Mijn schoonfamilie en hun hollandse prakkie

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik word er soms best moe van...

Wij eten best gevarieerd niet elke dag hollandse prak maar wel veel verse pasta's of rijst gerechten of iets met vis en vaak alles met veel groente. En ook wel eens prakkie of gebakken aardappels.

Hun eten elke dag aardappels groente vlees. Prima hun ding..

Maar elke x krijg ik te horen hoe ongezond wij eten want het zijn geen aardappels met groente en vlees. En allemaal "rare" gerechten of "dat is toch geen eten"

Terwijl ik bijv net zoals nu (we eten kipshoarma) er een mega bak sla bij zet waar weet ik het wat allemaal in zit met een veroorloofde vinagrette ipv slasaus. Of elke dag veel verse groente bij eten en ik probeer gewoon gevarieerd en gezond te eten.

Of ik word gek maar zo ongezond eet ik dan toch niet?

2. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ik moet hier wel om lachen door je handtekening van je jongens :) Die vinden het iig lekker denk ik :p
    Lekker gevarieerd eten met groente en gezonde vetten is hartstikke gezond!

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha :D ja Sandro vooral Danté krijgt alleen nog flesvoeding.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #4 Nikki88, 2 feb 2014
    Laatst bewerkt: 2 feb 2014
    Volgens mij is dat die generatie gewoon....sommigen althans. Opgegroeid met het idee dat aardappelen, (vet) vlees en groenten gezond zijn....en dan alles nog lekker kapot gekookt of in ongezonde boter gebakken. :D

Niks is minder waar natuurlijk, dan heb ik 1000x liever die gezonde bak sla van jou! Niks van je schoonouders aantrekken, die hebben echt de ballen verstand van gezonde voeding. ;)

5. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo gezond zijn aardappelen anders niet (zetmeel zet zich om in suiker) en zeker niet dagelijks. Wij eten ook iedere dag wat anders, denk dat we 3 keer A/G/V eten, 3 dagen een andere combi en 1 dag brood.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja zo doen wij het ook ongv.

Soms 2x aard. Groente en vlees en soms 4x ligt aan mn bui haha

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Precies! Lekker gezond die kapotgekookte groente :p

Ik eet echt nooit Hollandse pot en ik eet gewoon gezond hoor...

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tja hier is t andersom. Ik eet dus wel elke dag hollandse kost en nooit rijst of paste ofzo, hou ik gewoon niet van. En krijg dus juist commentaar dat ik saai of raar of lastig eet.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Precies dit....Alsof elke dag gekookte aardappels zo gezond is. Het komt hier nooit op tafel ;)

10. Fransa

Fransa Niet meer actief

Hier ook schoonouders die bijna alleen maar aardappels eten. En mn schoonmoeder kan nog niet koken ook ;). Betekent dus regelmatig extreem taaie runderlapjes en brocolli dat bijna wit ziet omdat het gewoon helemaal doodgekookt is. Yuk!
    Hier probeer ik gevarieerd te eten. Ook om de kinderen dat bij te brengen. Gelukkig eten ze bijna alles, dat is bij manlief wel anders. Maar ja die is dus ook niet zo opgegroeid ;)

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Helemaal eens met nikki. Mijn moeder is Indisch dus we aten dat regelmatig. Mijn (nogal boerse) familie van vaderkant vonden dat allemaal maar ongezond. En daar kreeg je dan zo'n papperige bloemkool met een sausje van maizena en nootmuskaat, aardappels en zo'n uit elkaar geknalde vette worst.. bleeeh.

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Haha dat eet mn schoonmoeder ook altijd lol

(offtopic gefeliciteerd!!!)

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ieuww, de rillingen lopen over mijn rug, als ik er al aan denk.

Hier eten we zoveel mogelijk gevarieerd. Meestal 2 a 3 x per week een prakkie en de rest rijst of pasta en daar zitten bijna altijd roerbakgroenten doorheen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha dank je Saja!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niks van aantrekken, elke dag aardappels is echt niet gezond. Hier ook schoonouders die dat dag in dag uit eten :$ Mijn man zag ook liever dat wij dat wat vaker eten: aardappels groenten en vlees, maar hij mag blij zijn als dat 1 of 2x per maand op tafel komt. Ik vind er echt totaal niets aan :$

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ach ik heb een jaar bij schoonvader gewoond en die had ook alleen maar commentaar.
    Hij at sinds mijn schoonmoeder overleden was , bij mijn schoonzus.
    Die ook alleen maar groente , aardappels en vlees at.

Toen wij bij hem kwamen wonen hoefde hij natuurlijk niet bij schoonzus te eten. Elke avond had die commentaar. En als we dan een avond aardappels bloemkool met een speklap aten was het wel 3 x : zo is toch lekker een keer warm eten.

Op laatst heb ik maar gezegd dat die kon kiezen. Of gewoon eten , en anders maar bij schoonzus.
    Hij heeft gekozen om bij ons te blijven eten zonder weinig commentaar.
    Nu zijn wij weg en eet hij weer bij schoonzus. Hij heeft wel een beetje pech want haar kinderen zijn nu ouder en die eten nu ook meer pasta , vis , wraps en dergelijks haha.

Denk de leeftijd :)

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hier ook bijna nooit, 1x in de 6 maanden ofzo :D

18. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij eten hooguit 2x in de week iets met aardappel. Ben er niet gek op, dochter ook niet en de jongste daar krijg je echt geen aardappel in. Man heeft van huis uit alleen kleffe prak meegekregen, maar die eet inmiddels ook graag pasta en rijst enz. En veel groente, maar dan niet tot snot gekookt:)

19. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Mijn opa en oma (67) eten ook bijna alleen maar aardappelen groente vlees, denk dat het echt iets van vroeger is.

Volgens hun eten wij ook alleen maar ongezond.. Maar commentaar geven doen ze niet. Het is 1x gezegd en klaar.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Nou doe mij maar een bord met heerlijke zuurkool of boerenkool daar kan geen nasi bami of wat tegen op.

Nu niet het Nederlands eten zo afkraken hoor want niet alles is bah.

Hier eten wij of aardappelen of rijst of pasta. Gevarieerd genoeg.

Maar een bord boerenkool kan echt niet op tegen een bord droge nasi!!

Denk dat de meesten verleerd zijn om goed Nederlands te koken dat het helemaal zo jak klinkt. Nu dat is het niet hoor.

En ik eet ook echt roti bami nasi maar wat ik al zegt boerenkool met heerlijke word JAMMIE>

Deel Deze Pagina