Ik denk dat het wat mij betreft ook einde oefening zou zijn voor deze oma als oppas. Ik weet natuurlijk niet wat voor relatie jullie verder met haar hebben, maar als je wilt dat die goed blijft, zou ik er wel een serieus gesprek met haar over hebben. Dat je het op prijs stelt dat ze zo eerlijk is geweest over wat er gebeurd was, maar dat je er wel van bent geschrokken. En dan aan haar vragen of ze het inderdaad wel leuk vindt om op te passen, of misschien eigenlijk te vermoeiend, of te moeilijk, of wat dan ook. Misschien is ze er zelf ook wel van geschrokken. Of ze heeft het alleen aangeboden omdat ze vindt dat ze dat moet doen, ipv omdat ze graag op haar kleinkind wil passen. Laat haar weten dat ze echt niet móét oppassen als ze dat eigenlijk niet wil. maar hoe dan ook: dat soort taalgebruik wil ik niet in de buurt van mijn kinderen. (helemaal niet bij de oudste, dat is zó een papegaai!, stel je voor dat je zo'n woord uit de mond van een peuter hoort, vreselijk!)
Ik snap eerlijk gezegt niet dat je daar niet direct iets over hebt gezegt. Ik zou iig nog een heel goed en grondig gesprek hierover aangaan
Tja ik herken het wel. Mijn moeder heeft mij ook altijd uitgescholden, ben er niet slecht op geworden verder, alleen maar harder Maar, het hoort niet en kan ook niet natuurlijk, het is gewoon fysieke mishandeling. Mijn moeder is verstandelijk gehandicapt, dus een heel ander verhaal. Echter past mijn moeder wel gewoon af en toe op, ze doet t ook niet altijd hoor, maar toch heb ik gekozen voor kinderopvang bij een KDV en BSO als ik werk. Ik laat mijn kinderen niet hele dagen bij mn moeder, een ochtendje kan wel, of 1 kind een langere tijd (dagje oid) maar ik zoek altijd eerst een andere oplossing. Mijn moeder doet t niet bewust, ik heb haar ook al paar x aangesproken er op maar ze begrijpt t niet. Ik heb t ook met hulpverlening gesproken (die bij haar komen, en ik heb zelf jaren geleden hulp gehad). Mijn moeder eet hier ook iedere avond verder mee, gaat ook wel goed en ja ze heeft ook momenten dat t niet goed gaat, maar om nou je eigen moeder te verbannen met een beperking zie ik niet zitten. Maar ik wel DE moeder en ik hoor er voor de kids te zijn. Jouw kindje is klein, dus t is zoiezo al lastiger, ik leg mijn meiden altijd uit dat oma het zo niet bedoeld, maar oma het moeilijk vind om met sommige gedrag om te gaan (zoals doordrammen). Het blijft moeilijk, maar persoonlijk vind ik dat je voor je kinderen moet kiezen.
Ik weet hoe je je voelt. Mijn schoonmoeder noemde ons meisje....komtie: Kapsoneslijer!!!!!!! Ze zei het waar ik bij stond. Mijn dochter is een heel rustig kindje en ze deed niet eens wat. Ze lag lekker te lachen in haar bedje buiten toen ze het zei... Nou werkelijk...daarna liep ze weg en liet me totaal verbijsterd achter. Ik vroeg aan mijn schoonzus: "hóe noemde ze mijn dochter?" Zij had het ook gehoord. Ik heb het toen niet met haar besproken, was te verbijsterd. Terug in de auto het met mijn vriend besproken. "Ach, dat is mijn moeder, daar bedoelt ze niks mee" Nou dan helemaal, dan heeft ze kennelijk NIET door wat voor afschuwelijke taal ze uitkraamt!!! (Verder is het een nette vrouw, niet zo'n aso Tokkie ) Maar goed, ik ga het dus binnenkort wel met haat bespreken, het zit met niet lekker. Mijn vriend is het er niet mee eens, ik moet het niet groter maken dan het is... NIEMAND noemt mijn kind kapsoneslijer, net als NIEMAND JOUW kind k*tkind noemt. Afschuwelijk! :x (sorry voor de ego-reactie het zit me toch wel erg hoog)
ben echt sprakeloos van wat ik hier lees! Dat was dan meteen een grondig gesprek en zo niet: exit met de oppas en hallo oma, we komen gewoon een uurtje gezellig op de koffie!
Ik zie dat bijna iedereen het wel eens is dat dit geen taal is om in de nabijheid van kinderen te gebruiken maar eerlijk? Ik vind het geen taal om ooit te gebruiken. Ik scheld nooit (zelfs niet als ik van de trap af val.. (yep, been there, done that) of iets dergelijks. Schelden is voor mij onacceptabele taalgebruik in ALLE omstandigheden.
Jee ik schrik er ook van hoor! Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het de laatste keer was dat ze op zou passen. Niemand heeft het recht om jouw kind uit te schelden.
