Hoeveel dagen werken jullie, en hoe bevalt dit?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Kalush, Feb 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb een baan aangeboden gekregen die ik heel erg graag wil accepteren.
    Alleen het is voor 4 dagen.
    Zijn hier meer moeders die 4 dagen werken, en geen wroeging hebben?

Ik zou graag ervaringen horen over hoe je het doet zo door de weeks..

2. Pinda

Pinda Actief lid

Jul 27, 2006
    477
    0
    0
    Ik werkte 4 dagen. Nu ben ik naar 3,5 dag gegaan. De ene week 4 dagen de andere week 3 dagen.
    4 dagen werd mij echt teveel! Voor mijn gevoel was ik meer aan het werk dan dat mijn mannetje zijn aandacht kreeg.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben van plan om weer 4 dagen te gaan werken zodra ik het aankan.
    Helaas zit ik al tijden in de ziektewet, maar hoe langer dit duurt hoe meer ik die 4 dagen wil gaan werken. En ja het zijn wel veel dagen hoor. Maar ja... (ik moet nog maar zien) en het lijkt nu makkelijker om een baan te vinden voor 4 dagen dan voor 3 dagen.

4. manytroubles

manytroubles Actief lid

Dec 9, 2006
    357
    0
    0
    Na mijn zwangerschapsverlof ben ik noodgedwongen 3 dagen gaan werken. Voor de 4e dag kregen we de kinderopvang niet rond. Nu dat geregeld is, ga ik binnenkort weer 4 dagen werken. En ik kijk er naar uit! 3 dagen is zo halfslachtig voor mijn gevoel.

Manytroubles

5. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik werk ook vier dagen. Ik heb op woensdag vrij, dat breekt de week lekker doormidden. Ik heb geen wroeging of iets. Het scheelt wel dat ik een heel leuke baan heb en altijd met veel plezier naar mijn werk ga.

Op de dagen dat Emme naar het KDV gaat (dat wisselt want mijn man werkt wisselende diensten en is dus ook vaak thuis overdag) ga ik om 8.15 naar m'n werk. Tevoren heb ik Emme dan weggebracht. Ik ben rond 18.15 weer thuis. Mijn man heeft dan vaak al gekookt. We eten met z'n drietjes. Terwijl we de keuken op orde brengen speelt Emme nog even lekker rond en rond 19.30 gaat ze in bad en naar bed.

Het huishouden doe ik vaak 's avonds zodat ik op de dagen dat ik vrij ben ook echt leuke dingen met Emme kan gaan doen. Dat is wel een bewuste keuze van me.

Ik geniet echt enorm van Emme én van m'n werk.

Pim

6. laatje

laatje Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    1,058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik werkte voor de zwangerschap voor 4 dagen, nu 3 dagen. Ik ben aangewezen op kdv en vind 4 dagen voor mijn meisje net te veel. Drie is al veel, maar daar kan ik nog mee leven. Vind het wel heerlijk om weer te werken. Ff geen mama zijn en onder collega's. Maar ben ook wel blij als ik aan het eind van de middag weer mama van Noortje ben hoor..

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Ik werk 3 dagen en dat vind ik voor mij genoeg. Dit omdat wij ook geen andere mogelijkheid hebben dan het kdv en ik 3 dagen genoeg vind om hem weg te brengen. Verder bevalt hij mij goed hoor! vind het soms wel moeilijk om weg te brengen, maar voel me fijner als ik wel werk en heb het idee dat ik daardoor ook een leukere moeder kan zijn als ik vrij ben.

Ik doe het huishouden ook voornamelijk 's avonds, zodat ik de volgende dag met Jesper me bezig kan houden.

8. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

Sep 21, 2007
    6,596
    0
    0
    Noord Holland
    Ik werk 3 dagen en dat vind ik genoeg, ik zou zelf niet meer willen.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik werk 4 ochtenden. ik wilde eerst thuisblijf moeder worden maar heb altijd fulltime gewerkt en verveelde me dood. ik geniet heel erg van me dochter daar niet van hoor maar miste vooral de sociale contacten. toen het allemaal rond was zag ik weer erg op tegen het gaan werken en me dochter naar de gastouder te brengen maar na een paar daagjes merkte ik dat alicia het goed deed en ik zelf voelde me er ook goed bij. ik ben van plan dit vol te hpuden tot ze naar school gaat en dan ga ik meer uurtjes draaien maar zorg weldat ik thuis ben als ze van school komt

10. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

Feb 3, 2006
    1,496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik werk 3 1/2 dag en dit bevalt prima, ik werk onregelmatig en mijn man regelmatig dus Marin gaat niet vaak naar de oppas (ongeveer 1 1/2 dag per week).
    Ik vind het heerlijk om te werken (ook heerlijk om vrij te zijn).
    Precies genoeg.

