bedzeiltje mag niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mup, 27 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ik heb even hulp nodig,

We zijn net geweest voor de lakentjes e.d. voor het ledikantje (super schattig)
    Maar nu zegt die verkoopster tegen mij dat je de eerste maanden helemaal geen bedzeiltje mag gebruiken maar dat je zo'n aerosleep oplegmatrasje moet nemen.

Als ik zo zoek op internet staat bij iedere uitzetlijst WEL zo'n zeiltje.
    Wat is nu verstandig?

We hebben een koudschuim matrasje.

Thanx

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik had een molton over het matrasje, in het begin idd geen bedzeiltje. Ik heb er nu één onder alleen de billetjes liggen. Ik vind aerosleep onzin, dus die heb ik niet aangeschaft.

3. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Zeiltjes mogen idd niet omdat deze niet ademen.
    De kans op wiegendood schijnt daardoor veel hoger.
    Omdat ze op de lijst stonden had ik er ook 1 in de kast, maar mn kraamhulp begon gelijk te steigeren.
    De aerosleep die we hadden gekocht wilde ze echter ook niet gebruiken, omdat daar (volgens haar) het hete kruikwater in kan blijven staan als de kruik zou lekken.

Toen ze weg was hebben we de aerosleep wel gebruikt, maar toen waren kruiken ook al niet meer nodig.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier in de periode met kruiken ,mochten we het niet gebruiken.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat ze zeggen dat je een aerosleep moet kopen, vind ik een beetje raar. Het is nogal een uitgave, zo'n ding. Je kunt gewoon zeiltjes gebruiken, zolang ze maar niet onder het hoofdje liggen ivm verstikkingsgevaar.

O ja, en als je een kruik in het bedje hebt mag je ook geen zeiltje gebruiken, daar blijft namelijk het hete water opliggen als je kruik onverhoopt mocht gaan lekken. JE kunt de gevolgen dan wel raden...

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik snap het nut van het zeiltje niet eens.

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Wij hadden ook een aerosleep gekocht. Vond ik eerst een miskoop omdat toen de baby geboren was je die niet bleek te mogen gebruiken voor het geval je kruik zou gaan lekken. Dus gewoon moltons gebruikt.
    Maar sinds ik later alsnog de aerosleep ging gebruiken sliep mijn dochter 's nachts door! En als hij in de was was (...) werd ze 's nachts weer wakker. Dus "het" werkt, wat het ook is.
    Overigens heb ik hem nooit nodig gehad voor lekkende luiers. Dat is het beeld wat we van vorige generaties meegekregen hebben die nog katoenen luiers hadden, maar luiers van tegenwoordig lekken nauwelijks meer tenzij je ze niet goed gebruikt of niet de goede maat hebt.
    Ter bescherming van het matras is vooral bij overgeven.
    Hier gaat de aerosleep zelfs mee bij een nachtje logeren.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zowel geen zeiltje als een aerosleep. Beiden zijn overigens bij ons niet toegestaan door de kraamzorg. Wel raar dat de aerosleep werd aangeraden want daarvan is de werking helemaal niet aangetoond. Wij hebben gewoon matrasje, molton hoes, onderlaken, laken en dekentje.

9. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Allemaal bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs!!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik ben blij dat ik er nu wel een zeiltje onder heb hoor. In het begin is het idd niet nodig maar later wel. Als je dan toch nog eens een ongelukje hebt, ben je blij dat dat niet in je matras zit.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    als je kindje ouder is gebruik je meestal een zeiltje maar als ze zo klein zijn is het nog niet nodig het geeft ook een broei effect dus dat is gevaarlijk (vanwege wiegendood)alles moet katoen zijn is het veiligst

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier geen zeiltje en ook geen aerosleep. Zo'n aerosleep vind ik echt zonde van mijn geld en een zeiltje willen ze niet van de kraamzorg ivm verstikkingsgevaar. Onze kraamzorg raadt aan om onder het kontje een flanellen luier te leggen, zodat mocht er een poep-ongelukje plaatsvinden je alleen de flanellen luier hoeft te verschonen.

13. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik mocht wel een bedzeiltje, maar alleen onder t stuk waar Gijs vanaf halverwege de rug+benen op ligt..

Ik heb zo'n 2 maanden geleden wel extra molton doeken ( bij de hema) aangeschaft ivm kwijlen.. Die nemen ook flink vocht op, want alleen die ene molton onder t hoeslaken hielt t niet.. dus matras werd nat.. Ik vind ze prettig in gebruik..

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Had je geen hydrofieldoek onder het hoofdje? Zo maakt de kraamzorg hier het bedje op, met een hydrofiel onder het hoofdje en dus een flanellen luier onder het kontje.

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    nee.. die trekt meneer los..
    zo'n doek is bijna net zo breed als t matras, dus met een hoeslaken er over ligt t mooi strak/glad..

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh, hahaha, ja als ie 't lekker eigenwijs lostrekt is het hele effect natuurlijk ook verdwenen :p.

Deel Deze Pagina