Ik wil ook mooie, zachte voetjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Zomer! Tijd voor mooie sandalen en slippers :). Maar dan kijk ik naar mijn voeten..... en die zien er niet uit :(. Droog, kloven, eelt. Ben pas geleden een paar keer bij de pedicure geweest, en dan zijn ze een paar dagen mooi. Ik smeer elke dag voetencrème. Regelmatig scrubben. Ik heb zo'n Scholl voetenvijl, maar dat is ook voor 1 avond.

En dan kijk ik naar andere dames met hun mooie, gladde, goed verzorgde voeten. Dat wil ik ook!! Wie heeft de gouden tip(s) voor mij? Ik las ook iets over baking soda?

Bvd!

DastyQueen en SYRV vinden dit leuk.
  2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Zo herkenbaar! Ik lees mee!

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Lees ook mee. Zelfs m'n man heeft super zachten voeten en is bouwvakker! En ik werk niet en heb echt eelt voeten en heb zo'n schraper maar dat helpt weinig

Noorie en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Zo herkenbaar! Ik verzorg mijn voeten elke dag, maar toch zien ze er niet uit. :cry:

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Elke dag insmeren met Gehwol balsem werkt hier super. Af en toe een voetbadje met epsom zout (bitterzout) ook.

6. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Nagels een lakje geven. Insmeren met kokosolie en dan nachtje in laten trekken! En ja regelmatig eelt wegvijlen.. zodat de zachtere huid eronder goed de olie op kan nemen :)

7. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Heb een keertje een gouden tip gekregen van een omaatje op de bushalte :roflmao:
    Voeten voor het slapen gaan insmeren met een vrij dik laag vaseline, sokken aan en lekker slapen, volgende ochtend zijn je voetjes heerlijk zacht.

Chocolat vindt dit leuk.
  8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vaseline inderdaad! Echt oma weet raad, maar het werkt als een tierelier.

Nagels mooi houden helpt ook al veel.

Ik denk dat het ook 'erfelijk' is. Mijn moeder heeft veel last van kloven en eelt, en ik ook. Mijn man, die actiever is en vaak/lang op de been, heeft er totaal geen last van.

DastyQueen vindt dit leuk.
  9. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Om zachte voeten te krijgen smeer ik ze 's avonds flink in met lanoline dan sokken er over en dan de hele nacht laten intrekken.

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
  11. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ik ga iedere zes weken naar de pedicure en daarnaast smeer ik ze dagelijks in met cetomacrogol, van de apotheek.
    Naar de pedicure vind ik geen luxe eigenlijk, voor mij valt het gewoon onder persoonlijke verzorging, een must voor mij. Voeten zijn vaak de onderdeuren van het lichaam kaar het is juist zo belangrijk die goed te verzorgen. Je moet er heel je leven mee doen.

Ik heb helaas vorig jaar door veel zwemmen wat ik deed een vreselijke gore kalknagel overgehouden.
    Zonder hulp van mijn pedicure had ik die echt niet zo snel weer redelijk "mooi" gekregen.

12. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Ik heb zo'n vijl op batterijen van scholl, niet fantastisch, maar beter dan zo'n handvijltje. Goed insmeren en nagels lakken. Ik heb een kalknagel, dus lak 's zomers altijd mijn teennagels.

13. Ansji

Ansji Niet meer actief

Herkenbaar, ik wil ook zo graag mooie, zachte voetjes. Ik zie overal mooie open schoentjes die ik niet kan dragen.

Pedicure ga ik ook heen om de 6 weken, maar het is echt binnen 3 dagen weer bijna terug bij af. Ook heb ik 2 kalknagels (cadeautje na twee zwangerschappen), mijn voeten zijn dus echt om te janken.

Ik verwijder (tot zover het lukt :rolleyes:) mijn eelt met een puimsteentje en smeer ze daarna in met voetencreme van de hema, en zoals eerder genoemd, met mooi gelakte nagels zien je voeten er al snel verzorgder uit.

Ook ik denk dat het met aanleg te maken heeft, volgens mijn pedicure ook met voeding.

Dus buiten naar de pedicure blijven gaan, hier geen gouden tip, helaas. Ik ga wel die vaseline eens proberen!

14. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ga opzoek naar een goede creme. Ik merk hier (ook aan mijn handen) heel erg het verschil in crèmes. Ik heb onwijs veel merken geprobeerd en nu eindelijk een goede gevonden. Verder in soda weken en daarna goed insmeren met creme en sowieso zodra je gedoucht heb en voor het slapen insmeren.

15. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dames ik lees hier dat sommige van jullie een kalknagel hebben. Ik heb deze ook gehad en niets hielp. Al die zogenaamde stiften bij de drogist vandaan, niks noppes nada. Totdat ik besloot er vicks vaporub inhallatiezalf op te smeren. Ik had dit gelezen op internet en dacht wie niet waagt wie niet wint. Klinkt gek, maar mn kalknagel is sindsdien voorgoed verleden tijd!

Chocolat vindt dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oh ik heb dat ook zo erg! Maar: eerst naar de pedicure en daarna iedere dag insmeren voor 't slapen gaan, na de douche even vijlen (gewoon een paar keer, niet meer dan een paar minuten werk) en dan blijft het mooi.
    In de winter word ik altijd lui en dan doe ik dit niet, dan moet ik in 't voorjaar echt naar de pedicure om het meeste eelt eerst weg te halen. Anders lukt 't nooit.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een eeltrasp, dat vind ik echt goed werken. Daarna insmeren met vaseline, sokken aan en zo gaan slapen.

18. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Smeer ze maar 2x per dag in met bepanthen. Blijft je eelt etc ook weg als je bij de pedicure bent geweest

19. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Kalknagel is een schimmel. Appelazijn werkt ook goed. Maar vicks ruikt wat aangenamer hihi

Deel Deze Pagina