Ik wil binnenkort een fietsstoeltje gaan kopen, en had daar twee vragen over... Bestaan er ook stoeltjes met eenvoudig bevestigingsmateriaal, zodat je het stoeltje snel en makkelijk van mama's fiets naar papa's fiets kan overhevelen? Dan kan mijn vriend ook gaan fietsen met hem. En is een windscherm altijd noodzakelijk, of kan je ook zonder? Ik ben van plan om alleen in de lente/zomer te gaan fietsen, bij goed weer.
Een bobike-mini voor voorop kun je heel makkelijk over zetten. Je moet dan alleen een tweede bevestigingssetje kopen. Zo heb je echt gelijk het stoeltje van de een naar de ander overgezet. Ditzelfde kan met het windscherm. Die zou ik er toch wel bijnemen, niet alleen om de kleine uit de wind te houden maar 's zomers ook vooral om te behoeden voor een botsing met wat voor vliegend beest dan ook
Hoi,bobike heeft van die blokken die je aan het stuur laat zitten.Het stoeltje zit met 2 pinnen hierin bevestigd en kan je er zo uithalen en overzetten naar de andere fiets...Windscherm is niet noodzakelijk ,maar zou het wel aanschaffen houd een hoop wind en beestjes tegen voor je kleintje....
Ik zou ook zeker een windscherm nemen! En wat de andere meiden al zeggen, bobike kan je zo overzetten. Zo'n bevestiging maak je aan je stuur vast, die dingen zijn een tientje geloof ik, dus je koopt er gewoon 2, en het stoeltje en windscherm klik je overal zo in en uit.
Meiden, bedankt voor de reacties. Dat wordt dus een bobike met windscherm én een extra bevestigingssetje
advies voor goedkope bobike zitjes fietsonline.com Ze zijn een stuk goedkoper dan bij ons in de fietsenwinkel hier. Je kan daar ook heel makkelijk een extra beugel ed bestellen.
Ik heb daar ook een compleetset vandaan. Het is zo voor 12 uur besteld de volgende dag in huis!! Ik heb trouwens wel de fietstassen apart besteld (wel in 1 order), was ik namelijk goedkoper uit. Ik had dus 1 doos met voor en acherzitje, bevestigingsmateriaal, windscherm en fietstassen. Bezorgkosten 4,95!!!!
Haha ik wilde ook bobike en windscherm zeggen, maar de antwoorden zijn al gegeven Ik ben echt blij met ons windscherm! Wanneer het toch redelijk hard waait, lijkt het me niet lekker als mijn zoontje die harde wind in zijn gezicht had gehad. Wij hevelen het zitje regelmatig over van mijn fiets naar die van manlief en dat gaat makkelijk Heel handig! Ennuh, fietsen met je kleine is echt leuk Mijn zoontje brabbelt er flink op los!
@ lola: ze raden aan vanaf het moment dat je kleine zelf gaat zitten en daarbij ook echt stevig zit. Meestal met zo'n 8 a 9 maanden.