Mijn zoontje gaat nu 2 dagen in de week naar het Kinderdagverblijf en 1 dag in de week past mijn schoonmoeder op. Mijn schoonmoeder is een ontzettend lief mens en ze bedoeld het allemaal echt goed. Vaak te goed en vaak is ze ook te lief, ze leeft echt voor haar zonen en vooral voor haar kleinkinderen. Ze is helemaal trots op haar ervaring en dat ze het allemaal zo goed weet. Maar (en nu komt het probleem) het is wel MIJN kind en ik wil dat dingen op mijn manier gebeuren. Zoals laatst had ze ineens de afgekolfde melk in de magnetron gedaan, gaat ie niet dood aan ik weet het, maar waarom het niet gewoon doen op de manier waarop ik het heb gevraagd. En laatst - kwam ik pas later achter - had ze hier afgekolfde melk uit de diepvries gehaald. Is er toen een hele tijd uitgeweest paar uur wel en toen weer teruggezet bij haar in de diepvries en dat later aan mijn zoontje gegeven. En ook hier is hij niet dood van gegaan en het zal allemaal ook wel meevallen, maar kan het gewoon niet zo goed uitstaan dat ze dingen doet die van mij niet mogen. En als ik er dan iets van zeg dan zegt ze van ja ik had goed gekeken of het nog bevroren was, of van oh dat deed die en die ook altijd in de magnetron. En dan is het nu dit met de borstvoeding (die ze zelf overigens nooit gegeven heeft en volgens mij ook nog nooit bij haar andere kleinkinderen mee heeft hoeven werken) maar ik ben bang dat het dan straks met andere dingen ook zo gaat zijn. Dat ze toch gewoon haar eigen gang gaat, krijg hierdoor een beetje vervelend gevoel bij de dagen dat hij naar oma gaat. Maar vind het heel lastig om er iets van/over te zeggen want ze bedoeld het allemaal wel hartstikke goed..
Lastig... Je zou nog eens aan je schoonmoeder kunnen uitleggen waarom ze wat voorzichtiger om moet gaan met moedermelk, omdat ze zelf nooit borstvoeding heeft gegeven weet ze daar waarschijnlijk niks vanaf. En verder is je verhaal wel herkenbaar hoor. Ik denk dat de meeste mama's wel hun twijfels hebben of oma het wel precies zo doet als zijzelf. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat mijn schoonmoeder (past ook 1 dag op) de korstjes van de boterham afsnijdt, terwijl ik dat thuis niet doe. Ook een extraatje in de vorm van een lange vinger of andere zoetigheid krijgt hij daar wel eens stiekem vermoed ik. Ik maak me er maar niet al te druk om..heeft geen zin. Mijn zoontje heeft het echt heel goed bij mijn schoonmoeder en als ik kijk hoeveel liefde hij daar krijgt, dan zijn die kleine irritaties eigenlijk heel onbelangrijk.