Dat zou voor mij de laatste keer zijn dat oma oppast. Ik denk ook dat het alleen maar van kwaad naar erger gaat als ze dit nu al zegt tegen een baby van 5,5 maand. Dan kun je je lol nog op als hij straks gaat kruipen of misschien een keer iets kapot maakt bij haar. Ik zou een kdv zoeken of gastouder. In zo'n oma zou ik geen vertrouwen meer hebben. Snap ook niet als je vrien/man vroeger al niet zo'n leuke jeugd heeft gehad, omdat ze toen al zo deed, er wel akkoord mee gaat dat ze nu op jullie kind past.
zo dan dat was hier dus echt exit geweest! hier zozeer om het schelden wat die kleine rkijgt dat toch nog niet mee. maar stel ze past op en die kleine gaat praten! ze gaat alles herhalen!leuk als je kleine thuis komt hoi papa kutkind!
Jeetje, k*tkind tegen een kind van 5,5 maand. En dan nog haar eigen kleinkind ook... Ik zou mijn kind daar ook niet meer achter laten. Wat voor irritaties/agressie roept zijn huilen bij haar op als ze zo reageert?
ik zou mijn kind daar niet met een gerust hart achterlaten, ik zou het ook heel duidelijk zeggen waarom, wat dat betreft durf ik niet vaak veel maar als het om mijn kind gaat ben ik niet mals en trek ik onmiddelijk mijn mond open als ik denk dat dat moet. nee, ik zou eens gaan praten met je SM om te vragen waarom je zoontje haar zo irriteert dat ze hem een kutkind noemt, een kindje voelt die frustratie echt wel of ze de woorden nou begrijpen of niet.
Jeetje wat erg. Ik zou mijn kind er niet meer brengen. Het vertrouwen van mijn kant zou echt helemaal weg zijn. Nu is het schelden. Zoals iemand hier eerder schreef: wat als je kindje ouder is en dingen kapot maakt.... Stel dat ze dit vaker doet en je kindje word ouder dan merkt je kindje dit zeker wel. Nee, voor mij zou het per direct afgelopen zijn hoor.
Ik maak me het meest zorgen om waarom ze het woord gebruikte. Ik noem mijn mannetje soms liefkozend smiecht, als hij iets doet wat ik hem net verboden heb. Hij kijkt er dan namelijk altijd heel trots bij. Ik zou hem nooit uitschelden. Dat geeft volgens mij, net als slaan, blijk van eigen onmacht. Ik weet dat anderen dit heel vreemd kunnen vinden, maar ik ben het zo gewend. Mijn moeder noemde mij trutje of tutje en echt alleen maar positief bedoeld. (Als ik het opschrijf klinkt het heel hard, maar zo voelt het voor mij nooit) Het woord van je sm kan alleen maar negatief bedoeld zijn en dan maak ik me inderdaad het meest zorgen om haar geduld en wat er verder nog uit kan komen. Als je man ook meteen oud verdriet heeft zou ik me echt zorgen maken. Dat soort gevoelens komen niet naar boven omdat hij boos is over een cadeautje wat hij niet kreeg, maar omdat hij echt in zijn hart gekwetst is door zijn moeder. Dat lijkt mij geen goede basis om je kind regelmatig naar toe te sturen.
pff zou hier einde oefening zijn en ik zou meteen een kdv zoeken waar de kleine naar toe kan.. zou dit neit accepteren!!
Hoi Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zeer geschokt ben dat jou schoonmoeder zo reageert op een baby van 5 maand. Hoe reageert ze straks als ie 2 jaar is en in de peuterpuberteit zit!?!?! Zou hem er ook niet echt gerust achter laten, hopelijk kunnen jullie het uit praten.
Hoi iedereen, Oma belde de zondag na het oppassen al op om te zeggen dat ze het ontzettend erg vond wat ze had gezegd. Ze had zich er heel het weekend naar over gevoeld en lopen huilen en ze snapte ook goed dat ik heel erg boos en verdrietig erover was. Ze had 'm geen kutkind genoemd maar dacht wel toen tie heel de ochtend aan het huilen was dat ze het even goed beu was. En ze vond het ontzettend erg dat ze dat over 'm dacht. Ik heb haar wel gezegd dat ik het echt ontzettend erg vond omdat ik het zelf niet eens over 'm dacht en dat ik echt even helemaal klaar met d'r was. Ze gaf toen zelf dus al aan dat ze voorlopig zeker wel overdag op 'm wilde passen maar dat we het logeren toch nog maar even uit moeten stellen en daar was ik het dus roerend mee eens. Vandaag een verjaardag gehad waar ze ook bij was en bij alles wat ze met ons zoontje wilde doen vroeg ze m'n toestemming dus ze heeft volgens mij wel door wie hier de baas is Ik kijk het voorlopig nog even aan en mocht er ook maar iets gebeuren wat niet naar mijn zin is dan is het afgelopen. Dank je wel voor jullie reacties allemaal!!