Hoe laat je je kleren krimpen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Aparte vraag inderdaad.

Maar!

Ik heb twee weken geleden een broek gekocht. Het was de kleinste maat (34) en ik vind 'm heel erg leuk. Maar na een halve dag gaat hij lubberen. Vooral bij mijn buik en billen.

Hij moet dus eigenlijk kleiner.
    Zou het werken als ik 'm te heet was? :)
    .. of hebben jullie andere tips?

(Ik wil 'm niet naar de kledingmaker brengen, want daar heb ik het geld simpelweg niet voor. Tenzij het echt cheap-ass is, hehe.)

2. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    heet wassen en in de droger, maar daar wordt ie niet permanent kleiner van ben ik bang.

3. ShampooL

Hij moet eigenlijk permanent kleiner zijn.
    Bah.. waarom vertellen ze je dat nou nooit in de winkel! 'pas op! Deze broek lubbert uit na een halve dag!' Bleeehh!

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Vorig jaar ook zo'n broek gekocht. Skinny staat er in, maar na een paar uur is het een baggy...
    Heet wassen, droger.... Niets heeft geholpen helaas.

5. ShampooL

hmm.. Wat heb jij uiteindelijk met die broek gedaan?

6. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Heb er ook last van. Vreselijk irritant. Na een halve dag loop ik alweer naar een riem te zoeken maar vind dat heel lelijk staan. Maar ja, het is het 1 of het ander ;)

Lees dus ff mee, want heb verder ook geen oplossing kunnen vinden nog...

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook wel eens gehad, mijn moeder is coupeuse dus hem hem toen laten innemen. Aan de achterkant van mijn spijkerbroek, de middennaad laten innemen en toen zat hij prima. Vaak lubbert hij bij je kont en buik dan. Jammer is dat..

8. Delta

Delta Niet meer actief

Ik heb er ook vaak last van; lees bij alle broeken.. Denk dat bijna iedereen er last van heeft of zo? Ik heb ook nog geen goede oplossing kunnen vinden!

9. ShampooL

Jammer, want ik wou 'm juist dragen als heel hoog (eerste foto) en dan een shirt erin. (welke ik er even snel heb ingepropt voor de foto.)

Maar dat werkt dus niet. Ik draag de broek nu maar laag op m'n heupen. Baggy zegmaar.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    je kan je broekspijpen smaller laten maken waarmee ze ook de achterkant meenemen. Kost hier 20 euro.

11. Deliana

Deliana Niet meer actief

Heet wassen en in de droger zou ik toch proberen.... Soms helpt het, soms niet.

Ik koop om deze reden geen broeken, die heel elastisch zijn. Dat gaat echt altijd lubberen (bij mij dan).

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zie geen verschil tussen foto 1 en 2, ik vind met shirt erover heen sowieso leuker staan.

13. ShampooL

Op de foto is de broek al uitgelubberd. Dus je ziet inderdaad geen verschil :p

14. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Ik vraag me af of die broek wel ooit echt strak heeft gezeten :(

Dit is wel héél erg te groot :$

Ik zou hem zo niet meer dragen hoor..:)

Je moet je broeken eigelijk vrijwel altijd kopen zodat je hem nét dichtkrijgt en er max 1 vinger achterkan. Kun je er al met 2 vingers achter dan is hij al te groot.

Ik zou bij de H&M een andere kopen voor €10-€20 als deze niet veel heeft gekost, want je zei dat je eigelijk geen geld had voor hem te vermaken, dat is vaak duurder dan een nieuwe bij bijv H&M waar ze vanaf maat 32 verkopen (broekmaat 24)

15. Delta

Delta Niet meer actief

Ik vraag me ook af of die heel strak gezeten heeft toen je hem kocht? Ik heb ook gehoord dat je broeken niet te strak moet kopen, omdat het dan juist de stof uitrekt..

16. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ja idd.. Dit lijkt wel 4 maten te groot dan 1 maatje uitgelubberd :)

17. ShampooL

In de winkel zat hij perfect! Heel comfortabel. Maar nu is 'ie gewoon heel erg uitgelopen.

Is hij echt zo erg dan dat ik 'm niet meer aan kan doen? Ik dacht dat als hij lager hangt het wel gaat.. :(

18. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Ik vind het nu net een hobbezak, sorry dat ik het zeg :)
    Echt zo van " broek waar ga je met het meisje heen ".

Ik ben zelf ook zo dun, en júist bij zulke wijde broeken lijk je nog dunner dan je bent :(

19. ShampooL

Hm.. dat is niet m'n bedoeling. Ik vind mezelf al te dun namelijk.

Ik ga heet wassen proberen. En toch maar kijken of ik 'm kan laten innemen of anders opzoek naar net zo'n soort broek.

Bleeee.. irritant dit!! :)

20. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Vind het een leuke broek, maar idd hangt hij erg los bij je bovenbenen aan de achterkant.

Ik (als dun mens persoon) vind dat altijd meteen een reden om die broek ver weg de kast in te dumpen en hem niet meer aan te trekken. Want het laat je er idd dunner uit zien dan dat je bent en dat is iets wat ik echt nooit wil!

Ik probeer altijd een tussenweg te vinden. Een skinny durf ik niet, dus ga ik voor een straight. Maar heb nu een straight spijkerbroek aan die wel erg strak bij de enkels zit. Dus dat is dan ook weer nét niet fijn ;)

Vervelend he.. altijd die irritante issues met kleding (ik althans)

Deel Deze Pagina