Oma's/opa's zijn er om hun kleinkind(eren) te verwennen en ouders voor de opvoeding.

Discussie in 'De lounge' gestart door Olifantje, 11 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zo denk ik er ook over...maar dat zal ook komen doordat onze opa s en oma s niet van de extremen zijn.

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Tja je hebt verwennen en verwennen. Mijn moeder goot mijn zoon 2 dagen vol met chocolademelk als ik aan het werk was en dan later zeggen dat hij bijna niks had gegeten ;) Tuurlijk, een bekertje mag maar doe wel ff normaal, dat heeft ze bij ons ook nooit gedaan.
    Mijn schoonouders gaven de kids ook telkens iets als ze ze zagen. Klein cadeautje, snoep.. dat vind ik dus gewoon niet nodig.
    Gelukkig kan ik er wel op vertrouwen dat ze geen gekke dingen doen, zowel bij mij thuis als bij mijn vriend.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

helemaal mee eens. Natuurlijk wel tot in het normale maar bij opa en oma is het hier gewoon los.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh ja dat wel.. Maar als ik iets ECHT niet wil hebben... Wil ik dat ook bij oma niet

En daartussen zit natuurlijk ook nog een hoop grijs gebied tussen.
    Wat ik thuis echt niet wil hebben maar soms wel kan.. Bijv bij een dagje uit, vakantie of dus bij oma en opa :)

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Natuulijk zijn opa en oma er om de kleine te verwennen, ze kunnen niet wachten! En dat gun ik ze van harte, maar ik hoop wel dat ze rekening houden net mijn manier van opvoeden. En dat doen mijn ouders wel. ( doen ze ook als onze hond daar logeert) mijn schoonouders wordt een ander verhaal. Die maken meestal hun eigen regels, dus dan zal ik mn kind minder snel daar brengen.
    Onder verwennen versta ik dus; leuke dingen doen, iets extras toegestopt krijgen, wat later naar bed enz. En niet de hele dag doen en eten waar ze zelf zin in hebben en geen regels.

Deel Deze Pagina