Ik wil graag nog een aantal kilo afvallen. Ben sinds 2 weken weer bezig met opbouwen van 5 km naar de 10 km. Verbruikt tijdens het hardlopen ( 3x per week) zo'n 400- 800 calorieën. 2 keer per week ga ik zo'n 5 km wandelen met de honden dan verbrand ik zo'n 350 calorieën per keer. Ik let op mijn voeding en krijg zo tussen de 1200- 1400 calorieën per dag binnen. Bewust omdat ik wil afvallen. Wat ik zoal et op een dag: Ontbijt: kommetje halfvolle melk met Brinta. Lunch: 2 volkorenboterhammen met vleeswaren, fruit en iets van soep oid. Avondeten: 150 gram aardappels/ pasta/ rijst, 200-250 gram groenten en max 100 gram vlees/vis of kip. Na 1,5 uur vaak een kom kwark. Tussendoor eet ik tot 2 stuks fruit en rauwkost( wortel, snoep tomaat, paprika reepjes) S'avonds een paar crackers met smeerkaas oid. Of een keer wat pepsels of noten. Meer verbranden dan je verbruikt is het motto, maar moet ik extra eten nu ik zo veel verbrand? Ik luister wel goed naar mijn lijf. Heb ik echt honger dan eet ik natuurlijk wat. Maar wil ook graag die kilo's er af Iemand die hier verstand van heeft??
Ik vind ook dat je erg weinig binnenkrijgt, je lichaam heeft niet zoveel te verbranden nu en zal waarschijnlijk in de spaarstand zitten. Op internet kun je uitrekenen hoeveel je moet binnenkrijgen op basis van je lengte, gewicht en activiteitenniveau.. Google maar eens op BMR.
Ik had er laatst een topic over geopend. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/489384-intensieve-sport-afvallen.html misschien heb je er iets aan
Persoonlijk zou ik het denk ik ook zo aanpakken als jou! ik sport nu 3/4 x in de week en val wel af! Zie wel dat ik volgens mij minder calorieën verbrand dan jij, ben nog wel het hardlopen aan het opbouwen. Let wel echt op mijn eten, probeer koolhydraat beperkt te eten. Zo ziet mijn dag eruit; 's ochtends; klein kommetje Griekse yoghurt tussendoor; stuk fruit/eiwitten 's middags; shake (te vervangen door eieren ofzo) tussendoor; stuk groente zoals paprika/komkommer 's avonds 250 gram groente en normaal stuk vlees tussendoor; iets van nootjes Voel me een stuk fitter nu ik zoveel sport en me aan dit dieet hou. Misschien heb je er wat aan succes!
Ik val ook prima af nu, heb niet het idee dat het te snel gaat en heb geen enorme honger. Mijn bmr is 1560 calorieën eten om op gewicht te blijven in rust stand. Als ik uitga van 3-5 keer per week sporten 2400 calorieën om op gewicht te blijven. Ga een beetje tussen 1-3 en 3-5 sporten inzitten en kom dan rond de 2200 uit. -400 tot 500 calorieën om af te vallen. 1700-1800 calorieën per dag. Lijkt zo veel..
ja lijkt veel he! maar het wordt ons ook zo'n beetje ingeprent dat je niks kan eten als je af wil vallen. en je moet natuurlijk niet denken, ooh ik moet 1700-1800 calorieen eten, dan neem ik 3 snickers en patat met probeer gewoon een mooi balans te vinden, gun je lichaam wat het nodig heeft (eiwitten vetten en koolhydraten) maar ga echt niet te laag zitten qua calorieën, dat deed ik ook en op een gegeven moment merkte ik echt wel dat ik veel te weinig energie had voor het sporten!
Hi MamavEsmee, Je zit wel wat aan de lage kant qua voeding maar als je echt intensief bezig wil zijn zou je kunnen aanvullen met eiwitten. Dit kan je zowel dmv voeding doen als dmv bijv een eiwitshake. Zodra je namelijk intensiever beweegt heeft je lichaam natuurlijk ook meer voeding nodig Eiwitten zijn bij uitstek een goede aanvulling voor je spieren, vooral voor/na het sporten. Zorg er vooral voor dat je goed gevarieerd en gezond eet en probeer niet natuurlijke suikers te vermijden Succes!