mijn moeders opa (mijn moeder is zelf al 75 dus reken maar uit) zei altijd tegen mijn moeder: er zijn meer gekken buiten het gekkenhuis dan er in.
Er schiet me er nog 1 te binnen van mijn opa. - Van hard werken word je niet rijk, maar van láten werken - Maw: je kan hard werken voor je werkgever maar nooit rijk worden. Als je als werkgever je werknemers laat werken is die kans veel groter. Overigens was opa een boer zonder personeel dus hij deed het zelf niet goed
Mijn oma was in haar laatste levensfase immobiel. Ze had hierdoor vaak erg last van haar rug. Soms zag ik haar de pijn verbijten en dan keek ik haar aan, ze zag me dan kijken en dan zei ze, Joh wicht, zat t mor ient gat, den kon ik t oetschieten. En dan lachte ze het weg.
Als inleiding, Qua passie voor mode lijk ik als 2 druppels water op mijn oma. Mijn oma was (nu word het iets minder) heel erg met haar uiterlijk bezig altijd. Ging 3x per week naar de kapper om haar haren op te laten steken. Heeft bij elke jas bijpassende schoenen en een tas. Ik kan dus over uiterlijk altijd lekker tegen mijn oma klagen over dat de hele familie dikke tieten heeft en ik niet terwijl ik dat wel mooi zou vinden. Op een gegeven moment had ik een nieuw jasje gekocht van nepleer. Ik kom bij oma binnen en vraag wat vind je ervan oma? Zegt ze leuk modelletje, ik vind plastic je alleen helemaal niet staan, behalve als je het voor borsten gebruikt
Overgroot oma: als een man je probeert de bosjes in te trekken dan moet je gewoon je rok omhoog doen. Want jij kan harder rennen met je rok omhoog dan hij met zn broek naar beneden. Mijn moeders tante: dat je geen rijke familie hebt, daar kan je niks aan doen. Maar dat je geen rijke schoonfamilie hebt, das je eigen schuld
Wie geen geld heeft ziet overal koopjes. Klopt vaak als een bus! Veel koopjes bij elkaar is ook veel geld waarin het dus steeds weer mis gaat.