Groetjes Senna

11. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    ik werk 5 dagen en vind het goed te doen. Onze zoon hoeft niet naar een kdv dus misschien was dan mijn keuze anders geweest...

12. WendyB

WendyB Actief lid

Jul 25, 2006
    260
    0
    0
    Ik werk 3 dagen en dat vind ik genoeg. Mijn man is 1 dag thuis en 2 dagen kdv. Op de dag dat Julia bij mijn man is vind ik het heerlijk om te werken, maar wanneer ze naar het kvd gaat heb ik er veel meer moeite mee. Ik vind het ook zwaar met wegbrengen en halen (de hoeveelheid extra tijd een e
    nergie die ik daaraan kwijt ben).

3 dagen is voor mij dus meer dan genoeg!

Groetjes Wendy.

13. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hoi,

Ik werk vier dagen per week dus 32 uur per week.
    Zelf vind ik het erg prettig om gewoon 4 dagen te werken. Hiermee blijft mijn baan interessant (leuke wat grotere projecten/onderwerpen), mijn werk is gewoon ook belangrijk voor mij.
    Tuurlijk is het af en toe moeilijk, en heb ik aan het einde van de dag gewoon erg zin om mn moppie weer te zien.
    Jaime vindt het gelukkig leuk op het kdv. Ze gaat daar 3 dagen naartoe. 1 dag in de week zit ze bij mijn moeder en vader en dat is natuurlijk ook helemaal geweldig.

WAt mij wel tegenviel in het begin is de tijd die je voor jezelf overhoud. Met het huishouden erbij en een drukke baan beide is het gewoon wat gehaast en krap aan de tijd. Sinds twee weken hebben we nu gelukkig een hulp voor in de huishouding. Hierdoor hoef ik de vrijdag niet te poetsen en kan genieten van de tijd met Jaime.

Als je nog iets specifieks wil weten moet je maar ff pb'en.

groetjes Sens

14. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    naar mijn opleiding kan ik 3 dagen gaan werken vind ik ook genoeg kan ik nog genoeg bij mijn meisie blijven en ze gaat gelukkig naar opa en oma

15. toet

toet Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    1,802
    0
    0
    Ik werk 2,5 dag en vind dat meer dan genoeg! ik wil wel lekker kunnen genieten van mijn meisje en niet dat ik meer werk dan dat ik haar zie!

16. Firella

Firella Actief lid

Aug 14, 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Voor mij precies hetzelfde! Voor mij zou 4 dagen ook kunnen, maar werk er nou eenmaal de ene week 3 en de andere week 4 en dat laat ik maar zo!

Groetjes Firella

17. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    ik moet over 2 weken weer beginnen en ga dan voor 24 uur aan het werk en mijn man gaat ook een dag minder werken,32 uur dus. De andere 2 dagen komt oma oppassen.
    Moet zeggen heb ook wel weer zin om te beginnen. Weer een beetje andere mensen om me heen,gesprekken die niet alleen maar over de kleine gaan en gewoon er weer even uit. Maar kan best zijn dat ik na dag 1 wel anders piep hoor (wat ik me nu nog niet kan voorstellen)

18. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

Jul 13, 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Ik ben van 5 dagen per week, naar 3 dagen per week gegaan en dat bevalt me prima.

Aaron gaat 2 dagen p/w naar een KDV en 1 dag p/w naar mijn ouders.

Het gaat heel goed. Ik voel me daar niet rot over. 4 dagen is best wel weer wat meer, dat geef ik toe, maar toch zou ik er wel serieus over nadenken als het je een leuke job lijkt.

Succes met je keuze.

Groetjes,

Marianne

19. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ik ga over 2 weken weer werken en dan ga ik 2 dagen werken. 1 dag in de week is ze gewoon thuis want dan is mijn man of de oma's en de andere dag gaat ze lekker spelen op het kdv.

Ik heb er heel erg veel zin in en kan eigenlijk amper wachten om te gaan werken.

20. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    ik wil 2 dagen gaan werken. het lijkt me heerlijk, nog wel blijven werken, maar de andere dagen lekker voor onze pluk. en ons kindje gaat niet naar het kdv. oma's gaan lekker oppassen. allebei een dag.

Share This Page