Oma weet raad! (huishoudtips)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jel, 30 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

Ik weet het niet echt maar kun je bij de leerwinkel misschien iets halen wat ze ook voor suede jassen gebruiken.
    Suede is suede toch akls je er een jas mee schoonkrijgt misschien ook wel een bank:(

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook een vraag, hoe krijg je alg makkelijk van je tuintegels? Ik heb azijn al geprobeerd...........

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hogedrukreiniger!

4. huitje

huitje Bekend lid

18 okt 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    pennenstrepen in een suede bank?; strepen met je vinger insmeren met tandpasta, kort laten intrekken, met een zachtborstel inwrijven en met een vochtige doek eraf vegen.
    Echt het helpt!! Dochter heeft de bank al twee keer onder de pennenstrepen gedaan en hij is weer helemaal schoon dankzij de tandpasta.

Oh ja mocht je onverhoopt bij het verschonen poep aan je handen krijgen die na het wassen er nog naar ruiken dan ook je handen wassen met tandpasta..

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    - Het kookwater van de aardppels over je tegels gieten.

- Dagelijks je schoonmaak sopje over je tegels gooien.

- scrobben met biotex

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Een leuke site waar je al dit soort tips en nog veeeeeeeeeeel meer huis tuin en keukentips vind je hier.

Oma weet raad

7. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    mijn man heeft het over groene zeep en een harde borstel...

8. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Sunlight zeep werkt geweldig tegen vlekken in kleding.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Van Sunlight kan je ook je eigen vloeibare wasmiddel maken (je kan daar makkelijk recepten van vinden op internet, weet niet zo 1-2-3 de hoeveelheden uit m'n hoofd maar het komt neer op geraspte sunlight koken en dan soda erbij, nachtje laten staan en klaar).

10. Islah

Islah Niet meer actief

Je kan de pannendragers van het fornuis laten weken in een bak waarin dat past, of bv. een ligbad, in een sopje. Dan hoef je niet zo erg te boenen als je dat wil schoonmaken.

11. Islah

Islah Niet meer actief

Doe je de afwas met de hand en houd je van veel schuimend sop? Doe dan een paar druppels/korrels wasmiddel (dus voor de was) erbij. Scheelt veel afwasmiddel.

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt meiden! Hoge druk reiniger hebben we ook maar dat is zo'n werk, en dan is daarna alles vies ;)
    Groene zeep met een schrobborstel zal ik eens proberen, en elke dag de andere sopjes zal ik er ook overheen gooien :)

13. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    Das misschien wel een idee ja:) zal eens gaan vragen bij de schoenmaker als ik in de stad kom;)

14. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Oh oke, nog nooit van gehoord.. maar ga het zeker!! proberen, want word er echt zoo gek van :( snap ook nie hoe ze in huis komen, bah bah.

15. minon

minon Niet meer actief

Als je bekend bent met Jemako: Leer en kussen actiefschuim. Gebruik dit zelf ook voor mijn suede keukenstoelen en alle vlekken gaan er uit als sneeuw voor de zon. Ook het blauw van spijkerbroeken.

16. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    voor je koper: inspuiten met badkamer spray voor kalk. even in laten trekken en al het zwarte en groene aanslag verdwijnt, wel even boenen.
    ik heb hier een kopere kist staan en die glimt weer al een gek! zeker nadat ik ik daarna nog heel even in de koperpoets heb gezet.

17. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Abbo jee wat handig dit! ;)

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

vooral ook die ene (engelse) site die als tip werd gegeven! ;)
    dat baby talk poeder zand van de beentjes e.d afkrijgt!
    ga t zeker proberen van t zomer

19. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    ik kijk regelmatig op de site van oma weet raad! erg handig. staat ook bij mijn favorits

20. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Misschien dat iemand mij kan helpen hoop het zo!!!!!!!!!!!
    Ik heb een was gedraaid met allemaal nieuwe baby kleertjes roze en witte kleertjes en tot mijn verbazing is alles wat wit is grijs en het roze grauw:(
    Er zat nog een oude legging in ( 2 jaar oud ) 100x gewassen:(
    Maar nu is mijn vraag iemand een tip om het weer een beetje mooi te krijgen of zelfs helemaal wit:D
    Heb het al 3x opnieuw gewassen zonder succes
    Het is zo zonde is een wasje van alleen maar baby merkkleertjes pff domme doos

Deel Deze Pagina