Gecondoleerd met het verlies van je lieve oma. In dit geval kun je nooit een 'juiste' beslissing nemen, maar ik zou doen wat voor jou het beste voelt. En probeer aan je oma te denken, wat zou zij hebben gewild? Wel gaan is niet goed omdat je soort van geweigerd bent door je familie, maar niet gaan is ook niet goed. Jij hebt alle recht om afscheid te nemen van je oma en om bij een eventuele plechtigheid aanwezig te zijn. Er zullen ongetwijfeld meer mensen komen die niet 'gewenst' zijn door de familie. Je kunt niet met iedereen bevriend zijn, maar dit is wel jouw oma en het afscheid kun je nooit meer overdoen.
ik zou gewoon gaan, je vader heeft dit niet te bepalen.. ga er boven staan meid en neem afscheid van je oma... anders zul je er spijt van krijgen! heel veel sterkte...
Ze zouden allemaal m'n rug op kunnen! Wie zijn hun om dit te bepalen en hoe durven ze jou het afscheid van je oma te ontnemen?? Wat ongelooflijk asociaal zeg! Hebben ze er al eens bij stil gestaan wat oma zelf zou willen? Misschien moeten ze daar eens over nadenken! Ik zou gewoon gaan,met opgeheven hoofd. Je kunt beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan dan van iets wat je niet hebt gedaan..
Gecondoleerd! En verder, veel sterkte met het verlies en je beslissing. Heftig dat mensen zo kunnen reageren en zo kunnen denken voor een ander. Jouw oma had jou erbij willen hebben. Dus daarom misschien wel gaan? Maar weet niet of je vader iemand is die ruzie zou maken tijdens een uitvaart als hij ziet dat jij er wel bij bent?
Krijg vanmorgen van 2 tantes een berichtje dat ze graag hebben dat ik bij ze kom zitten maandag bij de uitvaart, als ik toch wil komen. Ze zijn het niet eens met wat is gebeurd maar mijn vader heeft behoorlijk lopen schreeuwen etc blijkbaar toen ze dat kenbaar maakten. Het steunt me dat de meningen zijn verdeeld, maar zo heb ik het nooit gewild. Heb geen rouwkaart ontvangen trouwens. Poeh, het is moeilijk! (Naast het verdriet om oma)
Nou dan zeker gaan...snap je nare gevoel meid, maar nu voor jezelf kiezen en afscheid van je oma nemen.
Dan zou ik zeker gaan. Niet leuk, als het zo moet, maar dan kan je in ieder geval afscheid nemen van je oma. Sterkte met alles.
Gecondoleerd! En ik zou echt gaan als ik jou was!! Jij hebt ook recht om afscheid van jouw oma te nemen. Vind dat je vader geen recht heeft om jou dit te ontzeggen. Hij moet maar volwassen genoeg zijn om op dit soort momenten te tolereren dat jullie in '1 ruimte' bij elkaar zijn. Kinderachtig om het zo te doen. Jouw oma had jou er zeker bij gewild!
Gecondoleerd! Wat een vervelende actie van jou vader, jammer dat hij zijn gevoelens niet opzij kan zetten voor zijn moeder. Ik zou gebruik maken van een andere optie tot afscheid nemen, een scène op de begravenis van je oma is ook niet respectvol.
Kun je met die tantes niet afspreken dat je op een bepaalde tijd afscheid kan nemen als ze ligt opgebaard? Naar de plechtigheid zou ik niet gaan omdat dat nogal uit de hand kan lopen en dat is voor niemand leuk. Wellicht zou je later op de dag een mooi bloemstuk kunnen brengen bij haar graf om het goed af te sluiten.
Gecondoleerd. Wat een verdrietige situatie. Ik weet niet hoe je situatie is. Maar is er een mogelijkheid dat je met je vader belt? Vind het ook jammer dat je tante de taak op zich neemt om jou te vertellen dat je niet welkom bent. Dat moet je vader dan maar zelf doen als hij er moeite mee heeft. Ik denk dat ik niet zou gaan en dan in alle rust naar haar begraafplaats zou gaan een paar week/maand naar de begrafenis.
Gecondoleerd! Ik zou er gewoon heen gaan en dan inderdaad bij die tantes gaan zitten. Wat een ... Is je vader! Heel egoïstisch.
Ik heb besloten in ieder geval naar de dienst te gaan. Gisteren heb ik de rouwkaart ontvangen (zonder briefje oid). Heb mijn tante gebeld en verteld dat ik niet kom condoleren, want dan kom ik mijn vader tegen en dat lijkt me niet slim. En dat het echt niet onrespectvol is bedoeld. Dit werd begrepen gelukkig. Er blijkt nogal een rel te zijn ontstaan nadat ik ben gebeld? Sommige familieleden waren het blijkbaar al niet met het telefoontje eens, hebben mijn vader aangesproken en hij is uit zijn plaat gegaan......... Gisteren heb ik een mooie jurk gekocht en bloemen besteld namens alle kleinkinderen, dat werd mij door mijn nichtjes gevraagd toen ze hoorden dat ik zou komen. Dat voelde heel erg goed.
Gecondoleerd, Wat fijn dat je toch gewoon wordt betrokken bij de uitvaart van je oma,zo kan je op een respectvolle manier afscheid nemen.
Fijn om te weten dat er dan toch mensen achter je blijken te staan. Meid ik heb dezelfde situatie doorgemaakt.het is de koppigheid van mensen die zo'n verdriet kan doen.