Met hoeveel mensen in een gezin? Ik zou ook zeker 2 wassen moeten doen. 2 volwassenen, 1 kleuter en 1 baby. Die wasmanden vond ik ook een goed idee maar het lijkt wel alsof ik daar alleen maar meer was door heb. Al probeer ik wel altijd een volle was te draaien
Als je een aardbeienvlek in je kleding hebt: waterkoker aan, en het gekookte water over de vlek gieten. Vlek lost dan op.
Witte sokken die niet meer schoon worden even in wat chloor leggen. Werkt vast ook wel met andere witte kleren
Dingen wat je niet meer mooi wit is, kun je ook in de wasmachine doen met steradent voor kunstgebid. 1 of 2 tabletten. Mijn schoonmoeder doet haar vitrage er altijd mee, zijn dan echt weer wit wit.
Geweldig!! Zie al paar dingen voorbij komen die ik wel eens wil proberen. Zelf zweer ik bij die grijze wondersponzen van de action. Mn wasbak glimt altijd weer na het gebruik van zo'n spons en gebruik et ook voor de thee-aanslag in bekers. Eigenlijk gebruik ik ze overak voor waar ik de vlekken niet wegkrijg door "normaal" schoonmaken. Heeft iemand ook tips voor bellenblaasvlekken in kleding? Of is et rijp voor de container?
Mijn tip is om niet zo moeilijk te doen met de was. Ik gooi gerust een paar handdoeken bij kleding in. Eigenlijk heb ik doorgaans 2 wassen. Lichte en donkere kleding. En om de paar dagen een 60 graden wasje. Daar gooi ik dan gerust ook onderbroeken, vaatdoeken, handdoeken bij elkaar in. Beddengoed was ik altijd wel apart, omdat ik dan een langere en intensievere was draai, maar goed dan is de trommel toch wel vol. Af en toe gooi ik ook gerust een witte broek bij lichte kleding in. Als je dat doet bij kleding wat je al meerdere keren hebt gewassen kan dat echt prima.
Deze gooi ik altijd een paar in het toilet, dan bruist het schoon in de hoekjes waar je met de borstel niet goed bijkomt
Sticker resten krijg je er makkelijker af als je het insprayt met azijn. Jongens hadden stickers op de deur geplakt en is er helemaal af gegaan.
Voor de was heb ik 3 wasmanden, lichte was, blauwe/zwarte was en 60 graden was. Ik gebruik ook altijd color catcher bij de was. Het 2 persoonsdekbed maak ik de opening vast met veiligheidsspelden zodat er geen ander was goed in kan en de trommel dus niet meer hard slaat.
Hier ook niet zo ontzettend veel soorten was. 1 wit, is altijd heet. Zitten o.a handdoeken, beddengoed, schoonmaakdoekjes e.d in. Maar als ik een wit hemd heb doe ik die er ook gerust bij. Gekleurde was op 30 graden. Soms een donkere was, eveneens 30 graden, maar dat is misschien eens per maand. Gekleurde hete was. Dus weer beddengoed, handdoeken, maar ook sokken en dergelijke. Sinds kort was ik spijkerbroeken en andere dingen met ritsen apart (duurt wel best lang tot ik die opgespaard heb tot een volle trommel, anders was ik een halfvolle trommel op verkort programma) omdat ik heb gemerkt dat de ritsen van broeken in de gewone was soms gaten in andere kleding veroorzaakten. En dan soms een lege hete was (90 graden) met vaatwastablet.
Die bellenblaasvlekken komen door de glycerine en ontstaan door een chemische reactie op de stof. De stof is dan aangetast, dus je kunt het hoogstens iets verbleken, maar er helemaal uitkrijgen lukt niet meer. Oplossing: zelf bellenblaassop maken zonder de glycerine. Het perfecte recept daarvoor moet ik nog vinden. Dit schijnt een goede te zijn, maar ik heb hem nog niet geprobeerd: Meng 400 ml warm water en 2 theelepels suiker. Roer goed tot alle suiker is opgelost, en voeg daarna rustig 100 ml afwasmiddel (normale, zonder citroen of iets dergelijks) toe
Dat zorgt voor stevigheid en dan spatten de bellen niet meteen uit elkaar. Glycerine zorgt daar ook voor, maar suiker geeft niet van die vervelende vlekken
meiden, wat doen jullie met de schoonmaakdoekjes? ik spaar ze altijd op en een keer inde twee weken doe ik dan een 90 graden was.. maar meot ze dan ergens laten drogen en bewaren, vind ik altijd zo slordig. vaak in de kelder, maar gaat stinken etc. wat doen jullie met vieze vaatdoekjes of als de schoonmakers zijn geweest en ze hebben er 5 gebruikt? bij mij zijn ze niet wit dus kan ze niet bij de witte was doen die ik altijd op 60 graden draai of zou dat met schoonmaakdoekjes wel kunnen????