in zn hoofd gehaald om afgekeurde politiehonden te kopen, en die zou hij wel eens ff af gaan richten.
    Echt de godsganse dag was hij met zo'n beest bezig.
    Op zich allemaal niet zo erg, moet ie zelf weten maar ik herinner me nog 1 hond, en die werd me toch afgeslagen en geschopt :$.
    Buurman was een heel agressief persoon.
    Mijn oudste 2 waren nog klein, en op een gegeven moment was het zo erg dat ik midden in de zomer met die kleintjes de hele dag boven vertoefde met de raam dicht, zodat ik het allemaal niet aan hoefde te horen. Ik had hem al meerdere keren op aan gesproken dat je zo niet met dieren omgaaat en of dat toch niet anders kon.
    Maar die vent stond me te bedreigen die gek met zn mes en dat ik me er niet mee moest bemoeien en dat ie op zijn terrein deed wat ie zelf wilde.
    Een paar dagen later kon je me opdweilen en heb ik gewoon de politie gebeld. Hond meteen weggehaald, en hij mocht ook geen honden meer houden.
    Ik vond het toen wel moeilijk om toch een melding te doen, want ja, ik woonde dus wel naast die gek en hij is ook niet achtelijk: hij wist heus wel dat ik die melding had gedaan, maar ik kon er gewoon niet meer tegen, die arme arme hond :x.
    We hebben nog 2 jaar lang treiterijen van hem gehad (bijv.elke dag knoertharde muziek draaien met de boxen tegen de muur als mijn man overdag lag te slapen, die werkt 's nachts, tegen de slaapkamermuur).
    Gelukkig ging ie toen verhuizen, maar ik vergeet het gejank van die arme hond nooit meer. Ik durf gerust te zeggen dat ik er toen echt een trauma aan heb overgehouden. Ik was ook de enige in de buurt die hem erop aansprak. Anderen durfden gewoon niet omdat hij zo agressief was.
    Maar ik ben nog altijd blij dat ik die hond heb "gered".
    Ik weet trouwens dat het goed afgelopen is met dat beest.

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

bellen heeft wss weinig zin

als een hond onderdak en water en eten heeft doet/kan/mag de dierenbescherming niks...

je zou beter de politie kunnen bellen, via deze weg mag een dierenbescherming ook meer namelijk.

suc6

19. lioness74

Ja dat is een goede tip.
    Had ik ook gedaan, en er werd goddank meteen korte metten gemaakt!

20. SyrianBeauty

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    #20 SyrianBeauty, 10 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2013
    :$ wat erg! Ik snap niet dat mensen zo gruwelijk met dieren kunnen omgaan, die hebben echt geen hart. Goed van je dat je gebeld heb en fijn dat jullie ook van hem af zijn. Gelukkig heeft het beestje nu ook baasjes die wel om hem geven. Er valt ook gelijk een last van je schouder denk ik ;)

Hier word verder ook niet echt iets gedaan, de onderburen hadden wel de gemeente en woningbouwvereniging gebeld. Die dus niets doen. En de buren die ernaast wonen hoor je er helemaal niet over. Dus ik dacht wat kan ik nou doen :) en toen kwam de dierenbescherming in me op.

Hm ok de politie dus, bedankt :)

Deel Deze Pagina